Podwozie chowane do hexy
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
A czy wymyśliłeś to tak że ten newralgiczny punkt czyli łączenie płozy poziomej z nogą pionową, w przypadku wyłamania nadaje się do rewitalizacji? Jak to rozwiązałeś? jakiś gwintowany czop jest w rurze pionowej? I tam się wkręca śrubę na przestrzał przez jedną ściankę płozy poziomej? To tam najczęściej będzie się gruchotać przy ostrzejszym lądowaniu...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Rurek, jeszcze mnie nie poznałeś... nie zrobiłbym takiej fuszery przykręcając śrubką tylko przez jedną ściankę... W rurce poziomej są płytki z G10 w sumie o grubości 3mm długości 35mm i szerokości około 9mm i śrubka trzyma za te elementy całą rurkę poziomą, a w pionowej jest wklejone kilka kółeczek, wklejane pojedynczo w sumie około 5 mm, w których jest nagwintowany otwór, w jednym krążku jest też zamontowana nakrętka... połączenie jest mocne i żeby to połączenie połamać trzeba połamać rurki ... Rurki Rurku pionowa i pozioma będą wymienne ...Rurek pisze:A czy wymyśliłeś to tak że ten newralgiczny punkt czyli łączenie płozy poziomej z nogą pionową, w przypadku wyłamania nadaje się do rewitalizacji? Jak to rozwiązałeś? jakiś gwintowany czop jest w rurze pionowej? I tam się wkręca śrubę na przestrzał przez jedną ściankę płozy poziomej? To tam najczęściej będzie się gruchotać przy ostrzejszym lądowaniu...
Może zrobię fotkę to rozjaśni sprawę ....................................................albo nie, bo zaraz zaczną kopiować
Nie no wiem że Ty robisz porządne projekty
Chodzi mi bardziej o rewitalistykę stosowaną czyli aby był w konstrukcji przewidywalny (przewidziany przez konstruktora) słaby punkt który z założenia ma być "bezpiecznikiem" czyli ulega destrukcji w momencie krytycznym. I to jest taki punkt który łatwo naprawić, nie ponosząc dużych kosztów. Tak jak to bezpieczniki mają w zwyczaju - tanie i łatwo wymienne
Bo pójście w stronę pancernego rozwiązania nie jest dobrym pomysłem bo wtedy strzeli np mechanizm chowania podwozia albo jeszcze gorzej - połamie się centerplate i np elektronika na pół
Tak więc ja bym raczej proponował ten właśnie element łączący RURKI jako bezpiecznik. Tyle że przemyślany w taki sposób aby była łatwość wymiany. A więc np w tym co już tak ładnie wymyśliłeś automatycznie narzuca się wykorzystanie śruby nylonowej która strzeli w razie "W". Pytanie tylko czy łatwo będzie wydłubać jej resztki.
Chodzi mi bardziej o rewitalistykę stosowaną czyli aby był w konstrukcji przewidywalny (przewidziany przez konstruktora) słaby punkt który z założenia ma być "bezpiecznikiem" czyli ulega destrukcji w momencie krytycznym. I to jest taki punkt który łatwo naprawić, nie ponosząc dużych kosztów. Tak jak to bezpieczniki mają w zwyczaju - tanie i łatwo wymienne
Bo pójście w stronę pancernego rozwiązania nie jest dobrym pomysłem bo wtedy strzeli np mechanizm chowania podwozia albo jeszcze gorzej - połamie się centerplate i np elektronika na pół
Tak więc ja bym raczej proponował ten właśnie element łączący RURKI jako bezpiecznik. Tyle że przemyślany w taki sposób aby była łatwość wymiany. A więc np w tym co już tak ładnie wymyśliłeś automatycznie narzuca się wykorzystanie śruby nylonowej która strzeli w razie "W". Pytanie tylko czy łatwo będzie wydłubać jej resztki.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
W momencie krytycznym to rurki i tak popękają więc ja bym mimo wszystko wolał żeby ten t-łącznik był solidny, inaczej po paru "twardszych" lądowaniach (nie mam na myśli kraksy) się rozpadnie a co gorsza nie będziemy tego widzieć. A w takiej sytuacji jak odpadną płozy to uszkodzenia mogą być większe (np. gimbal do wymiany).
