Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 16 lis 2018, 21:51


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: środa 09 sty 2013, 17:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 837
Lokalizacja: UK - West Sussex
Jako że oblot wykonany wrzuciłem krótki film na temat tri.

[center]
Link do filmu[/center]

_________________
Od śmigła... Sławek
Mój Youtube


Ostatnio zmieniony środa 09 sty 2013, 17:55 przez Gmeracz, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 09 sty 2013, 21:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 01 lis 2012, 19:23
Posty: 46
Lokalizacja: Zagnańsk/Warszawa
A czy konieczne jest serwo na ogonie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 09 sty 2013, 22:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 16:01
Posty: 671
Lokalizacja: Stockholm/Kraków
W układzie tricoptera jest niezbędne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 10 sty 2013, 00:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 837
Lokalizacja: UK - West Sussex
W tri masz niesymetryczne momenty od śmigieł. Dwa chodzą przeciwnie i się znoszą a trzecie tworzy moment obrotowy, który niweluje się wychyleniem jego osi ciągu.

_________________
Od śmigła... Sławek
Mój Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 10 sty 2013, 03:02 
Sławku, gratuluję:
1. Wyboru FC i pierwszej platformy TRI
2. Bardzo dokładnej i przejrzystej relacji z budowy.
3. Czystego i profesjonalnego wykonania (bez plątaniny kabli)
4. Udanego oblotu :-D
5. Fajnie zmontowanego filmu, który jest podsumowaniem całego wątku o budowie TriCopter-a


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 10 sty 2013, 05:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 12 maja 2012, 23:28
Posty: 1139
Lokalizacja: z krainy wiatrow
jacmoc pisze:
A czy konieczne jest serwo na ogonie?


...nie, nie koniecznie, mozesz zastosowac dwa silniki z tylu na ogonie Y4 tricopter np. tak: http://der-frickler.net/_media/modellba ... ter_89.jpg


Ostatnio zmieniony czwartek 10 sty 2013, 08:04 przez waszka, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 10 sty 2013, 06:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Posty: 744
Lokalizacja: Gołdap
Tri jest na tyle dobre że śmigła mogą kręcić się obojętnie w którą stronę, mogą być też same prawe lub lewe, tylko w tym wypadku serwo będzie miało więcej roboty. ale będzie latało.... znam to z opowieści, jak możesz to sprawdź...

_________________
Składana Heksa-Omega R8
Koliber
Transporter Q7-Q7.6

http://www.moje-modele-rc.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 10 sty 2013, 16:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 837
Lokalizacja: UK - West Sussex
@Artu - dzięki za miłe słowa ;) Ale to jeszcze nie koniec. Jestem gdzieś w połowie artykułu i gmerania przy modelu he he... Bo gdzie filmy z pokładu, a gdzie jeszcze do FPV z eleresem?

@Rayford - oczywiście masz rację. Sprawdziłem ten układ, ale nie podobało mi się dosyć duże wychylenie śmigła w zawisie. Do tego doszły jeszcze inne reakcje w lewo-prawo, bo wiadomo że model musiał pokonywać trzy momenty i jego reakcja była mułowata. Podobnie jak w heliku gdy się nie ustawi wstępnego kąta łopatek ogonowych.

To się da zrobić oczywiście wstępnym wychyleniem śmigła na serwie żeby zachować jego zakres ruchów, ale dla początkujących może to być trochę zagmatwane, a głównie do nich jest skierowany ten przewodnik.
Różnice w reakcji szczególnie było czuć w trybie acro bez aktywnego ACC. W stronę kontrującą miałem za małą dynamikę manewrów.

W układzie śmigieł 1 x CCW + 2 x CW reakcje są miodzio więc wybrałem ten wariant. :-P

_________________
Od śmigła... Sławek
Mój Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 21 sty 2013, 21:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 26 paź 2010, 23:25
Posty: 475
Lokalizacja: Kraków
Bardzo fajna relacja. Brakuje mi jednak podsumowania cenowego. Ile kosztował copter, tzn wszystko bez aku i aparatury??

_________________
modele: Vega FPV, Hellcat ESA, X900 copter


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 22 sty 2013, 03:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 837
Lokalizacja: UK - West Sussex
Dzięki kolego. Będzie i podsumowanie, na razie opis jest może w połowie zrobiony, a plan zakłada całe morze informacji... ;)
Ugrzązłem trochę w testach, ustawieniach, naprawach i modyfikacjach, bo chcę zrobić to na ile się da rzetelnie. Więc na własnej skórze sprawdzam różne tematy ;)

Na dniach będzie kolejny update.
BTW. Zbliżone ceny można szybko wywnioskować po podanych info i linkach pod fotkami w dziale "Co kupić?"

_________________
Od śmigła... Sławek
Mój Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 22 sty 2013, 08:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 01 lis 2012, 19:23
Posty: 46
Lokalizacja: Zagnańsk/Warszawa
Jakbym chciał z mniejszym Kv do tri wsadzić silnik to polecasz te:
słabsze
czy raczej:
mocniejsze

Długo się czeka na backorder w KH ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 22 sty 2013, 21:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 837
Lokalizacja: UK - West Sussex
Jacek, a próbowałeś najpierw policzyć te silniki kalkulatorem?

_________________
Od śmigła... Sławek
Mój Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 23 sty 2013, 07:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 01 lis 2012, 19:23
Posty: 46
Lokalizacja: Zagnańsk/Warszawa
Próbowałem, po prostu mam problem z podejmowaniem ostatecznych decyzji :) jednak wezmę chyba słabsze

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 23 sty 2013, 12:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 837
Lokalizacja: UK - West Sussex
Jeżeli koniecznie z tych dwóch to ja bym wybrał mocniejszy. 120W to na prawdę niedużo. Zależy też do jakiego modelu bo w tri masz tylko trzy silniki. Moje mają maks. 200W i wcale to nie jest jakiś szał, jedynie znacznie lepszy stosunek mocy do masy niż te które wybrałeś.

_________________
Od śmigła... Sławek
Mój Youtube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 23 sty 2013, 13:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 03 lis 2012, 00:20
Posty: 308
Lokalizacja: Kraków
Mnie na tych mocniejszych quadro lata 15 minut z pakietem 3S 5000mAh, a maksymalny pobór prądu to raptem ~36A. Waga coptera ok 1,3kg, więc raczej z tych ciężkich ;) Śmigła GWS 9x5x3.

_________________
Syma S032G :)
KDS 450SV / PhoenixRC
QC w budowie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.