Przesiadka z quada na hexe

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

szczemp
Posty: 64
Rejestracja: niedziela 06 wrz 2015, 14:38

Przesiadka z quada na hexe

Post autor: szczemp »

Cześć.
Od dwóch lat mam quada na ramie tarot fy650 iron man. Na początku kopter był goły, ale z czasem dokładałem do niego różne sprzęty i doszło do tego, że ma za mało mocy, aby wszystko dźwigać spokojnie. Lądować muszę bardzo powoli, bo przy za szybkim opadaniu nie jest wstanie przeciwstawić się grawitacji nawet przy pełnym gazie. Postanowiłem przesiąść się na hexę. Ale jak najmniejszym kosztem. Chcę wykorzystać co się da z quada.
Ku ramie skłaniam się tarota. Podobna do tej quadowej ale hexowa. U Chińczyków można kupić za ok 100$. Teraz pytanie czy części z quada się nadadzą.
Kontroler lotu apm wiem, że się nada.
Regulatory mam jakiś zestaw 4in1 25A, ale chciałbym zmienić, bo tamte są strasznie ciężkie. W palnie mam mini litlebee 30A.
Silniki emax 2216 810KV. Mam ich 6 sztuk, bo kupiłem od razu dwa dodatkowe w razie kraksy przy nauce latania. Ale nie były potrzebne i dwa silniki są nówki, a cztery używane w quadzie.
Mam w zapasie kilka śmigieł 10x4.5 i dwa prawie nowe pakiety 5000mAh.
Zależy mi na większym udźwigu. Wymiana silników, regli i śmigieł może by była rozwiązaniem, ale za jakiś czas chcę podróbę gopro zastąpić jakimś bezlusterkowecem, dlatego chcę sześć ramion.
Co mi poradzicie? Czy obecne silniki, śmigła i pakiet nadadzą się do hexy i zyskam większy udźwig? Czy zysk będzie minimalny i lepiej zbudować coś od zera?
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Przesiadka z quada na hexe

Post autor: Tanner »

Dla gopro będzie super - latałem do niedawna hexą z silnikami o minimalnie większej wydajności (Twoje mają wg. tabel 950g a moje 1050g) i do gropro było super - pakiet 4s5200 wystarczał na 18-19 min spokojnego latania, waga startowa 2250g.
Dołożyłem potem bezlusterkowca, masa 3050g, latać lata, ale bez szaleństw a pakiet starcza na 8 minut, wiec na pare razy było ok, ale idę znowu w większy rozmiar.
Rama jest rozwojowa, 680 tarota możesz kupić, latać na razie na tym co masz - będzie idealnie, a gdy przesiądziesz się na większy aparat, to zmienisz silniki i śmigła na 13" które dadzą Ci conajmniej 1500g ciągu - wtedy znowu będzie idealnie :)
szczemp
Posty: 64
Rejestracja: niedziela 06 wrz 2015, 14:38

Re: Przesiadka z quada na hexe

Post autor: szczemp »

Zapomniałem napisać, że pakiety mam 3s.
szczemp
Posty: 64
Rejestracja: niedziela 06 wrz 2015, 14:38

Re: Przesiadka z quada na hexe

Post autor: szczemp »

No to spraw wygląda tak. Na początek zmieniłem pakiet 3s na 4s i kopter dostał dodatkową moc. Ale ze śmigłami 10x4,5 silniki trochę się grzeją. Będę musiał wypróbować mniejszy skok, i nastawiam się na 10x3,8. Potem zmienię ramę na hexa i regulatory z zapasem amperów, a silniki zostawię. Jak aparat zmienię, to silniki i śmigła też.
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Przesiadka z quada na hexe

Post autor: Tanner »

No i super, ja też latałem na 10x3.8, silniki były letnie, bardzo chwaliłem sobie ten setup :)
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Przesiadka z quada na hexe

Post autor: notgroove »

Chyba trochę od pupy strony podchodzicie.

Za nim zbudujecie to trochę się przygotujcie z wagą modelu.

Starajcie się nie przekraczać z wagą całości 50% sumy ciągu wszystkich silników.

Czyli jak silniki Emax 2216 810KV z pakietami 4S mają ciąg maxymalny ~1070g to znaczy że w sumie hexa będzie miała max ciąg ~6400g.
Czyli dobrze by było gdyby cały model nie ważył więcej jak 3200g.

I teraz dopiero sobie patrzymy czy te silniki nie są za słabe do naszego modelu ale od razu można powiedzieć że przy 3200g max kamerka to sportowa klasy gopro z gimbalem.

Jeśli chcesz dźwigać bezlusterkowca to raczej musiał byś iść w ramę wielkości FY680 i śmigła bardziej 12" i co najmniej 2x 4S 5000Ah.
Dobrze i lekko zbudowana duża rama z dużymi śmigłami i kamerką gopro może dać jeszcze lepsze rezultaty z czasem latania.

Bardzo pomocny do obliczania swojego modelu jest ecalc https://www.ecalc.ch/
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Tanner
Posty: 793
Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków

Re: Przesiadka z quada na hexe

Post autor: Tanner »

No ale dokładnie to było napisane wyżej, przeczytaj proszę jeszcze raz.
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Przesiadka z quada na hexe

Post autor: notgroove »

Owszem napisałeś ale tylko ogólnikowo. Nie wiele z tego wynika bo by oszacować możliwości lotne modelu istotne jest więcej rzeczy takich jak rodzaj i pojemność baterii, typ śmigieł, rodzaj silników, waga startowa, pobór prądu przez cały osprzęt, styl lotu.
Pomijamy pogodę i umiejętności ale można zahaczyć o wartość do jakiej rozładowujecie pakiety bo niektórzy latają aż wycisną 3.2V na celę.

Część z tego oczywiście zawarłeś ale rozmowa była bardzo ogólnikowa jak by wszystko było tak proste że można ograniczyć się do 2 silników więcej i innej baterii.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
szczemp
Posty: 64
Rejestracja: niedziela 06 wrz 2015, 14:38

Re: Przesiadka z quada na hexe

Post autor: szczemp »

Mam dwie możliwości. Kupować od razu części dla koptera z silnikami o ciągu 2kg. Albo stopniowo zastępować aktualne podzespoły. W pierwszym przypadku nie ultonię się do zimy, bo nie mogę od razu wyłożyć kasy na cały setup. W drugim polatam całe lato. Sprzedam coś używanego, kupię coś nowego.
Napisałem wcześniej
szczemp pisze:zmienię ramę na hexa i regulatory z zapasem amperów, a silniki zostawię. Jak aparat zmienię, to silniki i śmigła też.
Zatem rozplanowałem całą przesiadkę na jakiś czas. Nie wszystko od razu.
ODPOWIEDZ