Też tak myślę, że raczej to połączenie powinno być mocne ....Rekic pisze:W momencie krytycznym to rurki i tak popękają więc ja bym mimo wszystko wolał żeby ten t-łącznik był solidny, inaczej po paru "twardszych" lądowaniach (nie mam na myśli kraksy) się rozpadnie a co gorsza nie będziemy tego widzieć. A w takiej sytuacji jak odpadną płozy to uszkodzenia mogą być większe (np. gimbal do wymiany).
A śrubka Rurku z tworzywa w ogóle nie zda egzaminu, jest za delikatna i przy najbardziej poprawnym lądowaniu będzie się rozciągać ....Rurek pisze: A więc np w tym co już tak ładnie wymyśliłeś automatycznie narzuca się wykorzystanie śruby nylonowej która strzeli w razie "W". Pytanie tylko czy łatwo będzie wydłubać jej resztki.
Zamówiłem, zobaczymy co to warte jak przyjdzie, jak będę pierwszy to zrobię małą recenzję ;)
Update:
Dzisiaj będę odbierał paczkę z poczty z podwoziem z HK.
Powiedzcie mi, skąd bezpiecznie wziąć 5V do obsługi podwozia?
Planuję z BECa jednego z regli... bo gdzieś z płytki KFC to chyba nie jest najlepszy pomysł, za duże obciążenie?
Update:
Dzisiaj będę odbierał paczkę z poczty z podwoziem z HK.
Powiedzcie mi, skąd bezpiecznie wziąć 5V do obsługi podwozia?
Planuję z BECa jednego z regli... bo gdzieś z płytki KFC to chyba nie jest najlepszy pomysł, za duże obciążenie?
Pronokopter V1 dzielnie służył prawie rok:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
Te cienkie rureczki śmiesznie będą wyglądać przy większej maszynie. Lepiej zanabyć prawie w tej samej cenie: http://www.goodluckbuy.com/hml650-elect ... raphy.html
To podwozie Hobbykingowe jest na rurkach o średnicy 8mm.
Rurki na których kopter ląduje, poziome, mają 20cm długości.
Wysokość od ziemi do płytki carbon do której montuje się np. gimbala to około 15,5cm.
Waga (kuchenna, elektroniczna,nie wiem na ile dokładna) 193g z okablowaniem.
W zestawie jest kabelek Y do podłączenia obu mechanizmów do jednego kanału.
Trochę hałasuje ale w locie i tak kopter zagłuszy ;)
Otwory do mocowania do koptera oczywiście jakieś dziwne...
Jedna para ma rozstaw około 25mm x 25mm a druga około 43mm x 25mm.
Rurki na których kopter ląduje, poziome, mają 20cm długości.
Wysokość od ziemi do płytki carbon do której montuje się np. gimbala to około 15,5cm.
Waga (kuchenna, elektroniczna,nie wiem na ile dokładna) 193g z okablowaniem.
W zestawie jest kabelek Y do podłączenia obu mechanizmów do jednego kanału.
Trochę hałasuje ale w locie i tak kopter zagłuszy ;)
Otwory do mocowania do koptera oczywiście jakieś dziwne...
Jedna para ma rozstaw około 25mm x 25mm a druga około 43mm x 25mm.
Pronokopter V1 dzielnie służył prawie rok:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10572&start=0
Pronokopter V2:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16755&start=0
Dragonek+KFC FTB
FX-61:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=18288&start=0
Bardzo fajne składane podwozie dedykowane do ram Tarota pojawiło się na Banggood
http://www.banggood.com/HML650-Retracta ... 41639.html
Poniżej jeszcze jedno godne uwagi rozwiązanie.
http://www.banggood.com/HML650-Retracta ... 41639.html
Poniżej jeszcze jedno godne uwagi rozwiązanie.