Pomysł koptera jest już dość stary, do tej pory robiłem różne inne projekty ale ten jest w pełni I od początku podporządkowany pomysłowi.
Główne założenia:
1) nie dzielić rurek
2) nie skręcać rurek
3) składać koptera (czyli ruchome ramiona)
4) lekki, lekki, jak najlżejszy
w pełni wyposażona w całą mechanikę rama waży ostatecznie 350 gram
możliwe jest umieszczenie baterii ponad kontrolerem - wówczas płyta z dołu mogła by być zdemontowana a GPS przeniesiony wyżej
dodatkowo zaprojektowałem płytę na kontroler Pixhawk, bo ma on dość dużo akesorii I całość wraz z gps może być ściągnięta I przeniesiona do innego modleu
mam 2 pytania
1) co sądzicie o tym pomyśle mechaniki koptera
2) czy ktoś chciałby taki mieć bo zastanawiam się czy powinienem myśleć o przygotowaniu oferty sklepowej, a tu, niestety pytanie dodatkowe: czy element powinny być w komplecie ze wszystkim czyli na przykład śrubkami, zaciskami itp, czy gołe wycięte płytki wystarczą
lekki kopter - 350 gram
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
napisze dokladniej
Bedzie tak samo dlugo latac jak kazda inna rama w tej samej wielkosci i wadze oraz z tym samym wyposazeniem
druga sprawa ze nie podoba mi sie uklad silnikow jedne wyzej jedne nizej jeszcze zeby przod nizej
tyl wyzej
ale tak ,jak jest to nie widze powodow do piania zero uroku
w ofercie handlowej to bedzie klapa
Bedzie tak samo dlugo latac jak kazda inna rama w tej samej wielkosci i wadze oraz z tym samym wyposazeniem
druga sprawa ze nie podoba mi sie uklad silnikow jedne wyzej jedne nizej jeszcze zeby przod nizej
tyl wyzej
ale tak ,jak jest to nie widze powodow do piania zero uroku
w ofercie handlowej to bedzie klapa
Adasko, dzięki za szczerość
moim celem było zrobienie tego co zawsze chciałem zrobić, wersja pierwsza była nieco kombinowana, przy okazji wygląd ma tutaj drugorzędne znaczenie, cele podałem na początku
Marek, kopter był projektowany pod silniki 2212 jak w phantomie, a że jestem wielkim zwolennikiem 3 śmigieł I mam komplety mocowań to właśnie takie chciałem założyć: 4 x 2212 i śmigła 9x4,3, może niezbyt wydajne to wszystko ale jest pod ręką, lekkie i do zabawy ok, jeśli wyciągnę 20 minut na baterii 4s 5000 mAh to zabawa by była na całego
ale
konstrukcja jako taka spokojnie mogła by być większa, i silniki 4108 czy 3508 ze śmigłami 15 cali a nawet 18 cali weszły by, jednak przy większych śmigłach użyłbym nieco grubsze rurki
jest jeszcze jedne powód dla którego zaprojektowałem tego koptera, przy użyciu płytek węglowych zamiast szklanych konstrukcja była by na tyle wytrzymała, że przy kolizji z ziemią nie łamała by się tak, ja to mają w zwyczaju F450 czy F550, rurki, które nie są na stałe przykręcone do koptera przesunęły by się w zaciskać i zadziałały by jak amortyzator
moim celem było zrobienie tego co zawsze chciałem zrobić, wersja pierwsza była nieco kombinowana, przy okazji wygląd ma tutaj drugorzędne znaczenie, cele podałem na początku
Marek, kopter był projektowany pod silniki 2212 jak w phantomie, a że jestem wielkim zwolennikiem 3 śmigieł I mam komplety mocowań to właśnie takie chciałem założyć: 4 x 2212 i śmigła 9x4,3, może niezbyt wydajne to wszystko ale jest pod ręką, lekkie i do zabawy ok, jeśli wyciągnę 20 minut na baterii 4s 5000 mAh to zabawa by była na całego
ale
konstrukcja jako taka spokojnie mogła by być większa, i silniki 4108 czy 3508 ze śmigłami 15 cali a nawet 18 cali weszły by, jednak przy większych śmigłach użyłbym nieco grubsze rurki
jest jeszcze jedne powód dla którego zaprojektowałem tego koptera, przy użyciu płytek węglowych zamiast szklanych konstrukcja była by na tyle wytrzymała, że przy kolizji z ziemią nie łamała by się tak, ja to mają w zwyczaju F450 czy F550, rurki, które nie są na stałe przykręcone do koptera przesunęły by się w zaciskać i zadziałały by jak amortyzator