Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Dalej Nie za wiele się dzieje w mojej F450, udało mi się dzisiaj podłączyć eleresa i wzbić ptaka na 2 metry. Problemów będzie więcej niż przypuszczałem. Konieczne Pidowanie bo trzęsie go jak osikę, do tego przepustnica jest za bardzo czuła albo kontrola nad silnikami coś nie halo bo niewielki ruch drążka i startuje w górę z kopyta, w dół i spada jak kamień. W konfiguracji widać że drążek chodzi płynnie i liniowo.

Startuje przy 35% przepustnicy ale to chyba wina tego że jest jeszcze lekki.

O to chodzi z tą przepustnicą?
http://ardupilot.org/copter/docs/ac_throttlemid.html

Tak to teraz wygląda z antenką:

Obrazek
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: maxiiii »

Ładny ale chyba masz za wysoko antenkę.
Nie majta ci się w czasie lotu?
Bulkake pisze:przepustnica jest za bardzo czuła albo kontrola nad silnikami coś nie halo bo niewielki ruch drążka i startuje w górę z kopyta, w dół i spada jak kamień.
Coś mi się wydaje, że startujesz w stabilize.:))
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Tak w stabilize a co nie wolno? :(

P.S. maxi z twojego poradnika nie rozumiem po co mixy do przepustnicy na 75% do startu. Dasz go wyłączysz i dron spadnie bo masz drążek na minimum.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: maxiiii »

Bulkake pisze:Tak w stabilize a co nie wolno? :(
Wolno ale nie jest to prosty tryb lotu do latania i początkującemu łatwo w tym trybie rozwalić model.
Jeżeli ktoś boi się wystartować z wszystkimi "bajerami" to i tak od stabilize łatwiejszym do opanowania jest tryb ALTHOLD bo używa oprócz żyroskopów i akcelerometrów (stabilize) dodatkowo tylko barometr.
Zawsze można cofnąć się w czasie i pominąć akcelerometry bo też mogą być uszkodzone i startować w ACRO - to dopiero hardcore dla początkującego:))
,

Bulkake pisze:nie rozumiem
Właśnie o to chodzi - nie wiesz jak działają poszczególne tryby i stąd latasz na stabilize.
Z wymienionych trybów tylko w stabilize i acro można wyłączyć silniki a w pozostałych nie uda ci się tego zrobić w locie.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Nie jestem super pilotem ale początkujący też nie jestem, daje sobie rade w tym trybie bez problemu ale mi niewygodnie jak mam wznoszenie na 35% przepustnicy w dodatku granica jest mega cienka na 50% Idzie ostro w górę. Nie znalazłem funkcji aby jakoś ustabilizować prędkości obrotowe silników. Dopasować obroty silników do drążka, bo w pewnym momencie bardzo szybko przyspieszają, i jest to niefajne.

GPS Hold działa OK.

Z ost. chwili. Problemem była źle wykonana kalibracja ESC (karny jeżyk dla mnie).
Statek lata super teraz kosmetyka i montaż Gimbala.

Śmigiełka doszły niestety 1147 bo 1155 są z mocowaniem tylko na T-motory
GIMBAL:

Obrazek

Obrazek
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Co jest nie tak, nie wiem czy to wina śmigieł, na alt hold głupieje zamiast trzymac wysokość to mu odwala kopyto w górę, albo opada albo podnosi.

Na 2:23 filmiku na alt hold 50% przepustnicy ustawionej switchem poszedł w górę.

Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: pawelsky »

Bulkake pisze:Co jest nie tak, nie wiem czy to wina śmigieł, na alt hold głupieje
A gabeczka na baro jest?
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Jest sprawdzałem. ;(
Patrze na logi i baro mam 0. Nie wiem za dobrze jak to zrobić.

