Turnigy Multistar 4822-690Kv 22Pole Multi-Rotor Outrunner
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Turnigy Multistar 4822-690Kv 22Pole Multi-Rotor Outrunner
Testów tego silnika jak na lekarstwo albo znaleźć nie mogę.
W każdym bądź razie grzbil wziął i zanabył w celach testowych.
Do pomiaru parametrów ciągu statycznego użyliśmy EagleeTree e-logera (dzięki Jacenty) co by na wzroku nie polegać aż nadto.
Założeniem było sprawdzenie zachowanie się silnika z różnymi śmigłami co to je pod ręką mieliśmy.
Prądożerność mierzyliśmy przy ciąg statycznym ze skokiem co 100g do 1000g - więcej generalnie nas nie interesowało.
W teście udział wzięły śmigła:
10x4,7 APC SF 4s
11x5,5 APC 4s
12x3,8 APC SF 4s
12x6 APC Style 4s
13x4 APC 4s
14x7 APC Style 4s
oraz
12x3,8 APC 3S
Silnik waży 111g z osprzętem.
A oto wyniki:
UWAGA: na osi X to ciąg statyczny w gramach, na osi Y moc w Watach.
Wnioski/spostrzeżenia:
1. silnik ma moc, i generalnie do 1kg porażających różnic na śmigłach nie ma. Silnik widać ma ogromny moment i czy kreci 12'' czy 14'' to mu "wisi".
2. najlepiej sprawuje się śmigło 13x4 i o dziwo 14x7 przy napędzie 4s
3. zaskoczenie pełne przy 12x3.8 napędzanym z 3s - wychodzi najekonomiczniej czyli tak jak 13x4 ale na wadze pakietów do przodu o 25%. Co prawda silnik uzyskał maxa gdzieś na poziomie 1250g ale to i tak ponadto co w ogóle generalnie potrzebujemy
4. max ciąg na 4s dla 12x3.8 to lekko ponad 2200g.
Porównaliśmy uzyskane wyniki do latających w naszych konstrukcjach silników czyli EMax GT 2812/10 oraz Roxxy 2827/34.
W szczególności interesowało mnie porównanie do rewelacyjnych Roxxy.
Oto wykresik porównania Turnigy'a z Roxxy 2827/34 na śmigle 10x4.7 i zasilaniu 4s.
UWAGA: na osi X to ciąg statyczny w gramach, na osi Y moc w Watach.
Tu wniosek jest jeden - jeśli potrzebny ciąg na silnik jest poniżej 350g to Roxxy ekonomiczniejszy. Jeśli powyżej 350g (w przypadku Turnigy wychodzi 400g bo różnica w wadze to 50g) to ekonomiczniej Turnigy.
Czyli przy lżejszych konstrukcjach np. HEXA do 1600 - Roxxy, ale przy OCTO już przy wadze do lotu 3400 czyli 424g na silnik (w przypadku silnika o wadze 60g) lepiej zastosować Turnigy.
No dobra 2gi wniosek to taki że Roxxy maksymalny ciąg to ok 920g i silnik wysilony a Turnigy ponad 1200g i nawet się specjalnie nie ocieplił.
Co do EMax'ów - to krótko, Turnigy przy właściwie tej samej wadze jest ponad 30% ekonomiczniejszy (na podstawie obliczeń).
W każdym bądź razie grzbil wziął i zanabył w celach testowych.
Do pomiaru parametrów ciągu statycznego użyliśmy EagleeTree e-logera (dzięki Jacenty) co by na wzroku nie polegać aż nadto.
Założeniem było sprawdzenie zachowanie się silnika z różnymi śmigłami co to je pod ręką mieliśmy.
Prądożerność mierzyliśmy przy ciąg statycznym ze skokiem co 100g do 1000g - więcej generalnie nas nie interesowało.
W teście udział wzięły śmigła:
10x4,7 APC SF 4s
11x5,5 APC 4s
12x3,8 APC SF 4s
12x6 APC Style 4s
13x4 APC 4s
14x7 APC Style 4s
oraz
12x3,8 APC 3S
Silnik waży 111g z osprzętem.
A oto wyniki:
UWAGA: na osi X to ciąg statyczny w gramach, na osi Y moc w Watach.
Wnioski/spostrzeżenia:
1. silnik ma moc, i generalnie do 1kg porażających różnic na śmigłach nie ma. Silnik widać ma ogromny moment i czy kreci 12'' czy 14'' to mu "wisi".
2. najlepiej sprawuje się śmigło 13x4 i o dziwo 14x7 przy napędzie 4s
3. zaskoczenie pełne przy 12x3.8 napędzanym z 3s - wychodzi najekonomiczniej czyli tak jak 13x4 ale na wadze pakietów do przodu o 25%. Co prawda silnik uzyskał maxa gdzieś na poziomie 1250g ale to i tak ponadto co w ogóle generalnie potrzebujemy
4. max ciąg na 4s dla 12x3.8 to lekko ponad 2200g.
Porównaliśmy uzyskane wyniki do latających w naszych konstrukcjach silników czyli EMax GT 2812/10 oraz Roxxy 2827/34.
W szczególności interesowało mnie porównanie do rewelacyjnych Roxxy.
Oto wykresik porównania Turnigy'a z Roxxy 2827/34 na śmigle 10x4.7 i zasilaniu 4s.
