Skośne mocowanie silnika

czyli to co w kopterach a nie jest związane bezpośrednio z FC

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

ola.net
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 01 mar 2015, 19:41
Lokalizacja: Zambrów

Skośne mocowanie silnika

Post autor: ola.net »

Witam.
Kwestie która chce poruszyć dotyczy skośnego mocowania silników.
Przeszukiwałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu i odp na tą kwestie ale bez powodzenia(a może nie doczytałem).
Na ABC-RC znalazłem http://abc-rc.pl/loze-skosne-do-silnikow-10-stopni i mam pytania;
w jakim stopniu są efektywne
do jakich modeli można je stosować do dronów Racing 250 czy do dużych qudów 600 też
sposób montażu, pod kontem do środka ramy wzdłuż ramiona czy jak...

pozdro i dzieki
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Skośne mocowanie silnika

Post autor: notgroove »

Poprawia stabilność modelu.
Generalnie jest mniej bezwładna.

Ja pochyliłem silniki w swojej hexie co owocowało znacznie mniejszym dryfem przy obrocie YAW i ogólnie lepszą stabilnością przy niższych gainach(PIDach).
Wolę jak mi lata jak krówka ale z gracją i bez nerwów.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Re: Skośne mocowanie silnika

Post autor: kamilborkowski »

Te które podlinkowałeś służą do mocowania silników do racing quadów. Ustawia się je tak żeby były pochylone do przodu dzięki czemu quad się mniej pochyla podczas lotu do przodu i kamera nie musi być tak mocno zadarta do góry.
Pochylanie silników w większych copterach zwykle robi się tak aby śmigła strumień powietrza kierowały nie pionowo w dół ale lekko na zewnątrz ramy (promieniście). Poprawia to stabilność oraz obniża podatność na vortex. Niestety kosztem spadku efektywności. Z tego co kojarzę to te pochyły w większych maszynach stosuje się mniejsze niż 10 stopni.
ODPOWIEDZ