Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 23 wrz 2018, 13:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 547 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Następna
Autor Wiadomość
Post: sobota 02 cze 2018, 17:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Posty: 256
Lokalizacja: Tychy
To nie to. Wylaczony byl zawsze.

EDIT
A czy moglby ktoś z szybowników zasymulować sytuacje na biurku? Owy problem jest powtarzalny.

Uzbroic model, pomachac silnikiem, lotkami, poruszyc modelem, dać gaz na zero (szybowanie), wylaczyc nadajnik. W tym momencie eleres mi wlacza FS i rozbraja model.

_________________
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 02 cze 2018, 20:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 516
Lokalizacja: Warszawa
Mam ten sam problem dzisiaj w locie.
Mam failsafe pod jedym z przełączników. Włączyłem a tutaj raz zrobił RTH a za każdym następnym razem rozbtajal się w locie z komunikatem
Disarm by Failsafe.
Latalem też szybujac ale rozbtajal się nawet gdy gaz byl powyżej zera.
U. Mnie rozbrojenie I ponowne uzbrojenie było możliwe.
Mam logi z trackmyrc jeśli to coś pomoże to mogę udostępnić.

Wgrany soft of Marbalona z ostatniego posta. W skrzydełku mam z kolei inna wersję starsza 1.7.3 i wszystko działa jak nalezy.
Jakiś babol?
Wygląda na sam problem przy failsafe nie zależnie czy przez utratę linku czy po załączeniu z przełącznika. U mnie w obu przypadkach był problem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 02 cze 2018, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Posty: 256
Lokalizacja: Tychy
Jak byk jest coś na rzeczy. Dobrze, że się obyło bez strat ;) Bardzo nieprzyjemny widok statystyk w górze :) Swoją drogą na całe szczęście włączyłem autotrim i po kilku próbach ładnie udało się złapać poziomy lot bez silnika, zaraz za startem dość mocno ściągało w prawo. Dzięki zapamiętanym midpointach serw ładnie udało się surfera wytrącić ze sporej wysokości i bezpiecznie usiąść u podnóża Chełmu. Dzień pełen atrakcji ;)

EDIT

Grzebiąc dziś w temacie postanowiłem zmienić parametr z aktualnego:
failsafe_throttle_low_delay = 100
na failsafe_throttle_low_delay = 0

Na podstawie tego wpisu:
If you intend to glide for more than 10 seconds, in iNav 1.6 & 1.7 it's suggested that you also set this value, so that the model doesn't "failsafe" by itself when using zero throttle during a glide: set failsafe_throttle_low_delay = 0 (This will only stop the low throttle "timed" safety Guard Failsafe and an RC Loss could still result in a DISARM when at low throttle) Stay current with latest iNAV FS options.

źródło https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... wing-guide

Wątek, który zahacza prawdopodobnie o mój przypadek:

https://github.com/iNavFlight/inav/pull/1799

Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem. Oznacza to że dla samolotu, który potrafi szybować włączenie tej opcji (ustawienie czasu) jest niebezpieczne. W momencie szybowania i złapania FS inav nie rozbroi silnika, jeśli funkcja ustawiona jest na 0.


Drugie co zmieniłem to:

set small_angle = 180 - maksymalna dozwolona wartość.

Prawdopodobnie dlatego nie potrafiłem uzbroić silnika. Wybrałem już miejsce do posadzenia i w tym stresie nie majtałem już przełącznikami. Ustawienie parametru na 180 pozwoli na uzbrojenie silnika, w duuuzo wiekszym zakresie kątów ustawienia modelu, chyba 180 stopni zakresu ;)


Trzecie, co zmieniłem - wywaliłem antenę eleresa w modelu przed statecznik pionowy. Wcześniej byl niemalże schowany w nim. Po południu lecim na testy, już na swoim lotnisku więc i człek bezpieczniej się poczuje :)

_________________
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 cze 2018, 11:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 516
Lokalizacja: Warszawa
Daj znać, ja jestem prawie pewien że ustawiłem ten parametr na zero zgodnie z opisem ale teraz nie mam modelu pod ręką żeby sprawdzić


