Pronokopter v1 - już lata

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
sebkra
Posty: 138
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 14:35
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: sebkra »

ano Fragles jeszcze zapomnialem dopisas ,ze led 'ziki od dolu mam :) , pozatym fakt jakies takie smigla sobie na testy kolorowe pobralem i wyszlo ze albo CW jeden kolor albo CCW drugi :/

ps.no i powiem ze nauka na biedronie bezcenna naprawde bezcenna, poki co szalec moge na tym wariacie H36 :) a tutaj taki bardziej dostojny ten lot
>>>EAT>>>FLY>>>SLEEEP>>>> quad -cfaniacy- V1, Eg pro, Catalina 1380
Awatar użytkownika
fragles
Posty: 1713
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 22:54
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Post autor: fragles »

No to z własnego doświadczenia - radzę zmienić kolory smigieł, bo jak polecisz wysoko to ledki będzie słabo widać i łatwo wpaść w panikę...
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4655
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Żółty pingpong na przodzie też jest dobry :)
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
sebkra
Posty: 138
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 14:35
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: sebkra »

a żółty pinpong ? na koncowki ramion ??? :D czy na jakims dodatkowym badylku ?
>>>EAT>>>FLY>>>SLEEEP>>>> quad -cfaniacy- V1, Eg pro, Catalina 1380
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4655
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Na jakimś wygiętym pręcie szklanym daj, ja tam miałęm b. dobrze określa przód.
W HK są też b. jasne ledy 5W widać całkiem całkiem
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Bihtus
Posty: 683
Rejestracja: niedziela 26 lut 2012, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bihtus »

Ja miałem żółty pinpong na ogonie :-)
Skrzydła .... 600 mm .... 820 mm .... 2000 mm ... :-)
Awatar użytkownika
sebkra
Posty: 138
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 14:35
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: sebkra »

No to maly upgrade sprzetu w warunkach polowych czyli z pod namiotu :)

Foto1

-żółtodziubskie podwozie z szamborurek fi 100tka i szerokosc 15mm

-skladany patyk na gpsa i magneto z BG

-patyk szklany do pingponga na ogonie :D (fajny lekki jak piórko z wędkarskiego ,się zwie "Szczytówka"i kosztuje 4zl z włókna szklanego

-plus klasyczny "kiczajn" 808#16 na pokład na podkladce z HK do wyciszenia drgan

i po przelataniu chwile na testowkach 11x47 zalozylem docelowe
-smigielka z carbonu (HK) 11x5

Obecny czas lotu ze 14minutek ;)
>>>EAT>>>FLY>>>SLEEEP>>>> quad -cfaniacy- V1, Eg pro, Catalina 1380
Awatar użytkownika
sebkra
Posty: 138
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 14:35
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: sebkra »

pytanko do kolegow/kolezanek ;)

szacowny Rurek napisal kiedys Kiepuriego

cyt

mincomand to najniższa wartość rozpoznawana przez FC jako prawidłowa wartość przesyłana z nadajnika do odbiornika, jeżeli coś przyjdzie niższe od tej wartości to traktowane jest jako brak zasięgu. Zostaw domyślne 1000 a z kolei w definicji failsafe treshold daj 990. I potem tak skonfiguruj failsafe "klasycznie" czyli w odbiorniku RC aby na kanale gazu przy wyłączone aparaturze mieć poniżej 990.

wydawalo mi sie ze skonfigurowalem failsafe juz wszystko ksiazkowo wdlg wiki ,

1)kalibracja gazu wdlg procedury baro
2)przejzane ENDPOINTY
3)przejzane parametry FS w GUI

,jednak jeszcze wgryzajac sie w watki doczytalem jeszcze ten post powyzej i mam watpliwosc taka , jak wylacze aparaturke to wartosci min gazu zostaje bez zmian w kfctool,
tak ma byc ? (odbiornik to eleres w mojej kanapce)

EDIT: duze "faux pas" wiec mala edyta :) i zainteresowani wiedza o co chodzi
>>>EAT>>>FLY>>>SLEEEP>>>> quad -cfaniacy- V1, Eg pro, Catalina 1380
Awatar użytkownika
sebkra
Posty: 138
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 14:35
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: sebkra »

sam sobie odpowiem ale to dla potomnych :D co by kolejny klon pronokoptera robili :D

no to moze nie doczytałem ale obejrzalem jak to jest z tym F/S, no wiec
gaz po wylaczeniu apki sie nie zmienial bo ....nie zazbroilem wirtualnie silnikow w KFC32tool !
cholerka czasem najprostsze rozwiazania sa najtrudniejsze do rozgryzienia!