UWAGA: na osi X to ciąg statyczny w gramach, na osi Y moc w Watach.
Tu wniosek jest jeden - jeśli potrzebny ciąg na silnik jest poniżej 350g to Roxxy ekonomiczniejszy. Jeśli powyżej 350g (w przypadku Turnigy wychodzi 400g bo różnica w wadze to 50g) to ekonomiczniej Turnigy.
Czyli przy lżejszych konstrukcjach np. HEXA do 1600 - Roxxy, ale przy OCTO już przy wadze do lotu 3400 czyli 424g na silnik (w przypadku silnika o wadze 60g) lepiej zastosować Turnigy.
No dobra 2gi wniosek to taki że Roxxy maksymalny ciąg to ok 920g i silnik wysilony a Turnigy ponad 1200g i nawet się specjalnie nie ocieplił.
Co do EMax'ów - to krótko, Turnigy przy właściwie tej samej wadze jest ponad 30% ekonomiczniejszy (na podstawie obliczeń).
Ostatnio zmieniony czwartek 28 mar 2013, 10:48 przez Rufio, łącznie zmieniany 1 raz.
Uczmy innych jak myśleć a nie co myśleć. Wtedy unikniemy wielu nieporozumień.
Rufio, mam te cudo http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=23839
Nie chciałbyś pogonić testu?
Nie chciałbyś pogonić testu?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
a czemu by nie, choć roboty z tym trochę jest, szczególnie przy obróbce danych.
A może ktoś ma Turnigy Multistar 4225-610Kv 16Pole i zrobił już testy?
A może ktoś ma Turnigy Multistar 4225-610Kv 16Pole i zrobił już testy?
Uczmy innych jak myśleć a nie co myśleć. Wtedy unikniemy wielu nieporozumień.
Fakt doba nie jest z gumy, a hamownie mamy przy Galerii Mokotów.Rurek pisze:U Rufiego w basemencie?
Ja zawsze chętnie tylko u mnie doba za krótka....teroski przed świętami brak szans....
W moim wypadku myślę że szybciej będzie jak przekażę silnik niż jak sam znajdę wieczorową porą wolne dwie godziny....
Świetna robota.
Mam małe pytanie o rozstaw tego mocowania silnika? Jest tam m.in standardowe 19? Bo jakieś pokraczne to ^^ Oraz oś Y to Waty, tak?
Trochę zaburzyło to moje dotychczasowe prace przy hexie, bo jak teraz widzę, stosując np. takie silniki mam większy ciąg przy tym samym poborze prądu A w efekcie, silniki mają duży zapas mocy i mniej dostają po tyłku. I mam dylemat, czy robbe mi w ogóle uciągną hexę z bimbalem ~2.3-2.4kg
Mam małe pytanie o rozstaw tego mocowania silnika? Jest tam m.in standardowe 19? Bo jakieś pokraczne to ^^ Oraz oś Y to Waty, tak?
Trochę zaburzyło to moje dotychczasowe prace przy hexie, bo jak teraz widzę, stosując np. takie silniki mam większy ciąg przy tym samym poborze prądu A w efekcie, silniki mają duży zapas mocy i mniej dostają po tyłku. I mam dylemat, czy robbe mi w ogóle uciągną hexę z bimbalem ~2.3-2.4kg
Rufio mam pytanie odnośnie wykresów.
Wydaje się, ale nie jest napisane. W osi X to masa a w osi Y to czas lotu?
Generalnie niskoprofilowe slow fly yery mają to do siebie że są bardzo ekonomiczne. Ja mam hexe 1,6kg 12x38 która na 8800 wisi 24min oraz octox8 1,3kg 10x45 i wisi 18 min.
Oba modele przyśpieszają identycznie i mają ten sam udźwig.
Wydaje się, ale nie jest napisane. W osi X to masa a w osi Y to czas lotu?
Generalnie niskoprofilowe slow fly yery mają to do siebie że są bardzo ekonomiczne. Ja mam hexe 1,6kg 12x38 która na 8800 wisi 24min oraz octox8 1,3kg 10x45 i wisi 18 min.
Oba modele przyśpieszają identycznie i mają ten sam udźwig.
EPP FPV, Trex600 gimball, MK Hexa, MK quad, KFC 250quad, Naza2 Hexa, Fantom Czy Pro
DX8, Eleres
DX8, Eleres
No to policzmy (troszkę bardziej pesymistycznie):Trochę zaburzyło to moje dotychczasowe prace przy hexie, bo jak teraz widzę, stosując np. takie silniki mam większy ciąg przy tym samym poborze prądu A w efekcie, silniki mają duży zapas mocy i mniej dostają po tyłku. I mam dylemat, czy robbe mi w ogóle uciągną hexę z bimbalem ~2.3-2.4kg
1. na Roxxy: 2400g / 6 silników = 400g/na silnik co według 2giego wykresu (na śmigłach 10x4.7) jakieś 67W na silnik. W sumie potrzeba 402W co na 4s da ok 25A do zawisu.
2. na Turnigy: +50g / na silnik = 450g/na silnik czyli 57W na silnik. W sumie 340W co przełoży się na ok 21A do zawisu.
Ja bym już pomyślał poważnie o tych Turnigy albo odchudził platformę , a Roxxy spokojnie uciągną taki ciężar.
Uczmy innych jak myśleć a nie co myśleć. Wtedy unikniemy wielu nieporozumień.