Dobór silnika i smigieł pod większy udźwig
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 10
- Rejestracja: poniedziałek 13 paź 2014, 12:31
- Lokalizacja: Gdańsk
Dobór silnika i smigieł pod większy udźwig
Witam, jestem tutaj nowy i tak samo dopiero zaczynam przygode z quadrocopterami, troszeczkę wiedzy nabyłem czytając to i inne fora, czy artykuły, ale nadal nie jestem w 100% pewny co z czym i dlaczego :) Do rzeczy czym się kierować dobierając silniki dla quadrocoptera, który ma mieć dosyć duży udźwig (około 3-5 dodatkowych kilogramów), lepsze będzie wieksze czy mniejsze kv? akumulatory LiPo ile ogniw (i najlepiej dlaczego) ? jakieś inne informacje typu moc silnika, prąd itp. ? Następnie z tego co wyczytałem to im większe śmigła tym wiekszy udźwig, a im większy skok tym większa prędkość, no i teraz jak je dobrać do takiego udźwigu, niezależy mi na prędkości nie musi być powalająca, ale fajnie by było jakby quadrocopter mógł latać około 10min.
Z góry dziękuje za wszystkie opinie i porady, każda pomoc się dla mnie liczy.
Pozdrawiam
Z góry dziękuje za wszystkie opinie i porady, każda pomoc się dla mnie liczy.
Pozdrawiam
-
- Posty: 10
- Rejestracja: poniedziałek 13 paź 2014, 12:31
- Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki za szybką odpowiedź.
Układ Y6 lub X8 tzn? maże kv czyli bliżej 750,850 czy bardziej coś nawet 450, duże śmigła coś typu 10-11'' ? jakie silniki obsługujące 6S byś polecił? i dlaczego aż 6S? i jaki do tego akumulator dobrać (wiem ze 6S) ale jakieś konkretne parametry? żeby polatał te 10min, bo domyślam się, że ten układ będzie dużo prądu zżerał.
Układ Y6 lub X8 tzn? maże kv czyli bliżej 750,850 czy bardziej coś nawet 450, duże śmigła coś typu 10-11'' ? jakie silniki obsługujące 6S byś polecił? i dlaczego aż 6S? i jaki do tego akumulator dobrać (wiem ze 6S) ale jakieś konkretne parametry? żeby polatał te 10min, bo domyślam się, że ten układ będzie dużo prądu zżerał.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: poniedziałek 13 paź 2014, 12:31
- Lokalizacja: Gdańsk
Ogólnie wyczytałem, że jak załóżmy całość będzie ważyć około 6kg to najlepiej przyjąć na jeden silnik wartość około 3/4 całkowitej masy tak żeby w miarę swobodnie on latał czyli by wyszło np. ok 4,5kg tutaj. No i pytanie jak obliczyć udźwig na jeden silnik, pościągałem różne kalukatory, ale one wymagają dosyć dużo parametrów, w drive calc znalazłem prosty w miarę kalkulator ale sądzę, że mało dokładny gdzie wybieram śmigło i podaje RPM no i oblicza mi udźwig no i tutaj kolejne pytanie, bo silniki podają Kv nie RPM no i czy moge przyjąć, że dla np. 750kv i 6S RPM= 750*3,7*6=16650RPM ?
Na tą chwilę nie interesuj się jałowymi rpm bo to Ci nic nie powie.
Chcesz dźwigać powiedzmy dodatkowe 5kg, w takim razie sam kopter gotowy do startu będzie ważył kolejne 5~7kg i żeby w miarę bezpiecznie latać dobrze abyś zawis miał na max 60-70% mocy czyli potrzebujesz kolejne ~5kg ciągu w zapasie. Tak więc szukasz silników które razem dadzą Ci 15~17 kg, wychodzi około 4kg na silnik w układzie X4 trochę dużo, więc i silniki będą drogie, więc lepiej dorzucić kolejne 4 i wtedy masz zapotrzebowanie około 2kg na silnik i nadal wydajność będzie znośna.
Dlaczego z dużym ciężarem iść w 6S i więcej? Prosta niezależność wraz z wzrostem napięcia spada prąd co łatwo sobie wyliczyć wzorem P=U*I , a naprawdę nie chcesz mieć koptera który potrzebuje do zawisu 200A z RTF powiedzmy 15kg bo to komplikuje wszystko.
Mam jednego koptera na takich silnikach, w układzie X8 miałbyś 26~ KG ciągu na 100% więc ładny zapas (dla 6S) ale dla 12kg RTF każdy silnik musiałby dawać 1,5kg ciągu co przekłada się na około 6A x 8 = 48A w zawisie. Stosując baterie 6S 22000mAh uzyskujesz około 25minut zawisu.
I tak sobie to licz, bierz tylko pod uwagę że nie będzie tanio.
