Jak się nie słucha doświadczonych kolegów...

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
darek.kr
Posty: 145
Rejestracja: niedziela 16 paź 2011, 14:38
Lokalizacja: Kraków

Jak się nie słucha doświadczonych kolegów...

Post autor: darek.kr »

Cały weekend zmarnowany, a taka była ładna pogoda na latanie.
Wszystko zaczęło się w zeszłą niedzielę.



Po upadku nie działał jeden silnik. Szybka diagnoza: pewnie regiel. Wymieniłem.
Dalej to samo. Kolejny podejrzany: silnik. Wymieniłem. Zaczęło działać.
Wczorajsza sobota. Pierwszy lot, kilkadziesiąt metrów. Gleba.
W czasie wieczornych oględzin wylazł kabelek z golda. Mam cię. Przelutowałem wszystkie połączenia od felernego silnika. Dzisiaj kolejne próby i kolejne gleby. Diagnoza: ledwo trzymający się gold od następnego silnika :oops:
Właśnie wyciąłem wszystkie goldy i przylutowałem bezpośrednio silniki do regli :-D

A wszyscy pisali : od razu wywalić wszystkie goldy i lutować na krótko. A mnie się wydawało, że rozpinane są wygodniejsze. Do dzisiaj.
Blians: 6 śmigieł i stracony weekend.
wjacek
Posty: 418
Rejestracja: niedziela 26 gru 2010, 14:36
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: wjacek »

Musiałeś się trochę wskrobać na te górki aby odzyskać maszynę ?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrowy »

Piękne fikołki w pięknych okolicznościach przyrody :-D
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Jest "patent" na goldy (w kazdym razie ja tak robie).
Mianowicie na goldy zakladam termokurczke. Jak cos to szybkie ciecie i mozna rozlaczyc.
Awatar użytkownika
darek.kr
Posty: 145
Rejestracja: niedziela 16 paź 2011, 14:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek.kr »

wjacek pisze:Musiałeś się trochę wskrobać na te górki aby odzyskać maszynę ?
Tylko troszeczkę. Te górki to raczej takie niezbyt wysokie skałki w dolince podkrakowskiej :-D
Awatar użytkownika
extream
Posty: 671
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 16:01
Lokalizacja: Stockholm/Kraków

Post autor: extream »

bluuu pisze:Jest "patent" na goldy (w kazdym razie ja tak robie).
Mianowicie na goldy zakladam termokurczke. Jak cos to szybkie ciecie i mozna rozlaczyc.
Goldy same w sobie są chyba wystarczająco wytrzymałe... Wydaje mi się że problem leżał w lutowaniu kabla do nich ?
wektor
Posty: 78
Rejestracja: środa 06 lip 2011, 20:41
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wektor »

Z własnego doświadczenia wiem że z golami najczęstszym problemem jest niepewny styk "sprężynującego pierscienia" na kołku na którym jest na stałe osadzony. W moim przypadku zawsze go lutuje i od tego czasu problemów ze złączami praktycznie nie ma.
Obrazek

Pozdrawiam
Wiktor
gg: 683139
wektorx<at>gmail.com
Awatar użytkownika
darek.kr
Posty: 145
Rejestracja: niedziela 16 paź 2011, 14:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek.kr »

Tak. To łączenie golda z kablem od strony silnika. Przyczyn może być kilka.
Przegrzany kabel przy lutowaniu. Łatwość załamywana się kabla na samym połączeniu.
Ale chyba przede wszystkim osłabienie czujności właściciela. Kilkakrotnie odpinałem silniki, przy czym zawsze kabel trochę zaginał się na styku, co znacznie go osłabiło.
Przy normalnym lutowaniu kabli, za każdym razem odtwarzamy pewne połączenie.
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

Bluu zdradził Ci dobry patent, też tak robię gdy mam mieć pewne połączenie, termokurczka na złączone goldy i spokój :-P
^ sens tylko w postępie ^
Malker
Posty: 480
Rejestracja: środa 01 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Malker »

Czytajcie co autor napisał. Miał po prostu zimny lut. Goldy trzeba mocno przegrzać z kablem już w środku oczywiście przed tym trzeba zacynować końcówki.
shafter
Posty: 672
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 08:01
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: shafter »

Dla mnie to jest niejasne:

1. urwał sie gold męski od strony silnika ?

czy

2. urwał sie gold żeński lutowany własnoręcznie ?
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Malker pisze:Czytajcie co autor napisał. Miał po prostu zimny lut. Goldy trzeba mocno przegrzać z kablem już w środku oczywiście przed tym trzeba zacynować końcówki.
Po prostu trzeba zacząć od DOBRYCH narzędzi :-) A w tym wypadku jest to wydajna lutownica. Bez minimum 60 Watów dla goldów 4mm i przewodu AWG12 (na nasze 3 do 4 mm² przekroju) nie ma co się męczyć. To w kwestii lutowania.
Inna sprawa to jakość elektrycznego i mechanicznego połączenia w goldzie. Było już nie raz na forum i tu rzeczywiście praktycznie koledzy deklarują że im mniej goldów w systemie tym lepiej :-)
Przy okazji warto kontrolować stan głównego i najbardziej obciążonego złącza czyli od pakietu. Koledze trochę zaśniedziało i efekt był taki że latał połowę krócej kopterkiem bo mu FC wyliczało że napięcie pakietu wskazuje na wyczerpanie zasobów :-)
Policzmy na szybko - idzie 100A (to był duży kopter ;-) ) i na utlenionym złączu powstawał spadek, wystarczy że jest to 0,01Ω to daje 1V spadku napięcia !!! no i ten jeden wolt mniej na FC oznacza że pakiet wyssany bo pokazuje zamiast przykładowych 14,8 nominalnie dla 4S robi się 13,8 i pora lądować :-)
Poza tym złącze się zaczyna grzać i to jest o wiele groźniejsze niż niedoszacowanie pakietu. Ekstremalnie rzecz ujmując może się coś wytopić/zapalić....
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
extream
Posty: 671
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 16:01
Lokalizacja: Stockholm/Kraków

Post autor: extream »

shafter pisze:Dla mnie to jest niejasne:

1. urwał sie gold męski od strony silnika ?

czy

2. urwał sie gold żeński lutowany własnoręcznie ?
Przeczytaj ostatni lub pierwszy post autora ze zrozumieniem....
shafter
Posty: 672
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2012, 08:01
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: shafter »

extream pisze:
shafter pisze:Dla mnie to jest niejasne:

1. urwał sie gold męski od strony silnika ?

czy

2. urwał sie gold żeński lutowany własnoręcznie ?
Przeczytaj ostatni lub pierwszy post autora ze zrozumieniem....
:oops:
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

shafter pisze:Dla mnie to jest niejasne:

1. urwał sie gold męski od strony silnika ?

czy

2. urwał sie gold żeński lutowany własnoręcznie ?
co to za różnica , to miejsce łączenia ma efekt karbu i źle zabezpieczone koszulką , najzwyczajniej się ukruszy. ( chodzi oczywiście o połączenie przewodu z goldem )

To nie jest jedyny kwiatek , ostatnio odlutowałem oryginalne goldy od pakietu , choć trudno to nazwać lutowaniem ( po podgrzaniu przewód wyskoczył nie zostawiając nawet odrobiny cyny w środku golda ( pewnie jej tam nie było :shock: )
I tak skończysz na LawMate
ODPOWIEDZ