Podobnie jak tutaj:


Napisał że to problem śmigieł:

Kod: Zaznacz cały

krzysztof2231 rok temu
+Joe C I change propellers and now its ok. This is vibration problem.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: maxiiii »

Najprościej będzie jak dasz loga.
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

http://www.cyber-dyne.pl/FOTY/Dron/LOG.rar

Tego się trochę zgrało nie wiem które to.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: maxiiii »

Ustaw thr mid na 550.
Czy dobrze masz zkalibrowany PM bo po 4 minutach pokazał 900mA poboru prądu czyli 4x5 = ok 20min lotu.
baro w stosunku do gps-a jest bardzo dużo rozwalone i najprawdopodobniej to wina wibracji. Niestety w twoich logach nie ma wibracji więc jest problem z prawidłową ocena. zmień logbitmask na pełny i wykonaj krótki lot. Najlepiej ok 1 min w zawisie nie ruszając drążkami.
Obrazek

fajne miejsce do latania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

PM na pewno jest do bani bo nawet na rozładowanym LiPo pokazuje 99% po podłączeniu. Próbowałem rożnych opcji ale na innych błędnie nawet napięcie pokazuje. Jutro ponowie lot ale bez gimbala nie chce go stracić jakby mu coś odwaliło.

Aha dodam jeszcze że raz przez przypadek zrobiłem zwarcie na FC na pinach chyba od aparatury albo ESC. zgasł ale potem ponownie się włączył i chyba był ok. Problem z kalibracja GPS opisywany tez występuje wiec już sam nie wiem czy czasem FC nie jest uwalony.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: maxiiii »

Bulkake pisze:PM na pewno jest do bani bo nawet na rozładowanym LiPo pokazuje 99% po podłączeniu.
Takie działanie jest prawidłowe. APM i i pix to nie DJI i nie mają inteligentnych bateryjek.
Te fc uznają że jak podłączasz bateryjkę to jest ona naładowana i dlatego pokazują zawsze 100%.
Bulkake pisze:Próbowałem rożnych opcji ale na innych błędnie nawet napięcie pokazuje.
Do kalibracji napięcia potrzebny jest zwykły woltomierz lub lipo buzzer i nic więcej dopiero przy kalibracji prądu potrzega amperomierza z zakresem kilkadziesiąt amperów.
Może być power meter.
Bulkake pisze: nie wiem czy czasem FC nie jest uwalony
Jak działa to znaczy, że nie jest uwalony.:)
Awatar użytkownika
Bulkake
Posty: 225
Rejestracja: sobota 18 lip 2015, 12:29
Lokalizacja: Blachownia

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: Bulkake »

Byłem znowu z testem na pełnym logu. Po włączeniu loiter obniżył lot dość szybko i wylądował twardo na trawie, Bez tragedii.

Tutaj log:
http://www.cyber-dyne.pl/FOTY/Dron/log.rar

Problem chyba jest z kompasem bo pre arm monitował GPS HDOP, zanim uzbroiłem silniki.
Było:
QUAD F450 APM 2.8 | DJI PHANTOM 3 STANDARD
Jest:
Phantom 4 / Spark / TELLO
Szukam:
Mavic AIR / 250 Racer
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Prośba o sprzwdzenie konfiguracji

Post autor: maxiiii »

Bulkake pisze:Problem chyba jest z kompasem bo pre arm monitował GPS HDOP, zanim uzbroiłem silniki.
Te zdanie świadczy iż dla ciebie nie ma różnicy pomiędzy kompasem a GPS-em. Są to dwa urządzenia i nie można ich traktować jako jedno pomimo iż usytuowane są w tej samej obudowie.

Sprawdziłem loga i zauważyłem że nie wprowadziłeś nawet thr mid na 550 i innych dodatkowych parametrów jak wyłączenie ekf.

Co do loga .
Zostaw chwilowo kompas w spokoju a zajmij sie wibracjami.
Jestem w ogóle zdziwiony, że ten copter lata.
Wibracje są na poziomie 5-10 a dopuszczalne to 2-3 gdzie przy trzech copter będzie wariował.
Najprawdopodobniej to jest twój problem.

Tak zwariowało twoje baro:
Obrazek

A zwariowało z tego powodu.

Obrazek
ODPOWIEDZ