Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 22 lut 2017, 07:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: środa 19 paź 2016, 00:18 
Offline

Rejestracja: środa 14 wrz 2016, 22:17
Posty: 44
Lokalizacja: Opole
Mocno się zastanawiam - czy to ma sens? Czy z tego jest jakikolwiek pożytek?

https://1.bp.blogspot.com/-T5lE9Xh9Wxc/Vs4LPdn9vSI/AAAAAAAADQU/DBH75K2hl1A/s1600/IMG_0526.JPG
Obrazek

Czy jest sens wkładać podstawę tłumiącą drgania/wibracje podmiędzy ramę a kontroler lotu?
Wiadomo, że co się wytłumi to się wytłumi - lepiej mechanicznie niż odsiewać softwarowo, ale pytanie czy takie gumki jako tłumik, przy masie FC z plastikiem i kabelkami itd = parę gramów - ma jakiś sens? Czy nie lepiej mieć sztywno FC do ramy, by dyndające przewody itp (które mają jakieś swoje rezonanse podczas lotu, a na miękko zawieszony FC - będa je przenosić) nie wprowadzały niepotrzebnych zakłóceń na FC?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 19 paź 2016, 00:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 5857
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Pytanie tylko do czego?
Do naze i podobnych, nigdy nie stosowałem żadnych izolatorów i latały jak powinny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 19 paź 2016, 08:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Posty: 2072
Lokalizacja: Opole
Generalnie jest taka zasada że do współczesnych kontrolerów racing quadów nie stosuje się żadnych gumek bo one świetnie softwarowo sobie radzą.
Do większych maszyn się stosuje, ale np. Naza posiada w swojej obudowie już wibroizolatory więc też zależy do którego kontrolera.

_________________
"Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie zauważyć różnicy"
------------
Qav180 - Racebase
RR210 - KFC32FR
ZMR250 - Naze32
Legwan - KFC32FTB
FX-61 - KFC32FTB
Nałogowo psuję racing quady...
------------
Skrypt dla forum - info


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 22 lis 2016, 17:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 28 paź 2016, 08:46
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Podłączę się do pytania: robię quada na ramie w rozmiarze 330 z kontrolerem Pixracer (z grubsza jak pixhawk, tylko w rozmiarze 36mm).
APM i pochodne są bardzo wrażliwe na wibracje, na zagranicznych forach polecają żel Kyosho Z8006 Zeal, ale w Europie to jest trudne do dostania i drogie.
Dostępny u nas jest żel Tarota, o taki: http://abc-rc.pl/tarot-tl1457-pu-gel albo podstawki jak z pierwszego posta. Co lepiej się sprawdzi w mojej sytuacji (latanie rekreacyjne, w tym tryby GPS, nie wyczynowe akrobacje czy wyścigi)?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 22 lis 2016, 17:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 16 lip 2015, 21:32
Posty: 258
Lokalizacja: Płock / Włocławek / Toruń
Kup sobie podstawkę to wyjdzie Cię taniej i z łatwiejszą dostępnością. Wiele osób na tym lata i jest zadowolonych. Jeśli dobrze przygotujesz model i masz taką podstawkę to spokojnie Twój quad będzie pięknie latać w każdym trybie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 27 lis 2016, 23:34 
Offline

Rejestracja: środa 14 wrz 2016, 22:17
Posty: 44
Lokalizacja: Opole
pgolik pisze:
robię quada na ramie w rozmiarze 330

Ja pytałem o te podstawki, i sam sobie je sprawdziłem.
Test - quad przypięty do gruntu na 4 linki, by mi nie uciekł, i podpięty po usb pod "ground station" GUI cleanflight/betaflight. No i przepustnica na tyle, by się podniósł (by stanie na podłożu nie tłumiło drgań), a z racji przypięcia - stał w miejscu ale solidnie kręcił śmigłami.
W 250 - bez sensu. W 550, gdzie FC jest w obudowie, na nim jest jeszcze GPS na słupku itp - jest to już cięższe - jest różnica:
To co pokazywałem - plastikowe z gumowymi łącznikami - nie nadaje się do niczego, tzn niczego jej obecność nie poprawia, zwłaszcza że masa FC w stosunku do twardości podstawki jest żadna.

Za to podstawka na (silikonowych?) amortyzatorach szeroko rozstawionych, jak to:
Obrazek
daje mi spadek losowego "szumu" na przebiegach "realtime graph" akcelerometru i żyroskopu prawie o połowę ampitudy, gdzie ten "szum" wynika tylko i wyłącznie z wibracji pracy silników oraz wibracji wprowadzaych przez uderzenia powietrza o ramę (gdy ramię śmigła przechodzi nad ramieniem itp), bo po zjechaniu przepustnicą do zera - znika całkiem.

Co prawda nie mam pojęcia, jak to zmniejszenie "syfu spoczynkowego" ma się przełożyć na cokolwiek, skoro nawet z takim szumem - quad potrafi wisieć ładnie i stabilnie... no ale metrologicznie "jest lepiej" ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.