Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: czwartek 22 cze 2017, 17:24
Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Siema!
Nie wiem czy na dobre forum trafilem, mam nadzieje że nie zostanę ukarany/zbanowany itp ;)
Otóż - kupiłem ostatnio sobie drona - Overmax X bee drone 3.1 plus wifi. Pewnie wszyscy mnie zlinczują, "co to za dziadostwo kupiłeś" ;)
Raz, że nie mam za dużo kasy na drona, dwa - okazyjnie kupiłem nowego za 240 zł.
Ponumeruję może pytania, aby było łatwiej ;)
1. Mam jednak problem ze sterowaniem - tak jak ogarnąłem latanie w górę, w dół itp. niestety zdarzyło mi się tak, że dron raz mi uciekł - po prostu straciłem kontrolę, naciskałem przycisk lądowania itp. - i nic - on leci w boook, daleeekoo... Dobrze że nie sterowałem w mieście - tylko na dużym polu, ale trochę się nabiegałem za nim ;) Zdarza się tak, gdy podlecę wyżej - około 10 metrów nad ziemią...
2. Dwa - nie zawsze tak jest, fakt faktem - ale drona mi "znosi" na lewo. Podkreślam nie przy każdym starcie, ale są takie przypadki. Wtedy muszę wyłączyć pilota i drona i załączyć ponownie. Dlaczego?
3. Do czego służą trymy?
4. Jeszcze inny przypadek, gdy dron spadnie np. na ziemię, chociażby z niewielkiej wysokości 2-3 metry - gdy go uruchamiam i włączam silniki - proces sterowania tak jakby się odwraca - kieruję w górę - leci w dół, kieruję w dół - leci w górę. Kieruję w lewo - leci w prawo i odwrotnie :/ Nie chcę tego, powinien latać "po ludzku".
Dron się "resetuje" i wszystko dziala w porzadku tylko wtedy gdy wlasnie wyłączę pilota i drona i włącze z powrotem... Niestety jest to trochę uciążliwe, przy każdym upadku, zderzeniu itp...
5. Aaa, i jeszcze jak uruchomić tryb powrotu drona w bezpieczne miejsce? I jak w ogóle taką pozycję ustawić? Z tego co wiem, ma taką opcję, ale nie widzę jej na kontrolerze...
Dzięki za pomoc...
Nie wiem czy na dobre forum trafilem, mam nadzieje że nie zostanę ukarany/zbanowany itp ;)
Otóż - kupiłem ostatnio sobie drona - Overmax X bee drone 3.1 plus wifi. Pewnie wszyscy mnie zlinczują, "co to za dziadostwo kupiłeś" ;)
Raz, że nie mam za dużo kasy na drona, dwa - okazyjnie kupiłem nowego za 240 zł.
Ponumeruję może pytania, aby było łatwiej ;)
1. Mam jednak problem ze sterowaniem - tak jak ogarnąłem latanie w górę, w dół itp. niestety zdarzyło mi się tak, że dron raz mi uciekł - po prostu straciłem kontrolę, naciskałem przycisk lądowania itp. - i nic - on leci w boook, daleeekoo... Dobrze że nie sterowałem w mieście - tylko na dużym polu, ale trochę się nabiegałem za nim ;) Zdarza się tak, gdy podlecę wyżej - około 10 metrów nad ziemią...
2. Dwa - nie zawsze tak jest, fakt faktem - ale drona mi "znosi" na lewo. Podkreślam nie przy każdym starcie, ale są takie przypadki. Wtedy muszę wyłączyć pilota i drona i załączyć ponownie. Dlaczego?
3. Do czego służą trymy?
4. Jeszcze inny przypadek, gdy dron spadnie np. na ziemię, chociażby z niewielkiej wysokości 2-3 metry - gdy go uruchamiam i włączam silniki - proces sterowania tak jakby się odwraca - kieruję w górę - leci w dół, kieruję w dół - leci w górę. Kieruję w lewo - leci w prawo i odwrotnie :/ Nie chcę tego, powinien latać "po ludzku".
Dron się "resetuje" i wszystko dziala w porzadku tylko wtedy gdy wlasnie wyłączę pilota i drona i włącze z powrotem... Niestety jest to trochę uciążliwe, przy każdym upadku, zderzeniu itp...
