Polskie Forum FPV
http://rc-fpv.pl/

Tricopter FPV - wszystko od A do Z... cz. I
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=11280
Strona 5 z 6

Autor:  Puuf [ poniedziałek 18 lut 2013, 13:34 ]
Tytuł: 

No nie wiem jak jest w tych nowych KK. Jak ja sie bawilem wersja bez acc z samymi gyro to musialem odwracac rewers, bo fabrycznie byl zle, dlatego o tym napisalem.

Jak masz zle ustawione gyro od yaw, to po jakimkolwiek ruchu, zyro probuje kontrowac, ale obraca serwo w zla strone i poglebia blad, w efekcie kopter zaczyna sie coraz szybciej obracac.

Autor:  StRess [ poniedziałek 18 lut 2013, 19:38 ]
Tytuł: 

Panowie... No wiecie Wy co... Budujecie koptery na wypasionych kontrolerach i zapominacie jak stare klamoty działały :)
Po pierwsze - należy zmienić revers w KONTROLERZE - to tutaj masz błąd. Odwrócisz revers w kontrolerze (nie w apce) i będzie grało.
Co do samoistnego wychylania ramienia - KK2.0, HK2.1 oraz HK3.0 mają to do siebie, że przy dodawaniu gazu wychylają mechanizm aby od razu mógł on przeciwdziałać sile (kurcze, pomóżcie, bo nie wiem jak się ona nazywa, no żeby się kopter sam nie obracał no ;) ) obrotowej (?).
Drąg gazu na dole, mechanizm stoi pionowo. Wychylasz drąg do góry, kontroler załapuje i mechanizm gwałtownie wychyla się o jakieś ~5st a następnie im więcej gazu tym większy wychył.
Upewnij się tylko, że mechanizm masz złożony tak, że gdy serwo dostaje sygnał neutrum śmigło jest niepochylone albo prawie niepochylone (jest poziomo).

W przypadku HK2.1 oraz HK3.0 wychylenie to zależne było od wgranej wersji softu, nie wiem jak jest w KK2.0.

Autor:  Gmeracz [ poniedziałek 18 lut 2013, 20:34 ]
Tytuł: 

Jeżeli chodzi o rewers ogona, to tak na prawdę czy w heliku czy w tri mamy dwa. Jeden to rewers kanału serwa zmieniany w apce, a drugi rewers w żyroskopie czy kanału w kontrolerze.

Pierwszy sprawdzamy ruszając drągiem, a drugi ruszając modelem. Pierwszy wymusza ruch w odpowiednią stronę, drugi mu przeciwdziała. Obydwa są niezależne i nawet poprawne ustawienie jednego z nich nie eliminuje kręcenia bączków. To częsty problem zaczynających z helikami.

Poza tym coś mi nie pasuje w teorii o samoczynnym wychylaniu serwa przy ruchu samym gazem. Jeżeli dobrze to nazywam, działa tu pętla min. czujnika osi YAW, który cały czas reaguje na samoistne ruchy ogona (kontrując ruch) oraz zmiany pozycji drążka (dodając ruch). Dlatego po włączeniu zasilania serwo od razu powinno reagować na obracanie poziomo w ręku, nawet bez uruchomionych silników.
Kąt wychylenia silnika nie jest tożsamy z samym położeniem gazu, bo jak miałby reagować np. podczas szybkiego opadania, rotacji na wznoszeniu/opadaniu albo flipa, gdzie gaz jest daleki od normalnej pozycji?
Sam czujnik zmienia wartość obrotów ogona niezależnie od drąga gazu (ale zależnie od drąga pitch/elev) więc nie widzę sensu w jakiś stałych odchyłkach. Poczekajmy co nam powie kolega, wtedy będziemy gdybać dalej.
Stąd moje pytania o szczegóły, bo czasem można potknąć się na jakimś pierdzie. Wtedy pomocna jest procedura resetu i ustawienie wszystkiego na domyślnym setupie :lol: .

Autor:  StRess [ poniedziałek 18 lut 2013, 20:43 ]
Tytuł: 

(Panie?) Sławku - całkowicie się z Tobą zgadzam, po prostu jak kolega pisał, że mu tri zapierdnicza wokół własnej osi to pierwsze co bym zrobił to zmienił revers w gyro.
Co do samoczynnego wychyłu serwa - u mnie właśnie tak to działa, dokładnie w sposób, który opisałem. Powyżej pewnego zakresu throttle serwo przestaje się wychylać i zostaje w jednej, pochylonej pozycji. Z tego co pamiętam wychylało się do 1/3 wychyłu drąga, gdzieś do momentu, w którym tri startuje. Dzięki temu mój żyrandol ani na chwilę nie chce się obrócić przy starcie, czy to spokojnym, czy gwałtownym.
Jak bardzo mocno chcesz zobaczyć jak to działa - nagram jutro film i pokażę o co chodzi. Nie chce mi się już modelu z szafy ściągać ;)

Autor:  GoFerYerFunk [ wtorek 19 lut 2013, 21:05 ]
Tytuł: 

StRess pisze:
Upewnij się tylko, że mechanizm masz złożony tak, że gdy serwo dostaje sygnał neutrum śmigło jest niepochylone albo prawie niepochylone (jest poziomo).


w takim razie jaka jest zasada "centrowania" tego mechanizmuz serwem? czy taka samo jak z serwem analogowym? niby w momencie gdy gaz mam na zero to jakby mechanizm YAW wraca na miejsce..w sensie do pionu. gdy dam troche gazu to sie minimalnie odchyla i stad ten obrot coptera...

