eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 24 kwie 2017, 09:58
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Panowie ja mam troche inny problem. Ustawilem wszystko jak trzeba w AP punkt po punkcie z 1szej strony, notabene na win10 pro mam ten sam problem co kolega wyzej czesto gesto konfigurator sie wywala, ale w koncu sie laczy i jest ok. Model mniej wiecej wytrymowany, latal juz na samym eleres bez AP. W aparaturze nie mam zadnych mixerow powlaczanych. Na ziemi wszystko ok gyro i akcelerometr wyzerowane, jak miś radzi na puszkach. Tryb manual wlaczony, gps lapie fixa macha wysokoscia i lotkami na osd komunikat baza zapisana sztuczny horyzont pokazuje rowny poziom. No to w gore i tu pojawia sie problem, momentalnie po wyrzucie z reki przestawia mi tryb na PH ale zeby bylo ciekawiej to cos sie rozjerzdza, nie wiem czy z gyro czy co, ale nie trzyma poziomu przewala sie zawsze na prawe skrzydlo i krecik. Po podniesieniu z ziemi jak trzymam model poziomo to lotki pracuja na full zeby go ustawic do swojego "poziomu". Krecac modelem i obserwujac lotki widze ze ten "poziom" nie jest poziomem a jest ostro przekrecony wlasnie na to prawe skrzydlo. Wszystko w PH bo nie daje sie wrocic do MA machanie przelacznikami na ch5/6 nic nie daje. Co i jak sprawdzic zeby problem wyeliminowac i o co chodzi z tym przelaczaniem trybu z manuala na ph ? Bylbym bardzo wdzieczny za jakies wskazowki.
Pozdrawiam Marek
Pozdrawiam Marek
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Źle skonfigurowana aparatura. Podłącz AP do USB, uruchom APinfoTool i kombinuj tak aby słupki od kanałów 5 i 6 pracowały poprawnie oraz aby tryby lotu się właściwie wyświetlały (na ziemi będą dostępne tylko manual, acro i level).
Co do uciekania horyzontu - na 90% wibracje od silnika.
Co do uciekania horyzontu - na 90% wibracje od silnika.
Pzdr. -----MIŚ-----
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 24 kwie 2017, 09:58
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Dzieki, bede probowal dam znac co z tego wyjdzie, niestety model i reszta szpeju zostaly na dzialce takze walka dopiero za 2 tyg :)
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
mam nowego GPS'a - UBLOX MAX-M8C - i nie chce on współpracować z eleresem :( zaznaczałem autoconfigure i odznaczałem, ustawiałem baudrate na taki jaki jest standardowo czyli 9600 i dalej nie działa, Miś, czy muszę założyć inny czy jest coś co pominąłem ?
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
a nie powinno być 38400? przynajmniej u mnie na takim działa.Kris_po pisze:mam nowego GPS'a - UBLOX MAX-M8C - i nie chce on współpracować z eleresem :( zaznaczałem autoconfigure i odznaczałem, ustawiałem baudrate na taki jaki jest standardowo czyli 9600 i dalej nie działa, Miś, czy muszę założyć inny czy jest coś co pominąłem ?
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Przy włączonym Autoconfigure baudrate jest nieistotny. Nie grzebałeś w tym GPS przez przypadek (przez U-Center) ? Jak tak to przywróć mu ustawienia fabryczne. I pamiętaj że zarówno linia TX jak i RX z GPS'a musi być podłączona do AP.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
nic nie zmieniałem :( obie linie są podłączone, jak mam zaznaczone autoconfigure to po kilku sekundach gps zaczyna wysyłać dane na innym baudrate i wogóle są jakieś nieczytelne, wygląda na to że komunikacja jest binarna a nie ASCII
Edit:
tak wyglądają ramki wysyłane przez dwa rózne GPSy
pierwszy to ten ublox MAX-M8C
a ten to A2235H Maestro na SiRFstarIV
Edit:
tak wyglądają ramki wysyłane przez dwa rózne GPSy
pierwszy to ten ublox MAX-M8C
Kod: Zaznacz cały
$GNVTG,,T,,M,0.041,N,0.075,K,A*3A
$GNGGA,220548.00,5218.81280,N,00154.63414,W,1,07,2.27,97.5,M,47.9,M,,*61
$GNGSA,A,3,01,03,17,22,31,19,,,,,,,3.55,2.27,2.74*17
$GNGSA,A,3,80,,,,,,,,,,,,3.55,2.27,2.74*11
$GPGSV,3,1,09,01,59,120,25,03,83,244,27,06,10,296,18,14,,,15*46
$GPGSV,3,2,09,17,50,283,31,19,36,306,31,22,67,077,31,28,04,242,15*7E
$GPGSV,3,3,09,31,15,075,29*4F
$GLGSV,2,1,06,65,40,227,20,80,14,016,27,81,01,326,,86,17,153,*6D
$GLGSV,2,2,06,87,72,182,13,88,50,316,*61
$GNGLL,5218.81280,N,00154.63414,W,220548.00,A,A*65
$GNRMC,220549.00,A,5218.81280,N,00154.63415,W,0.063,,050617,,,A*7C
Kod: Zaznacz cały
$GPGSA,A,3,03,17,19,11,,,,,,,,,6.1,5.3,3.0*3D
$GPRMC,220817.911,A,5218.8121,N,00154.6377,W,0.61,261.14,050617,,,A*78
$GPGGA,220818.911,5218.8128,N,00154.6365,W,1,04,5.3,95.9,M,48.1,M,,0000*77
$GPGSA,A,3,03,17,19,11,,,,,,,,,6.1,5.3,3.0*3D
$GPRMC,220818.911,A,5218.8128,N,00154.6365,W,0.17,261.14,050617,,,A*7C
$GPGGA,220819.911,5218.8134,N,00154.6356,W,1,04,5.3,97.8,M,48.1,M,,0000*78
$GPGSA,A,3,03,17,19,11,,,,,,,,,6.1,5.3,3.0*3D
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
To co pokazałeś to NMEA.