5. Aaa, i jeszcze jak uruchomić tryb powrotu drona w bezpieczne miejsce? I jak w ogóle taką pozycję ustawić? Z tego co wiem, ma taką opcję, ale nie widzę jej na kontrolerze...
Dzięki za pomoc...
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Instrukcji do tego sprzętu nie dawali?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: czwartek 22 cze 2017, 17:24
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Nazwać tego instrukcją nie można ;) Bagatelka 4 strony, z czego na jednej opisane są wypisane ostrzeżenia dot. wybuchu baterii itp., na jednej łączenie się przez Wi-Fi, a na dwóch skromnie opisane korzystanie z drona...
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Czy taką apkę ma ten copter ?
Nic tu nie pisze o funkcji auto powrotu ani auto lądowania . Ale powinien posiadać funkcję resetowania żyroskopu . Z reguły jest to przesunięcie obydwóch drążków po ukosie w lewe albo prawe dolne położenie . Powinna apka piknąć albo copter zamigać diodami . Trymery natomiast służą właśnie do tego o czym zacząłeś pisać . Korygujesz nimi lot modelu . Znosi w lewo ( nie wiatr ! ) robisz korektę suwakiem trymera w prawo . Jak znosi w prawo to na odwrót . To samo się tyczy lotu tył / przód bądź obrotu lewo/prawo .
Nic tu nie pisze o funkcji auto powrotu ani auto lądowania . Ale powinien posiadać funkcję resetowania żyroskopu . Z reguły jest to przesunięcie obydwóch drążków po ukosie w lewe albo prawe dolne położenie . Powinna apka piknąć albo copter zamigać diodami . Trymery natomiast służą właśnie do tego o czym zacząłeś pisać . Korygujesz nimi lot modelu . Znosi w lewo ( nie wiatr ! ) robisz korektę suwakiem trymera w prawo . Jak znosi w prawo to na odwrót . To samo się tyczy lotu tył / przód bądź obrotu lewo/prawo .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
-
- Posty: 3
- Rejestracja: czwartek 22 cze 2017, 17:24
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Dziękuję za odpowiedzi.
Spróbuję własnie w ten sposób używać trymerów :)
Mam podobny kontroler do tego, jednakże mój ma wyświetlacz i przyciski mają trochę inne funkcje...
Na stronie allegro producenta było napisane coś takiego:
PEŁNA KONTROLA
System sterowania zapewnia pełną kontrolę nad urządzeniem.
HEADLESS MODE
Niezależenie od tego, w którą stronę względem pilota ustawi się urządzenie, zawsze polecisz nim w pożądanym kierunku!
FUNKCJA POWROTU
Urządzenie wyposażone zostało w funkcję automatycznego powrotu, po aktywacji której dron zawraca o kilkanaście metrów względem ostatniej bezpiecznej pozycji.
Zwróciłem się z zapytaniem do producenta, czy to czasem nie pomyłka?
Dam w razie czego znać. Zawsze mogę zwrócić i wymienić na innego... Co prawda mam na to jeszcze zaledwie parę dni.
Spróbuję własnie w ten sposób używać trymerów :)
Mam podobny kontroler do tego, jednakże mój ma wyświetlacz i przyciski mają trochę inne funkcje...
Na stronie allegro producenta było napisane coś takiego:
PEŁNA KONTROLA
System sterowania zapewnia pełną kontrolę nad urządzeniem.
HEADLESS MODE
Niezależenie od tego, w którą stronę względem pilota ustawi się urządzenie, zawsze polecisz nim w pożądanym kierunku!
FUNKCJA POWROTU
Urządzenie wyposażone zostało w funkcję automatycznego powrotu, po aktywacji której dron zawraca o kilkanaście metrów względem ostatniej bezpiecznej pozycji.
Zwróciłem się z zapytaniem do producenta, czy to czasem nie pomyłka?
Dam w razie czego znać. Zawsze mogę zwrócić i wymienić na innego... Co prawda mam na to jeszcze zaledwie parę dni.