Chcesz dźwigać powiedzmy dodatkowe 5kg, w takim razie sam kopter gotowy do startu będzie ważył kolejne 5~7kg i żeby w miarę bezpiecznie latać dobrze abyś zawis miał na max 60-70% mocy czyli potrzebujesz kolejne ~5kg ciągu w zapasie. Tak więc szukasz silników które razem dadzą Ci 15~17 kg, wychodzi około 4kg na silnik w układzie X4 trochę dużo, więc i silniki będą drogie, więc lepiej dorzucić kolejne 4 i wtedy masz zapotrzebowanie około 2kg na silnik i nadal wydajność będzie znośna.
Dlaczego z dużym ciężarem iść w 6S i więcej? Prosta niezależność wraz z wzrostem napięcia spada prąd co łatwo sobie wyliczyć wzorem P=U*I , a naprawdę nie chcesz mieć koptera który potrzebuje do zawisu 200A z RTF powiedzmy 15kg bo to komplikuje wszystko.
Mam jednego koptera na takich silnikach, w układzie X8 miałbyś 26~ KG ciągu na 100% więc ładny zapas (dla 6S) ale dla 12kg RTF każdy silnik musiałby dawać 1,5kg ciągu co przekłada się na około 6A x 8 = 48A w zawisie. Stosując baterie 6S 22000mAh uzyskujesz około 25minut zawisu.
I tak sobie to licz, bierz tylko pod uwagę że nie będzie tanio.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: poniedziałek 13 paź 2014, 12:31
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 10
- Rejestracja: poniedziałek 13 paź 2014, 12:31
- Lokalizacja: Gdańsk
Co myślicie o takim doborze:
silnik: https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... Motor.html
bateria: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
śmigła: APC E 11x7
W ecalc wyliczyło ciąg statyczny 1880g
idę w dobrym kierunku?
silnik: https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... Motor.html
bateria: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
śmigła: APC E 11x7
W ecalc wyliczyło ciąg statyczny 1880g
idę w dobrym kierunku?
- xq_operator
- Posty: 441
- Rejestracja: czwartek 05 wrz 2013, 12:10
- Lokalizacja: pomorskie
ghambit: Jak oceniasz jakość foxtechowych silników 5010 288kv? Z jakimi śmigłami pracują? Dla foxtecha te silniki chyba robi Tigermotor. Jestem przed decyzją o zakupie silników do Y6 4kg RTF i zastanawiam się nad http://www.foxtechfpv.com/foxtech-motor ... -1413.html versus http://www.rctigermotor.com/html/2013/N ... 10/36.html (wersja 360kv)
planuję śmigła 15 cali.
silniki wyglądają identycznie. Ale róźnica w cenie jest spora. Denerwuje mnie to źe foxtech nie podaje pełnych danych silnika (moc maksymalna). Nie wiem teź czy łożyska od tmotor będą pasowały.
planuję śmigła 15 cali.
silniki wyglądają identycznie. Ale róźnica w cenie jest spora. Denerwuje mnie to źe foxtech nie podaje pełnych danych silnika (moc maksymalna). Nie wiem teź czy łożyska od tmotor będą pasowały.
Y6(quadframe)/multistar4108/15 cali/6S/Pixhawk NEX5+Horizon HD; Panther by JR65/NAZE32; Tarot TL250H/Mini APM; Z-84
Ski2000 - Mam podobny dylemat i tez szukam podobnych silnikow do smigieł 15 cali i 4S ( z mozliwoscia 6 S jesli zajdzie potrzeba ) . Ja jeszcze biore pod uwage T-motor 3510 - maja troche lepsza sprawnosc na obrotach kolo 50 %. Jest jeszcze sunnysky 4108S majacy podobne mozliwosci ale jest sporo ciezszy.
Jednak wygrała ekonomia: multistary 4108 380 kv. Zamówiłem wczoraj w HK international. Pasują mi idealnie do planowanego setupu a ok 30 baksów na jednym silniku to dużo!!! Tej wielkości silnik na 4s i 15 cali śmigle będzie niedociążony. Zastanów się czy od razu nie iść w 6s.
Y6(quadframe)/multistar4108/15 cali/6S/Pixhawk NEX5+Horizon HD; Panther by JR65/NAZE32; Tarot TL250H/Mini APM; Z-84
@Ski2000
Sorry za późną reakcje ale praca jestem zawalony. Te silniki foxtechowe są bardzo dobrej jakości, dobrze zbudowane idealnie wyważone.
Dane z tabelki pokrywają się z prawdą z błędem pomiaru 2-3 % ale niestety waga się nie zgadza bo są w rzeczywistości 10 gram na silnik cięższe.
Co do jakości to widać ze stoi za nimi firma która zna się na rzeczy niestety nie wiem czy to akurat jest Tigermotor.
Sorry za późną reakcje ale praca jestem zawalony. Te silniki foxtechowe są bardzo dobrej jakości, dobrze zbudowane idealnie wyważone.
Dane z tabelki pokrywają się z prawdą z błędem pomiaru 2-3 % ale niestety waga się nie zgadza bo są w rzeczywistości 10 gram na silnik cięższe.
Co do jakości to widać ze stoi za nimi firma która zna się na rzeczy niestety nie wiem czy to akurat jest Tigermotor.