Podwozie chowane do hexy

czyli to co w kopterach a nie jest związane bezpośrednio z FC

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Znalazłem trochę czasu i dokończyłem dzieła. Połączenie rurek pionowych z poziomymi zrobiłem połączeniem niewidocznym, skręcane jedną śrubką M3

Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

No i git :-)
Rozumiem że zestawy nóg jako część CZĘSTO ZAMIENNA ;-) będzie "on stock" na stałe w ofercie :-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Rurek pisze:No i git :-)
Rozumiem że zestawy nóg jako część CZĘSTO ZAMIENNA ;-) będzie "on stock" na stałe w ofercie :-)
Raczej będzie...
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

A czy wymyśliłeś to tak że ten newralgiczny punkt czyli łączenie płozy poziomej z nogą pionową, w przypadku wyłamania nadaje się do rewitalizacji? Jak to rozwiązałeś? jakiś gwintowany czop jest w rurze pionowej? I tam się wkręca śrubę na przestrzał przez jedną ściankę płozy poziomej? To tam najczęściej będzie się gruchotać przy ostrzejszym lądowaniu...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Rurek pisze:A czy wymyśliłeś to tak że ten newralgiczny punkt czyli łączenie płozy poziomej z nogą pionową, w przypadku wyłamania nadaje się do rewitalizacji? Jak to rozwiązałeś? jakiś gwintowany czop jest w rurze pionowej? I tam się wkręca śrubę na przestrzał przez jedną ściankę płozy poziomej? To tam najczęściej będzie się gruchotać przy ostrzejszym lądowaniu...
Rurek, jeszcze mnie nie poznałeś... nie zrobiłbym takiej fuszery przykręcając śrubką tylko przez jedną ściankę... W rurce poziomej są płytki z G10 w sumie o grubości 3mm długości 35mm i szerokości około 9mm i śrubka trzyma za te elementy całą rurkę poziomą, a w pionowej jest wklejone kilka kółeczek, wklejane pojedynczo w sumie około 5 mm, w których jest nagwintowany otwór, w jednym krążku jest też zamontowana nakrętka... połączenie jest mocne i żeby to połączenie połamać trzeba połamać rurki ... Rurki Rurku :-) pionowa i pozioma będą wymienne ...

Może zrobię fotkę to rozjaśni sprawę ....................................................albo nie, bo zaraz zaczną kopiować ;-)
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Nie no wiem że Ty robisz porządne projekty :-)
Chodzi mi bardziej o rewitalistykę stosowaną czyli aby był w konstrukcji przewidywalny (przewidziany przez konstruktora) słaby punkt który z założenia ma być "bezpiecznikiem" czyli ulega destrukcji w momencie krytycznym. I to jest taki punkt który łatwo naprawić, nie ponosząc dużych kosztów. Tak jak to bezpieczniki mają w zwyczaju - tanie i łatwo wymienne :-)
Bo pójście w stronę pancernego rozwiązania nie jest dobrym pomysłem bo wtedy strzeli np mechanizm chowania podwozia albo jeszcze gorzej - połamie się centerplate i np elektronika na pół :shock:
Tak więc ja bym raczej proponował ten właśnie element łączący RURKI ;-) jako bezpiecznik. Tyle że przemyślany w taki sposób aby była łatwość wymiany. A więc np w tym co już tak ładnie wymyśliłeś automatycznie narzuca się wykorzystanie śruby nylonowej która strzeli w razie "W". Pytanie tylko czy łatwo będzie wydłubać jej resztki.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Rekic
Posty: 357
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 12:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: Rekic »

W momencie krytycznym to rurki :mrgreen: i tak popękają więc ja bym mimo wszystko wolał żeby ten t-łącznik był solidny, inaczej po paru "twardszych" lądowaniach (nie mam na myśli kraksy) się rozpadnie a co gorsza nie będziemy tego widzieć. A w takiej sytuacji jak odpadną płozy to uszkodzenia mogą być większe (np. gimbal do wymiany).
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Rekic pisze:W momencie krytycznym to rurki :mrgreen: i tak popękają więc ja bym mimo wszystko wolał żeby ten t-łącznik był solidny, inaczej po paru "twardszych" lądowaniach (nie mam na myśli kraksy) się rozpadnie a co gorsza nie będziemy tego widzieć. A w takiej sytuacji jak odpadną płozy to uszkodzenia mogą być większe (np. gimbal do wymiany).
Też tak myślę, że raczej to połączenie powinno być mocne ....

Rurek pisze: A więc np w tym co już tak ładnie wymyśliłeś automatycznie narzuca się wykorzystanie śruby nylonowej która strzeli w razie "W". Pytanie tylko czy łatwo będzie wydłubać jej resztki.
A śrubka Rurku z tworzywa w ogóle nie zda egzaminu, jest za delikatna i przy najbardziej poprawnym lądowaniu będzie się rozciągać ....
Awatar użytkownika
Boogie
Posty: 276
Rejestracja: piątek 29 cze 2012, 13:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Boogie »

No i pojawiło się coś nowego w HK:
PODWOZIE
Pozdrawiam,
Krzysiek
Rekic
Posty: 357
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 12:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: Rekic »

Właśnie tu wszedłem żeby dać ten link - wygląda super, a ma 150 gram - nieźle!
Awatar użytkownika
Prono
Posty: 1496
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 20:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono »

Zamówiłem, zobaczymy co to warte jak przyjdzie, jak będę pierwszy to zrobię małą recenzję ;)

Update:
Dzisiaj będę odbierał paczkę z poczty z podwoziem z HK.
Powiedzcie mi, skąd bezpiecznie wziąć 5V do obsługi podwozia?
Planuję z BECa jednego z regli... bo gdzieś z płytki KFC to chyba nie jest najlepszy pomysł, za duże obciążenie?
Awatar użytkownika
shaggee
Posty: 2718
Rejestracja: piątek 03 lut 2012, 00:32
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Post autor: shaggee »

Te cienkie rureczki śmiesznie będą wyglądać przy większej maszynie. Lepiej zanabyć prawie w tej samej cenie: http://www.goodluckbuy.com/hml650-elect ... raphy.html
Awatar użytkownika
qwert
Posty: 436
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 16:14
Lokalizacja: Czikagoł

Post autor: qwert »

shaggee, widziałeś gdzieś to na forach? Tam są rurki 16?
Awatar użytkownika
Prono
Posty: 1496
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 20:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono »

To podwozie Hobbykingowe jest na rurkach o średnicy 8mm.
Rurki na których kopter ląduje, poziome, mają 20cm długości.
Wysokość od ziemi do płytki carbon do której montuje się np. gimbala to około 15,5cm.
Waga (kuchenna, elektroniczna,nie wiem na ile dokładna) 193g z okablowaniem.
W zestawie jest kabelek Y do podłączenia obu mechanizmów do jednego kanału.

Trochę hałasuje ale w locie i tak kopter zagłuszy ;)


Otwory do mocowania do koptera oczywiście jakieś dziwne...
Jedna para ma rozstaw około 25mm x 25mm a druga około 43mm x 25mm.
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PiotrSz »

Bardzo fajne składane podwozie dedykowane do ram Tarota pojawiło się na Banggood
http://www.banggood.com/HML650-Retracta ... 41639.html


Poniżej jeszcze jedno godne uwagi rozwiązanie.
ODPOWIEDZ