Strona 2 z 2

Re: Rama pod octo w układzie X o dużym udzwigu

: wtorek 27 lis 2018, 21:22
autor: Tanner
Tak tak, wlasnie o to mi chodzi, że 18" max a silnik chętnie przyjąłby 22". Ale można użyć 3-łopatkowe śmigła i może wyjść na to samo co 2-łopatkowe 22". Nie wiem czy da się to policzyć, kuczy w swoim temacie ma pomiary 2-łopatki względem 3-łopatek, poszukaj tam.

Szczerze, to jak masz już T18 i pasuje Ci rozmiar itd, to nie przechodziłbym na X8.
X8 jest super bo przy dużo mniejszym rozmiarze mamy redundancje i praawie wydajność octo.
Ale jeśli u Ciebie mniejszy kopter nie jest potrzebny, latasz już obecnie takim, to może nie ma potrzeby schodzenia w dół i tracenia wydajności/udźwigu.

Z ciekawości, do czego przydaje się taka maszyna w energetyce? Kamera inspekcyjna będzie na pokładzie z zoomem i np. zdjęcia i analiza na ziemii? Nie mam pojęcia, tak to sobie wyobrażam.

Re: Rama pod octo w układzie X o dużym udzwigu

: wtorek 27 lis 2018, 21:59
autor: dubik3e
T18 jest sprawdzone. Ide w niego. Muszę tylko sprawdzić ile wytrzyma ta rama i czy silniki z ciągiem koło 5kg jej nie złożą.

Coś takiego miedzy innymi robię:




Re: Rama pod octo w układzie X o dużym udzwigu

: środa 28 lis 2018, 15:17
autor: Tanner
Teraz rozumiem :) gratuluje skilla. Te wszystkie precyzyjne przeciągnięcia liny robisz obserwując z ziemi czy na podglądzie z drugiego koptera?

Dokładnie, skoro masz tą ramę opanowaną to szkoda kombinować. Mocniejsze silniki i będzie git. Jak już poskładasz wszystko to pochwal się ile i jak lata.

Re: Rama pod octo w układzie X o dużym udzwigu

: środa 28 lis 2018, 18:24
autor: dubik3e
Pierwszy filmik, czyli podwieszanie to mój własny filmik, drugi z rozwijania linki jest poglądowy. Takie rzeczy też robię,ale na chwilę obecną bez wpinania samodzielnego w rolkę.

W przypadku podwieszania flag, zależnie od tego jak blisko jestem w stanie podejść do miejsca pracy, to na wzrok, dodatkowo podgląd z kamery, a i kolega pomaga mi przez lunetę instrumentu geodezyjnego.

W przypadku przeciągania jest to podgląd i przede wszystkim informacje od monterów znajdujących się na słupach uzyskiwane przez radio.



Zrobiłem sobie małe zestawienie dotyczące silników, kosztów, ciągu i sprawności:
Obrazek