Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
wrepinski
Posty: 319
Rejestracja: niedziela 10 maja 2015, 13:44
Lokalizacja: Kaszuby

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: wrepinski »

Potwierdzam to co Maxiiii napisał.

Wibracje kosmos, sprawdź:
- wyważenie silników
- wyważenie śmigieł
- może kontroler wymaga lepszej izolacji od ramy, albo coś o niego się obija




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Problem w tym że koper już latał ok na śmigieł kach 10.45 APC Teraz jak założyłem HQ Props 11.45 Zaczęły się te problemy, chyba że nie zauważyłem. W sobotę polatałem z odłączonym GPSem i było to samo. Dzisiaj wrócę do starych śmigiełek i zobaczę. Nie pomyliłem GPS z kompasem - myślałem GPS napisałem kompas.

Nie kumam co to THR mid Bo przecież 50% THR na apce mam na 1500, po za tym nie znalazłem go w standard param.. I ekf.

Zasilanie FC ma na to znaczenie bo zasilam go z PM.

Z ostatniej chwili:
Założyłem stare śmigieł ka i baro było ok nieznacznie tylko pływał, w loiter po paru chwilach trochę tańczył ale to może wina otoczenia bo robiłem to na placu :(
Słabej jakości ESC może powodować drżenie silnika?

LOG: http://www.cyber-dyne.pl/FOTY/Dron/log.rar

Uwiązałem dziada i sprawdziłem organoleptycznie co drży i chyba tylny lewy zespół napędowy. Ściąłem śmigła uruchomiłem silniki i do brzegu osi przystawiłem plastykową pensente i wyczułem lekkie bicie, bo na modelu jak zwalniał silnik(ze śmigłem jeszcze) to jakby przechodził przez tzw rezonans ze nim lekko zatelepało.

Silniki to sunnysky 2212 i z recenzji wyczytałem że dość dobre i prawie nie wymagają wyważania. Jeden silnik generuje Większe drgania jakby wpadał w rezonans - sprawdzałem bez smiegieł - palcem. Chwyciłem palcami za ramię i dodawałem gazu i wpadał jakby w rezonans.

Zamówiłem regle:
https://abc-rc.pl/regulator-esc-fly-rc-30a
Plus wyważarka do śmigieł i tester serw. Ale jakoś mam obawy że możliwe jest wyważenie tych komponentów.
I silniki chyba też zmienię bo te długie ośki to chyba złe rozwiązanie, lepeij chyba mieć montaż typu T-motor.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Adrián »

Masz luzy na tym silniku? Może po prostu łożyska są do wymiany?
Bulkake pisze:Plus wyważarka
Którą?
Od niej zależy, czy masz w ogóle szansę na dobre wyważenie śmigieł. Przy nieodpowiedniej wyważarce (+ brak doświadczenia), możesz pogorszyć stan swoich śmigieł.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

https://abc-rc.pl/Wywazarka-300mm-magnetic

Do tego nowe śmigła APC 1045 bo te moje stare miały kreta i są trochę sfatygowane.
Te 1145 HQ Props nowe robiły większe drgania niz moja stare wysłużone APC
Co do łożysk to luz nie wydają się mieć. Tzn jest ledwo zauważalny luz góra - dół ale na boki nie, naprawdę znikomy.

Mocno się zastanawiam nad innymi silnikami, tylko o każdych piszą pochlebne informacje a życie weryfikuje inaczej.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Adrián »

Hmm nie miałem w rękach tej wyważarki, ale przed wyważaniem śmigieł, sprawdź czy stożki są wyważone.
Jak nie będą, to albo spróbujesz je wyważyć, albo nie ruszaj i oddaj do sklepu.

Odnosnie luzu góra-dół, to z tego co pamiętam, był taka taka mała śrubka chyba na imbus 1, 1.5mm gdzie mozna było odkrecić i skasować ten luz.
Spróbuj go skasować i sprawdź, czy dalej masz niepożądane wibracje.

Tak się uporałem ze starym silnikiem ntm, gdzie myślałem, że łozyska padły, a wystarczyło skaoswać luz na ośce i zaczęły chodzić cicho i gładko.