A AP programuje ublox'y w tryb UBX. Więc masz rację, komunikacja jest binarna i tak ma być. I baudrate też jest zmieniany na 38400.
Jak zielona dioda na AP zacznie mrugać 1x sek to znaczy że wszystko jest OK.
A AP programuje ublox'y w tryb UBX. Więc masz rację, komunikacja jest binarna i tak ma być. I baudrate też jest zmieniany na 38400.
Jak zielona dioda na AP zacznie mrugać 1x sek to znaczy że wszystko jest OK.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Niestety dalej nie działa, dioda zielona mruga ok 3 razy na sekundę i na remzibim nie ma współrzędnych
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Dobrze masz podłączone remzibi OSD? Bo robi się to trochę nietypowo: "RX OSD do TX AP - tu podłączony jest też RX od GPS". http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=22657
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
dobrze, podpiąłem inny gps do tych samych kabelków i działa od strzała
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Jak jesteś pewien że fix został przez GPS złapany prawidłowo, to wychodzi na to że ten gps ma jakiś nowszy protokół komunikacji, i nie będzie współpracował z AP.
Pzdr. -----MIŚ-----
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 24 kwie 2017, 09:58
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Witam ponownie. Zgodnie z rada odpalilem AP info tool i poustawialem aparature. Problem polega na tym ze teraz AP mi sie nie uzbraja. Lapie fixa zapisuje baze ale nie odblokowuje silnika. Tryb oczywiscie manual. Wyglada to tak jak na fotce.
Silnik odpali jedynie kiedy uruchomie AP z gazem na full w aparaturze i przejde przez procedure kalibracji gazu z esc ale wtedy nie zapisuje bazy. W tej konf jak przekrocze 50% gazu tryb sam zmienia sie z manuala na poss hold. Zauwazylem jeszcze ze jak sie wyrobie z kalibracja gazu przed zlapaniem fixa i zapisem bazy to po jej zapisaniu check przy armed znika.
Silnik odpali jedynie kiedy uruchomie AP z gazem na full w aparaturze i przejde przez procedure kalibracji gazu z esc ale wtedy nie zapisuje bazy. W tej konf jak przekrocze 50% gazu tryb sam zmienia sie z manuala na poss hold. Zauwazylem jeszcze ze jak sie wyrobie z kalibracja gazu przed zlapaniem fixa i zapisem bazy to po jej zapisaniu check przy armed znika.
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
No panocku... CH5 low, i CH6 high to tryb RTH auto. A w tym trybie nie jest dozwolony start, więc silnik się nie uruchomi.
Pisze w programie "MANUAL" bo przed startem blokowany jest odczyt z CH6, ale złe ustawienie CH6 powoduje blokadę startu.
Zobacz sobie tabelkę trybów z pierwszego postu. Wystartować można tylko w Manual, Acro i Level. Wszystkie te tryby wymagają CH6 na LOW, czyli na około 5%.
Ustaw przełączniki tak aby CH5 i CH6 były na LOW, czyli na około 5%.
Po za tym wykonaj prawidłową procedurę kalibracji drążków opisaną w pierwszym poście.
Procedura kalibracji regulatora ESC (załączenie aparatury z gazem na MAX) nie ma tutaj zastosowania.
Pisze w programie "MANUAL" bo przed startem blokowany jest odczyt z CH6, ale złe ustawienie CH6 powoduje blokadę startu.
Zobacz sobie tabelkę trybów z pierwszego postu. Wystartować można tylko w Manual, Acro i Level. Wszystkie te tryby wymagają CH6 na LOW, czyli na około 5%.
Ustaw przełączniki tak aby CH5 i CH6 były na LOW, czyli na około 5%.
Po za tym wykonaj prawidłową procedurę kalibracji drążków opisaną w pierwszym poście.
Procedura kalibracji regulatora ESC (załączenie aparatury z gazem na MAX) nie ma tutaj zastosowania.
Pzdr. -----MIŚ-----
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 24 kwie 2017, 09:58
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Miś jeszcze moje wnuki beda Ci dziekowac. Tak z tym walczylem ze nie zauwazylem oczywistosci. Dzis odpalilem i wszystko smiga jak nalezy. Pieknie trzyma poziom RTH dziala jak po sznurku. To o czym pisalem wczesniej tez wynikalo ze zlego ustawienia przelacznikow. Zmylil mnie ten manual na wyswietlaczu i stad te wszystkie problemy. Jeszcze raz wielkie dzieki :)