Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 17 sie 2018, 04:27


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
Post: wtorek 03 kwie 2018, 13:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Witam, czy może ktoś wyjaśnić różnice pomiędzy modelami PIXHAWK 2.4.6 a 2.4.8 ?
podobno 2.4.8 ma mniej pamięci i słabszy procek.
Wcześniej kupiłem 2.4.6 i działa dobrze nie ma problemów z aktualizacją i programowaniem.
Czy 2.4.8. będzie gorszy ?

Z opisu na ABC : "PIXAWK 2.4.8 jest DIY jest uproszczoną wersją,
Pixhawk 2.4.8 różni się procesorem i pamięcią do 1mb. Może to skutkować brakiem możliwości przyszłych aktualizacji z racji niewystarczającego miejsca na dysku"

2.4.6 i 2.4.7 nie są już dostępne np. w ABC_rc

Bardzo proszę o wyjaśnienie.

_________________
[b]Darek[/b]
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 21 kwie 2018, 10:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Posty: 135
Lokalizacja: Warszawa
Mam obydwa i jak do tej pory nie zauwazylem wiekszej rożnicy przynajmiej na ramie quad. Na hexie moze byc innaczej bo chyba wersja 2.4.8 ma cos pozmieniane dotycace zasilania. Chyba to mieli na mysli piszac wersja uproszczona. W obydwu soft dziala tak samo, pamiec jest takze taka sama. Moze inne osoby maja inne opinie ale dla mnie to uproszczenie ma jedynie na celu niewielka redukcje kosztow produkcji i ma to maly wplyw na realna uzytecznosc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 23 kwie 2018, 12:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuje za info.
Zastanawiam się tylko dlaczego jest taki opis na ABC_RC (i nie tylko) - sugerujący, że to uboga i słabsza wersja...

Pozdrawiam
Darek

_________________
[b]Darek[/b]
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 23 kwie 2018, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Posty: 135
Lokalizacja: Warszawa
Dariusz61 pisze:
Dziękuje za info.
Zastanawiam się tylko dlaczego jest taki opis na ABC_RC (i nie tylko) - sugerujący, że to uboga i słabsza wersja...

Pozdrawiam
Darek
Moze autorzy mieli to na mysli ze tzw ogrinalny ( czyt. nie chiński ) Pixhawk 1 byl wyprodukowny w wersji 2.4.6, a pozniejsze jego modyfikacje dokonane przez wschodnie firmy oznaczja je jako 2.4.8 mimo ze zredukowali troszke ten hardware dążac jak napidalem wczesniej do redukcji kosztow produkcji. Tansze komponenty, gorsza jakosc w stosunku do modelu firmy 3dr to w sumie mozna traktowac jako krok wstecz. I moze to tyle, zwykly skrot myslowy sprzedawcy :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 23 kwie 2018, 22:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Dziwna sytuacja. Kupiłem pakiet LiPo Gens Ace 25C 4s 4000mAh i jako, że przyszła mi ładowarka imax b6, chciałem skontrolować poziom naładowania baterii. Ustawiłem tryb storage i pojawił się komunikat o zbyt niskim poziomie naładowania baterii. Wyczytałem na szybko w necie, żeby odpalić na 1min tryb NiMH, z prądem 1A i pomogło. Niestety gdy odpaliłem tryb Storage, okazało się, że jedna cela ma napięcie sporo niższe od pozostałych - miała około 3,5V, podczas gdy reszta miała 3,84V. Teraz ciągle ładuje ją w tym trybie (już ze 2h) i dobiła do 3,77V - czyli wciąż o 0,07V mniej. To chyba nie jest okej? Co myślicie?

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 kwie 2018, 05:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11705
Lokalizacja: Mikoszewo
Recon pisze:
Co myślicie?