Teraz ladnie sie zmienia na taka wartosc throttle jak mu zladlem w IMU a raczej jaka
mu IMU ustawilo w wyniku 4ro pstryku baro. Po wylaczeniu apki ladnie sie zapala tez FS w GUI.

To teraz zanim pojde zbierac graty z pola :D niech mi ktos podpowie jak odniesc sie do przykladu z FRsky tego co wyzej Rurek opisal w eleresach sie tego nie robi hmmm???.....chodzi juz tylko o to ostatnie zdanie : "I potem tak skonfiguruj failsafe "klasycznie" czyli w odbiorniku RC aby na kanale gazu przy wyłączone aparaturze mieć poniżej 990. "
>>>EAT>>>FLY>>>SLEEEP>>>> quad -cfaniacy- V1, Eg pro, Catalina 1380
xDigYx
Posty: 804
Rejestracja: środa 02 paź 2013, 14:38
Lokalizacja: Wroc

Post autor: xDigYx »

rob tak jak pisze, czyli NIE wlaczaj aparatury aparatury, a na WLaczonym odbiorniku nacisnij przycisk F/S (ten jedyny ktory odbiornik ma).
Awatar użytkownika
sebkra
Posty: 138
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 14:35
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: sebkra »

xDigYx ale u mnie eleres w kanapce siedzi :D wiec co mam wcisnac ?

Pozatym wczoraj nie wytrzymalem i sprwdzilem f/s z przycisku z apki ,ladnie sie wzniosl obrocil ,rozpoczal ladowanie ,wykonal kilka kangurow po polu i osiadl fajnie :D ,drugi test musialem
mu przerwac bo po kilku kangurach przy ziemi ,zaczal sie mocno przechylac tak jak by szukal miejsca gdzie ma wyladowac :D

EDIT: z małą autoodpowiedzią ,szukałem szukałem i wynalazłem dokladniejsze wytlumaczenie:)

Załączenie failsafe występuje w następujących sytuacjach:
Zanik sygnału PPM w przypadku odbiorników PPM
Zanik sygnału na kanale Throttle w przypadku odbiorników PWM/równoległych
spadek wartości Throttle poniżej 980us (przydatne dla odbiorników z programowalnym failsafe)
załączenie opcji FAILSAFE za pomocą AUX1-4 konfigurowalne w GUI, również dla odbiorników programowalnych jak i do testowania
>>>EAT>>>FLY>>>SLEEEP>>>> quad -cfaniacy- V1, Eg pro, Catalina 1380
Awatar użytkownika
sebkra
Posty: 138
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 14:35
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: sebkra »

podniose "nasz" temat ,z wrazenia po jakim jestem , zaflashowalem regle na fasta (dla przypomnienia HK 30A) i.... :

naprawde jak dla mnie rewelacja ,naprawde ,skonczylo sie telepanie przy schodzeniu z wysokosci
,copterek tak jak pisal kiedys Prono w tym watku ....zrobil sie sporo sporo bystrzejszy ,

-i zrobilem przepisowo

http://kfc32.direk.info/index.php?title=Esccalibrate

sciagniete smigelka ,ponowne wywazenie napedu i wwww gore ! rewelacja ! a Pidowac to mozna zaczac wlasnie dopiero od tego momentu !.

pzdr z pola Seba
>>>EAT>>>FLY>>>SLEEEP>>>> quad -cfaniacy- V1, Eg pro, Catalina 1380
Awatar użytkownika
Prono
Posty: 1496
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 20:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono »

Dawno nie zaglądałem do swojego tematu ale cieszę się, że temat żyje swoim życiem :lol: i flashowanie się udało.
Warto raz wysilić mózgownicę i pobawić się z kabelkami, bo później mamy na długo spokój, chyba ze zmienimy regle :mrgreen:

Ja swoich sflashowanych F30A używam już w 3 kopterze i mają się dobrze.
ODPOWIEDZ