Jesli po skasowaniu luzu, dalej będą wibracje, to zmienił bym łozyska. Są tanie, więc dużo nie ryzykujesz.
Dopiero po tym jak pozbędziesz się luzów, jest sens wyważać silniki.
Śmigła to swoją droga.
Ostatnio zmieniony środa 15 lut 2017, 11:28 przez Adrián, łącznie zmieniany 1 raz.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: kuczy »

Kupiłem i niestety jest do d......
same stożki są już niewyważone, więc nie ma szans na dobre wyważenie śmigła. "Jakoś" sobie poradziłem biorąc oś z CD-ROMu (3mm) ostrząc ją za pomocą wiertarki, i szlifierki stołowej, póżniej papierów ściernych.... - a stożki wziąłem stąd: https://abc-rc.pl/mp-jet-4160#axzz4YkQ80Wst - z tym, że są ciężkie, i magnesy trzeba było wzmocnić dodatkowymi neodymami. Oryginalna ośka od tych stożków jest wykonana z mosiądzu, więc odpada.
Kompletnie się nie opłaca taka przeróbka, chociaż sprawdzałem z dobro i teraz po tych wszystkich akcjach działa zadowalająco.

więc płać i płacz:
https://abc-rc.pl/wywazarka-smigiel-du-bro-499

wydasz raz i będziesz zadowolony - ew poszukaj kogos kto ma, pewnie pożyczy "za browara"
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Adrián »

kuczy pisze:więc płać i płacz:
https://abc-rc.pl/wywazarka-smigiel-du-bro-499

wydasz raz i będziesz zadowolony
"Niestety" musze potiwerdzić..
Sam się dłuuugo wzbraniałem na początku i przeszedłem przez te magnetyczne i katastrofa..
Odkąd zdecydowałem się na du-bro jest spokój i kilka włosów więcej ;-)
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Co do luzu to da się go skasować tylko i wyłącznie podkładkami nad dolnym seggerem. Niedostępna jest ta wyważarka w ABC RC. Pożyczać nie chcę - trzeba mieć.

Polatałem jeszcze dzisiaj wymieniłem przytarte śmigło i taki efekt:

BARO
Obrazek

Wibracje
Obrazek

Loiter poprawnie; Fail Safe poprawnie; Land poprawnie; Stabilize ok, ale przy kopycie i bączkach trochę niestabilnie.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Adrián »

Niech zgadnę, ss kupiłeś w ABC?
Kiedyś wziąłem większe x2216, były podejrzanie za tanie i okazały się bublami. Dlatego już tam nie brałem SS

Nie oddawałem, bo kolega nie miał nic przeciwko ich jakości, to poszło do niego. Ale czy lata na nich nadal, to nie wiem.
Brałem z GB, z BG też trafił mi się jeden model lipny, następne już oryginalne.
Zapewne dobre opinie na ich temat, wiązały się z ich oryginalnością.
Sam takie miałem i złego słowa nie powiem. Nawet seryjnie przyzwoicie dobrze wyważone.
Albo trafił Ci się słabszy egzemplarz. Zdarza się.

Na alle masz jakąś używkę. Ale poczytaj opis, bo nie miałem za bardzo czasu, czy jest kompletna i ok.
Jak nie, to ściągnij z USA, ja brałem z ebay swego czasu. Szybka wysyłka, kilka dni i była u mnie.

http://www.rcskorpion.pl/towar/wywazark ... pin-dubro/ tu masz, ale zapytaj przed zakupem czy dostępna, bo pewnie zamawiają pod klienta tylko.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Adrián »

Bulkake pisze:Silniki brałem z CHIN:
https://pl.aliexpress.com/item/Wholesal ... 0.0.tgSKOq
Czyli w sumie nie wiadomo, co dostałeś.
No nic, ja bym zmienił łożyska i od tego zaczął. W między czasie te śmigła.

Możesz zrobić zdjęcie z dobrze widocznymi napisami na silniku, tak z ciekawości.

Jeśli dostałeś takie jak na zdjęciach, to są podróbki.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Obrazek

Obrazek

Gdzie kupić dobre silniki? czy nie ma na to rady bo w przyszłości chce zbudować sobie ściganta FPV250
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Adrián »

Obrazek

Tak wyglądają oryginalne.

Ale jakie konkretnie? Emaxy rs nie spotkałem jeszcze podróbek.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Czyli mam rozumieć że te moje 100% oryginały to 100% podróbki?

Nie myślałem jeszcze konkretnie nad ścigaczem, na razie chce zrobić tego ptaka na zicher.
Da się gdzieś w Polsce zamówić dobre silniki NP. 2216? I czy jeśli to są podróbki to warto w ogóle sobie nimi głowę zawracać?

Skasowałem luzy jednak była śrubka.

Lot próbny:

BARO
Obrazek

WIBRACJE
Obrazek

Dalej kiedy używa baro jedzie kopytem i robię nawrot to się gubi i pompuje. Może dać większą gąbkę na baro?
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: kuczy »

Bulkake pisze:Dalej kiedy używa baro jedzie kopytem i robię nawrot to się gubi i pompuje.
Odechciewa się zgadywać o czym piszesz, jeśli używasz znanego sobie tylko dialektu. sory.
ODPOWIEDZ