[Oblot] pierwszy lot w realu

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

CichyBart
Posty: 74
Rejestracja: sobota 04 mar 2017, 07:04

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: CichyBart »

oook... nie mam zamiaru latać na 19km ;]
ps: nadajnik ts353 (ew. 351) a odbiornik jaki polecasz RC305? Antenki wezmę od kkacpra.
Mam zamiar na tym zrobić 1.5km (docelowo do 900m)
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: Adrián »

Boscam fr632
df2
Posty: 675
Rejestracja: poniedziałek 05 maja 2014, 21:11
Lokalizacja: Biała Podlasla

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: df2 »

Objawy typu ciągnięcie do góry, w górnopłacie z silnikiem ciągnącym - zamontowanym przed i poniżej skrzydeł - moim zdaniem są wynikiem złego skłonu silnika.
Zmiana śmigła na inne - problemy te powiększy lub zmniejszy, w zależności od parametrów śmigieł przed i po wymianie.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
CichyBart
Posty: 74
Rejestracja: sobota 04 mar 2017, 07:04

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: CichyBart »

df2 Śmigło oryginalne (w zestawie było zapasowe). Możliwe, że muszę poprawić wklejenie silnika (oś trochę niżej).
Adrián Niestety instrukcja jest taka, jak by jej nie było (brak informacji o ŚC).
Jak się rozpogodzi poprawię mocowanie silnika.
Thx
df2
Posty: 675
Rejestracja: poniedziałek 05 maja 2014, 21:11
Lokalizacja: Biała Podlasla

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: df2 »

Nie oś niżej, tylko skierować oś do dołu. Jak tylko dasz ją niżej to efekt będzie jeszcze mocniejszy.
;-)
Są wątki o skłonie i wykłonie na forum jednym, drugim i trzecim. Trzeba poczytać, bo to nie jest łatwy temat.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
CichyBart
Posty: 74
Rejestracja: sobota 04 mar 2017, 07:04

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: CichyBart »

df2, dokładnie, miałem na myśli skierowanie osi do dołu. Właśnie poczytałem o tym.

EDIT - scalenie
df2 pisze:Objawy typu ciągnięcie do góry, w górnopłacie z silnikiem ciągnącym - zamontowanym przed i poniżej skrzydeł - moim zdaniem są wynikiem złego skłonu silnika.
Zmiana śmigła na inne - problemy te powiększy lub zmniejszy, w zależności od parametrów śmigieł przed i po wymianie.
Oś silnika poprawiona - skierowana nieco niżej (na około 3 stopnie) i lata idealnie."Szybowanie" (o ile tak można to nazwać) nie zmieniło się, natomiast brak objawów "pompowania na pełnym gazie".
Dzięki za uwagi!

edit:
Adrián pisze:Do tego małego i innych podobnych to weź eachine tx03, jak jeszcze nie masz.
Jeszcze nie mam i z braku laku biorę ntsc.
CichyBart
Posty: 74
Rejestracja: sobota 04 mar 2017, 07:04

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: CichyBart »

Dziś pierwszy oblot skrzydła z84. Niestety wiaterek i przy piątym lądowaniu silnik wyskoczył, końcówka skrzydła odłamana (już sklejona - nówka sztuka panie, niebita, niemiec płakał jak oddawał itp.).
Tak - wiem: pierwszy oblot definitywnie zero wiatru (a wiało 5-7m/s)... ale jestem b. zadowolony z siebie i tak: rzucało niemiłosiernie, ale udawało się utrzymać w locie za każdym razie ponad minutę.
Niestety ostatnie lądowanie może być moją winą, choć nie mam pewności. Robiłem nawrót z lotu pod wiatr na lot z wiatrem. Chyba powiało i obróciło go przodem w dół. Gaz miałem na jakieś 30% wtedy, może mnie. Odruchowo gaz dałem na maxa i silnik zgasł... pytanie:
silnik: 2900kv Brushless Outrunner + 10amp ESC
zachowanie: przy powolnym dodawaniu gazu idzie do samego końca ma 100% i pięknie kręci. Gdy natomiast od razu wrzucę gaz na maxa (0% -> 100%) silnik gaśnie (do jakiś 60-70% kręci, powyżej gaśnie). Czy to normalne zachowanie?
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: Adrián »

