czy warto doplacać do baro ?

Inne Flight Controlery (sterowniki) niz wyżej wymienione

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

usrobo
Posty: 60
Rejestracja: piątek 18 lis 2011, 22:12
Lokalizacja: Godów

czy warto doplacać do baro ?

Post autor: usrobo »

tak sie zastanawiam czy warto doplacać do czujnika baro na płytce?

buduje moj pierwszy quad i czytam czytam i czytam
pozostaje mi pytanie czemu wiekszosc pisze ze FC MK są najlepsze ?

i przy okazji zobaczcie moją listę zakupów
body już mam
zamówiłem silniczki z zamowienia gupowego emaxy
TURNIGY Basic 18A v3.1 Speed Controller
Nylon XT60 Connectors Male/Female (5 pairs) GENUINE
Turnigy 2200mAh 3S 35C Lipo Pack
Turnigy Battery Strap 330mm
FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount L-Size
serwa ??? do kamerki breloczkowej coś w stylu darek.kr
Turnigy 2650mAh 3S 1C LLF Tx Pack (Futaba/JR)

aparatura turnigy 9X
no i śmigła
michal. APM 2, proflyer MWC 3, emaxy z zamówienia grupowego i śmigła różne.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Baro się przydaje gdy fotografujesz/filmujesz i częśc uwagi musisz poświęcić na wykonanie dobrego ujęcia/fotografii i tu baro wyręcza Cię i wykonuje za Ciebie kontrolę wysokości.
Pomaga też gdy latasz wysoko i ciężko jest oszacować (bez przyrządów zawartych np w OSD_MIS) czy idzisz do góry czy spadasz...
Konkludując - na pierwszy kopter , służący do nauki latania - baro raczej zbędne.

co do listy zakupowej - silniki bardzo dobry wybór :mrgreen:
gorzej z reglami - może plushe a nie basic ?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
smootny

Re: czy warto doplacać do baro ?

Post autor: smootny »

usrobo pisze: zamówiłem silniczki z zamowienia gupowego emaxy
podałbyś linka do nich ??
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Zamówienie się wykluło w tym wątku ale już jest zamknięte i silniki po mału jadą do nas.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
usrobo
Posty: 60
Rejestracja: piątek 18 lis 2011, 22:12
Lokalizacja: Godów

Post autor: usrobo »

a czy plushe i basic to nie to samo?
michal. APM 2, proflyer MWC 3, emaxy z zamówienia grupowego i śmigła różne.
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

ja baro nie używam wcale mimo że w mk ono jest. Kiedy baro jest załączone kopter jest mniej przewidywalny, u mnie baro załączane jest tylko jak muszę odebrać telefon (nie polecam ;)
kinemax
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 31 maja 2010, 08:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kinemax »

To chyba masz źle ustawione parametry... Nie wyobrażam sobie życia bez baro, oczywiście poza startem i lądowaniem.
Jeśli się lata głównie dla zabawy (akrobacyjnie), czy imituje heli to rzeczywiście baro się nie przyda, ale jeśli myśleć o zdjęciach, szczególnie seriach zdjęć lub filmowaniu, to baro jest, wg mnie niezbędne...
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

kinemax pisze:Nie wyobrażam sobie życia bez baro, oczywiście poza startem i lądowaniem.
każdy ma ustawiony model pod siebie, jak lubi. Mi osobiści zarówno baro jak i navi jest zbędne i to podtrzymuję. Prawda jest taka że dobrze ustawiony model wisi sam.
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Prawda jest taka ze w warunkach nawet lekkiego podmuchu nawet nieskonczenie idealnie ustawiony kopter bez navi i baro nie bedzie wisial "w pukcie" sam bo i jak mialby to robic nie majac czujnikow i informacji o dryfcie ?

Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
breweryhills
Posty: 746
Rejestracja: czwartek 01 wrz 2011, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: breweryhills »

ECO400 pisze:każdy ma ustawiony model pod siebie, jak lubi. Mi osobiści zarówno baro jak i navi jest zbędne i to podtrzymuję.
To jest Twoje zdanie i należy je uszanować, ale nie oznacza to że baro jak i navi nie mają wartości praktycznej.
ECO400 pisze:Prawda jest taka że dobrze ustawiony model wisi sam.
A to już nie jest prawda, tylko g***o prawda ;-) Nie ma takiego koptera który wisiałby sam. Nawet w bezwietrzną pogodę będą go nosić szumy żyr czy akcelerometrów, pomijając wibracje, niezbalansowanie i masę innych czynników powodujących że każdy kopter ma co najmniej minimalną acz zauważalną tendencję do zmiennego dryfu.

Baro się przydaje o ile jest dobrze zrobione. To samo zresztą dotyczy GPS, aczkolwiek ja bardziej cenię baro i bardziej mu ufam. Oczywiście jednego i drugiego należy używać z głową, ale pilot znający możliwości i ograniczenia tychże "featurów" może skorzystać na komforcie jaki dają oba wynalazki. Dla przykładu baro bardzo przydaje mi się podczas nocnych lotów FPV a obecnie prawie wyłącznie takie popełniam. GPS zresztą też, chociaż bardziej jako backup w razie gdyby coś poszło nie tak i straciłbym orientację.

Jasne, można latać bez baro i bez GPSa no i wielu tak robi, bo często nie ma innego wyjścia. O ile mi wiadomo, poza Wookongiem tylko MK ma obie funkcje zaimplementowane w sposób na tyle przyzwoity, by były przydatne do latania.

Zresztą gdyby baro nie było przydatne, to nikt by nie dążył do jego implementacji w swoich platformach. A tu proszę - MultiWii, Cyberdrone, Wookong, RC Concept... Wszyscy z lepszym lub gorszym wynikiem ale starają się coś zdziałać w temacie. No i nie można tłumaczyć tego modą czy gadżeciarstwem. To są naprawdę przydatne funkcje. Dzięki nim można wykonywać loty w warunkach IMC jak by to powiedział zawodowy pilot... :-)
Pozdrawiam, Sebastian
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

breweryhills, nie no jasne, masz racje, ale jeden lubi mieć w aucie wspomaganie a inny lubi czuć wszystko na kierownicy ;-) zależy od stylu latania i przeznaczenia modelu
takie tam porównanie
breweryhills
Posty: 746
Rejestracja: czwartek 01 wrz 2011, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: breweryhills »

ECO400 pisze:breweryhills, nie no jasne, masz racje, ale jeden lubi mieć w aucie wspomaganie a inny lubi czuć wszystko na kierownicy ;-) zależy od stylu latania i przeznaczenia modelu
No tak, tylko powiedz to początkującemu :-) Dla niego baro może być przydatne, bo w locie FPV pilnowanie wysokości przez nowicjusza wcale nie jest takie łatwe. Jak uczyłem się latać Hornetem przy nodze i zaczęło mi iść wystarczająco dobrze, to stwierdziłem że przyszła pora na ostrożne próby FPV... No i nagle okazało się że prawie nic nie wiem, oczy latały po OSD a człowiek stresował się by to wszystko ogarnąć. Baro w takim wypadku pomaga - nie ma dwóch zdań. O ile działa dobrze, bo "jeśli wierzyć temu famie", to nie każde FC ma dobrze zaimplementowaną funkcję "alt hold".
Pozdrawiam, Sebastian
ODPOWIEDZ