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Jeśli copter nie posiada GPS to z tym auto powrotem może być różnie . Musisz mieć to na uwadze .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
ta funkcja auto powrotu w zabawkach bez gps-a działa na takiej zasadzie
że po naciśnięciu przycisku model leci w twoim kierunku [zbliża się],
a nie oddala lub ucieka w lewo lub prawo
natomiast jak się zbliży, to trzeba przejąć kontrolę i wylądować samemu
drążek wysokości musi być, co najmniej w połowie zakresu
prawdopodobnie reaguje to, na siłę sygnału nadajnika/aparatury
określając kierunek powrotu
że po naciśnięciu przycisku model leci w twoim kierunku [zbliża się],
a nie oddala lub ucieka w lewo lub prawo
natomiast jak się zbliży, to trzeba przejąć kontrolę i wylądować samemu
drążek wysokości musi być, co najmniej w połowie zakresu
prawdopodobnie reaguje to, na siłę sygnału nadajnika/aparatury
określając kierunek powrotu
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Tak to właśnie działa . Copter leci w stronę najmocniejszego sygnału , czyli w stronę apki . Ale sam nie wyląduje . Minie Cie i poleci dalej. Być może jestem w błędzie ? Ale wydaje mi się że copter podczas powrotu nie obraca się przodem do apki tylko wraca obrócony cały czas tyłem . W zasadzie to jest to samo co byś ściągnął w apce prawą wajchę ku dołowi .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
A gdzieś ty wyczytał takie rewelacje? Nie sądzisz że to stoi w sprzeczności z:hornet2 pisze:Tak to właśnie działa . Copter leci w stronę najmocniejszego sygnału , czyli w stronę apki
? Po minięciu sygnał zacznie słabnąć więc teoretycznie powinien zawrócić, nie?hornet2 pisze:Minie Cie i poleci dalej.
Być może warto zweryfikować posiadane przez siebie informacje a nie najpierw klepać swoje fantazje a potem dodawać dupochrona: "może jestem w błędzie"? Bo jakiś nowy to przeczyta, nie daj Bóg uwierzy a potem się zdziwi czemu po uruchomieniu tego pseudo RTH sprzęt leci gdzie chce...hornet2 pisze:Być może jestem w błędzie ?
Ten wredny...
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Skoro uważasz że ja pitolę dyrdymały to wytłumacz Koledze jak działa ten " key auto return " . Copter będzie leciał w twoją stronę ale sam nie zawiśnie nad Tobą jak to jest w przypadku GPS .
Kolega @ tombstone też wypisuje dyrdymały ? Pisze że podczas zbliżania należy przejąć kontrolę nad sterowaniem . Bo co ? Bo sam się nie zatrzyma .
Kolega @ tombstone też wypisuje dyrdymały ? Pisze że podczas zbliżania należy przejąć kontrolę nad sterowaniem . Bo co ? Bo sam się nie zatrzyma .
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Problem ze sterowaniem... prosze o pomoc :(
Ty nie zwalaj roboty na innych - jak już się bierzesz za pomoc to racz się upewnić że nie zaszkodzisz a nie że najpierw napleciesz a jak ci zwrócić uwagę to foch w stylu "to ty wytłumacz".hornet2 pisze:Skoro uważasz że ja pitolę dyrdymały to wytłumacz Koledze jak działa ten " key auto return
Temat pseudoRTH jaki powiązanego z nim pseudoHeadless był wałkowany co najmniej kilkanaście razy więc jakbyś ruszył zad do szukajki to byś znalazł bez trudu zamiast tworzyć własne teorie "tak to właśnie działa" z siłą sygnału żeby na końcu jednak "może jestem w błędzie" bo tak to właśnie NIE działa. Bo gdyby tak było to po minięciu operatora kopter by przynajmniej zawrócił w związku z ponownym spadkiem siły sygnału.
Przykład pierwszy z brzegu z szukajki http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=73&t=3 ... 80#p520639
PseudoRTH jest oparte dokładnie na tym samym algorytmie dlatego w instrukcji piszą żeby kalibrację Headless robić W MIEJSCU STARTU i PRZODEM OD SIEBIE. Te zabawki nie mają MAG ani GPS i swoją pozycję szacują na podstawie odczytu z żyroskopu. Jako że algorytm jest badziewny, żyra szumią a user ma często gęsto instrukcję za bonusowy papier toaletowy to dokładność tej funkcji pozostawia wiele do życzenia i degraduje wraz z czasem lotu. I dlatego też po jej uruchomieniu kopter leci MNIEJ WIĘCEJ w kierunku startu (o ile został prawidłowo skalibrowany), ABSOLUTNIE się nie zatrzyma jak do niego doleci tylko pogoni w cholerę i należy mieć tego świadomość a nie spodziewać się funkcjonalności Mydelnicy czy CX-20 w sprzęcie za kilka złotych.
Ten wredny...