Pewnie przepadł. Albo SC za bardzo z tyłu ale jedno i drugie. Prędkość też zrobiła swoje.
Tym bardziej jak odciął Ci gaz, zamiast zwiększyć.

Zachowanie silnika jest złe.
Nie wiem co to za silnik, ale od razu stawiam, że masz zły regiel. Za mało A

Co to za silnik?
CichyBart
Posty: 74
Rejestracja: sobota 04 mar 2017, 07:04

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: CichyBart »

silnik stockowy: 2900kv Brushless Outrunner
regu stockowe: 10amp ESC
pakiet 2S

Ani na regu ani na silniku nie ma żadnych napisów. Czyli co, kłania się emax rs2205 i jaki regu?
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: Adrián »

Aaa 2s to zmienia postać rzeczy.
Podeślij link do zetki. Bo stokowego nie znam setupu.
CichyBart
Posty: 74
Rejestracja: sobota 04 mar 2017, 07:04

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: CichyBart »

Brany tutaj: Z-84 ARTF.
Ani w instrukcji ani na opakowaniu czy też na silniku / ESC nie ma nic więcej napisane.

Dodatkowo zauważyłem (już przed pierwszymi lotami), że silnik stockowo krzywo wklejony - oś kilka stopni w prawo; muszę kupić "rozklejacz" i poprawić wklejenie mocowania.

Pakiet 2s 2200 mAh.

ps: jaki regiel wrzucić biorąc pod uwagę przyszłościową zmianę silnika na emax 2205?
Ostatnio zmieniony niedziela 26 mar 2017, 21:17 przez CichyBart, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
yorg68
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek 18 maja 2015, 11:33
Lokalizacja: Myślenice

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: yorg68 »

Jest coś takiego jak skłon i wykłon silnika.
Wartało by się z tym obznajomić :-P

Jerzy
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: Adrián »

Dokładnie, jak był seryjnie, to nie ruszaj, bo zapewne jest dobrze wklejone.

U siebie mam 30 A Turnigy plush, ale to specjalnie brałem z nadwyżką.
Raz, że jest w środku, chłodzenia żadnego nie ma, a dwa, że nie wykluczam pójścia w 4s jak jeszcze będę nim latał w przyszłości.

Na 3s 20 A wystarczy spokojnie, jak jesteś początkujący. Emax rs2205 ze śmigłem 5x45 wciąga u mnie 19.8A na 3S

Kolejna sprawa, to montaż baterii. Masz na rzep? Jak masz taki duży pakiet, to warto go dodatkowo spiąć przez otwory chłodzące dodatkowym rzepem. Tak jak u mnie w modelu. Pakiet się nie przesunie podczas akrobacji i SC się nie zmieni. Co w tym skrzydle, ma Bardzo duże znaczenie.
Ostatnio zmieniony niedziela 26 mar 2017, 23:08 przez Adrián, łącznie zmieniany 2 razy.
CichyBart
Posty: 74
Rejestracja: sobota 04 mar 2017, 07:04

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: CichyBart »

Znalazłem informacje, że silniki prawoskrętne powiny mieć wykłon nieco w prawo. Na razie w takim razie nie ruszam i czekam na bezwietrzną pogodę...
Tylko ten "gasnący silnik" przy szybkim dodaniu gazu... Trochę polatam i muszę wymienić ESC.
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: [Oblot] pierwszy lot w realu

Post autor: Adrián »

Tak, to prawdopodobnie wina regla.
ODPOWIEDZ