Żebyś kupił sobie multimetr, to "raz". Zdarzają się przypadki gdy ładowarka ma słabo skalibrowany woltomierz wiec warto zweryfikować innym miernikiem czy bateria rzeczywiście ma duży rozjazd bo odchyłka na nowiutkiej baterii rzędu 0,3V to sporo i jeżeli to się powtarza (tj ta cela szybciej się rozładowuje od pozostałych) to ja bym się pokusił o reklamację.
Tyle że tu dochodzimy do "dwa" - był tutaj już taki jeden aptekarz co mu nie pasowały setne wartości na wyświetlaczu ładowarki i tak długo kalibrował i gmerał aż spalił ładowarkę także miej to na uwadze podczas weryfikacji że to tylko chińska konstrukcja i zawartość drugiego miejsca po przecinku należy traktować z pewnym przymrużeniem oka.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 24 kwie 2018, 20:52 
Offline

Rejestracja: środa 24 sie 2016, 18:30
Posty: 212
mocart pisze:
Pixhawk 1 byl wyprodukowny w wersji 2.4.6, a pozniejsze jego modyfikacje dokonane przez wschodnie firmy oznaczja je jako 2.4.8

2.4.6 jest produkowany również dzisiaj na wschodzie(mam świeży zakup), a wersja tańsza 2.4.8 ma uproszczoną linię zasilania, brak baterii zegara oraz układów zabezpieczających wej/wyj. Funkcjonalność się nie zmieniła, procesory te same lub nawet nowsze wersje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 kwie 2018, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Podładowałem wczoraj baterię w normalnym trybie i pod koniec ładowania wszystkie cele miały 4.20V, prócz pierwszej - 4.10V Coś z nią jest faktycznie nie tak. Multimetr mam, tylko nie miałem czasu zrobić jakiś wyprowadzeń do wtyczki balancera, żeby to pomierzyć.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 kwie 2018, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11705
Lokalizacja: Mikoszewo
No to najpierw pomierz a potem stwierdzaj że coś nie tak żeby się nie okazało że bateria dobra tylko ładowarka daje zadu ze wskazaniam (albo ładowaniem).

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 kwie 2018, 20:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
No i pomierzone multimetrem, wszystkie cele po 4,19V ostatnia 4,09V. Zbyt duża różnica? Próbuję jeszcze dalej ładować, bo powoli w tempie 0,01V/30min ładuje się w górę ta 'wybrakowana' cela.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 kwie 2018, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11705
Lokalizacja: Mikoszewo
Recon pisze:
Zbyt duża różnica?

No mnie się nie podoba... :-(

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 25 kwie 2018, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Najgorzej, że ciężko będzie reklamować bo baterię kupiłem miesiąc temu przez olx u jakiegoś typa, który podobno zamierzał z nich robić aku do e-bajka (czy coś takiego) i się rozmyślił. Jak zwykle jak człowiek skąpy to traci 2x... :roll:

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 27 kwie 2018, 13:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Kurde, podładowałem jeszcze 2x po 2h i powoli to trefne ogniwo osiągnęło również 4,20V. Teraz wszystkie są równe co do 0,01V. Pytanie tylko czy to rozwiązuje problem?

Dziś chyba rozładuje baterię do 50% na trybie storage i potem znowu zacznę ładować, żeby sprawdzić czy równo będzie przyrastało napięcie.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 27 kwie 2018, 19:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11705
Lokalizacja: Mikoszewo
Recon pisze:
Pytanie tylko czy to rozwiązuje problem?

Dziś chyba rozładuje baterię do 50% na trybie storage i potem znowu zacznę ładować, żeby sprawdzić czy równo będzie przyrastało napięcie.

Rozładuj pod jakimś obciążeniem z założonym lipo monitorem. Jeżeli cela jest uszkodzona to powinna wyraźnie szybciej się rozładowywać.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 29 cze 2018, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 11 lut 2018, 21:32
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Udało mi się skalibrować, uzbroić i przetestować drona (mimo wcześniejszych problemów ze startem). Po 10min locie zakończonym połamanym śmigłem przejrzałem sobie logi wibracji, poniżej zamieszczam screen. Ostatni pik to kraksa, wyższe piki to niezdarne odbijanie się od ziemi :) Było bardzo bardzo wietrznie.

Chyba za dużo, prawda? Trzeba poprawić jakoś tłumienie?


vibe.jpg
vibe.jpg [ 135.87 KiB | Przeglądany 119 razy ]

_________________
Pozdrawiam!
Paweł
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.