StRess pisze:
Po pierwsze - należy zmienić revers w KONTROLERZE - to tutaj masz błąd. Odwrócisz revers w kontrolerze (nie w apce) i będzie grało.


czy takie ustawienie powinno byc dostepne z poziomu ustawien w KK2.0 czy w jakis inny sposob?

StRess pisze:
Jak bardzo mocno chcesz zobaczyć jak to działa - nagram jutro film i pokażę o co chodzi. Nie chce mi się już modelu z szafy ściągać ;)


bede bardzo wdzieczny..


chyba nagram jakis film zeby pokazac jak to wszystko wyglada
sory za te moje banalne pytania ale wlasnie zaczalem przygode z tym ustrojstwem

Autor:  GoFerYerFunk [ wtorek 19 lut 2013, 21:22 ]
Tytuł: 

w zasadzie to sie zachowuje identycznie jak ten na filmie

http://www.youtube.com/watch?v=myJRN-thli4

czyli prawdopodobnie StRess chyba ma racje tylko kwestia jak odwrocic to gyro w YAW...

Autor:  GoFerYerFunk [ wtorek 19 lut 2013, 21:34 ]
Tytuł: 

ok. odwrocilem to gyro na YAW i wyglada ze wszystko jest na dobrej drodze.
pozostala kwestia stick scaling do ogarniecia.

czy stick scaling ma sens w przypadku gazu?

Autor:  StRess [ sobota 23 lut 2013, 15:57 ]
Tytuł: 

Panowie,

Tak na szybko, żeby pokazać reakcję serwa ogonowego na gaz, tak jak pisałem wcześniej:
http://www.youtube.com/watch?v=l2LS29hqvxk

Autor:  Gmeracz [ sobota 02 mar 2013, 01:46 ]
Tytuł: 

Michał... Ja nie wiem jakie zioło pali twój nadajnik, ale zmień mu lepiej towar... :-P :lol: 8-)
Jak dla mnie to coś jest schrzanione i taka reakcja jest chora i niczym nie uzasadniona.

Autor:  StRess [ sobota 02 mar 2013, 14:10 ]
Tytuł: 

:D Sławku, taka reakcja jest wyjaśniana na zagranicznych forach dotyczących trajki oraz płytki HK2.1 oraz softu 1.6 od Kapitana Kuka. Gdzieś to kiedyś znalazłem, wyczytałem. Nie jestem odosobniony z tą reakcją na tej płytce - bankowo ;)
Pozatym sprzęt lata, jest sprawdzony i nie zauważyłem, żeby robił cokolwiek głupiego, poza tym, co ja mu apką każę ;)
Zauważ, że serwo wychyla się mniej więcej do 30-40% ruchu drągiem, do momentu "hoover", później stoi w miejscu i będąc sobie przechylone - niweluje moment obrotowy platformy.
Tak mnie się wydaje...

Autor:  Robeq [ czwartek 07 mar 2013, 17:08 ]
Tytuł: 

A ta rama dobra jest?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Frame.html

Autor:  Artu [ czwartek 07 mar 2013, 20:30 ]
Tytuł: 

Robeq pisze:

http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=11280

Autor:  leszczuarek [ środa 13 mar 2013, 23:41 ]
Tytuł: 

Artu pisze:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=11280
\To chyba nie to samo?!

Autor:  StRess [ czwartek 14 mar 2013, 22:25 ]
Tytuł: 

GoFerYerFunk - ogarnąłeś KK2.0? Wymieniłem HK2.1 na KK2.0 i jestem BARDZO pozytywnie zaskoczony. Kompletnie rozbroiła mnie autostabilizacja i trzymanie wysokości... kosmos (w porównaniu do hk2.1 oczywiście, innymi nie latałem ;) ).

Autor:  Gmeracz [ piątek 15 mar 2013, 02:12 ]
Tytuł: 

W międzyczasie grzebałem w tri i założyłem do niego KK2. Miałem okazję pomieszać w ustawieniach i podejrzewam już, co może być przyczyną takiej dziwnej - moim zdaniem - reakcji serwa.
W menu jest możliwość ustawienia % wartości minimalnej gazu, przy której startują silniki. Domyślnie jest to 10%, ale w niektórych apkach będzie to za dużo i podczas przesuwania drążka do tej pozycji serwo tak dziwnie świruje. W Futabie nie mam kompletnie tego efektu ;)

Generalnie KK2 jest niezłym sprzętem na początek, ale ma kiepskiego manuala. Tu autor się nie postarał.

Strona 5 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/