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 cze 2018, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 881
Lokalizacja: Ruda Śląska
Panowie, jest tutaj ktoś z mini talonem a w nim kfc32inav i podzieli się swoimi ustawieniami?
Teoretycznie mam wszystko ustawione jak inav wiki przewiduje, samolot zazbrojony, gps z fixem, przy włączonej stabilizacji lotki i ogon pracują w dobrych kierunkach, silnik ma całkiem niezły ciąg a lecieć nie chce.
Dzisiaj zrobiłem 5 wyrzutów i wszystkie skończyły się dość mizernie...
gaz na full, wyrzut i od razu samolot przewala na któreś skrzydło i spada w dół.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 cze 2018, 12:35 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 05 maja 2014, 21:11
Posty: 280
Lokalizacja: Biała Podlasla
A tego ciągu to ile jest?
Żeby nie było tak jak u nas na lotnisku... Ciąg był, a samolot zwalał się zaraz po wyrzucie lub trochę później... A okazało się, że śmigło odwrotnie założone. Po założeniu dobrze - zaczęło się samo odkręcać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 cze 2018, 14:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 881
Lokalizacja: Ruda Śląska
ciągu jest dosyć. 600kv, smiglo 11x5,5 i 6s.
pierwszy mój samolot ale skrzydel juz troche przerobilem wiec tu jestem pewny ze jest ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 cze 2018, 15:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 516
Lokalizacja: Warszawa
A wyważony dobrze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 cze 2018, 15:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 881
Lokalizacja: Ruda Śląska
testowane kilka opcji: 55,6065,70mm - internet jest rozbieżny w tym temacie. fakt faktem ciezki jest bo 2kg waga pokazala. ale skrzydlo o tej rozpietosci mialo 2.5kg i szło pionowo w gore...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 cze 2018, 19:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Posty: 256
Lokalizacja: Tychy
MorF pisze:
Daj znać, ja jestem prawie pewien że ustawiłem ten parametr na zero zgodnie z opisem ale teraz nie mam modelu pod ręką żeby sprawdzić



Po zmianie parametrów, które wyżej opisałem, sytuacja rozbrojenia w locie się nie powtórzyła. Najpierw symulowałem na ziemi, później w locie w znanym mi miejscu na wyskości i niiiic :) Potjunowałem i pogodziłem się znowu z INAVem ;) Przy okazji znalazłem też przyczynę słabego zasięgu eleresa. Należy zawsze sprawdzać anteny, nawet jeśli są produkcji naszych fachur :)

_________________
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 cze 2018, 00:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
wrzech pisze:
Grzebiąc dziś w temacie postanowiłem zmienić parametr z aktualnego:
failsafe_throttle_low_delay = 100
na failsafe_throttle_low_delay = 0


Cieszę się że temat DISARM przy przejściu w FS przy wyłaczonym silniku pojawił się tutaj akurat teraz
a jeszcze bardziej z tego że jest na to sposób który opisujesz wyżej

Ja z moimi balsowymi skrzydłami nie mogę pozwolić sobie na niszczące błędy więc zawracam wam głowę
i już dostałem konkretną pomoc od Rchoo
Mam za sobą pierwsze podejście do autotrymowania w locie z zapisem, wiem już jak to zrobić i jak się ewentualnie wycofać
Teraz mój szybowiec leci poziomo ale mógłby wolniej opadać ( poniżej 1 m/s)
Warunek konieczny to szybkość > 40 km/h ( poniżej przepada )
Mam pytanie: czy autotrymowanie prowadzić szybując czy w locie na silniku ? Jakieś sugestie...

Przy próbie autopidowania pojawiły się następujące ustawienia jak na zdjęciu poniżej

20180603_175706.jpg
20180603_175706.jpg [ 492.35 KiB | Przeglądany 652 razy ]


Niepokoją mnie niektóre bardzo niskie wartości

Może ktoś to skomentuje zanim coś rozwalę ? Nie czuję tego a chciałbym ustawić wszystko w odpowiedni sposób i bezpiecznie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 cze 2018, 11:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Posty: 256
Lokalizacja: Tychy
KrzysW pisze:
[...]
Teraz mój szybowiec leci poziomo ale mógłby wolniej opadać ( poniżej 1 m/s)
Warunek konieczny to szybkość > 40 km/h ( poniżej przepada )
Mam pytanie: czy autotrymowanie prowadzić szybując czy w locie na silniku ? Jakieś sugestie...

Przy próbie autopidowania pojawiły się następujące ustawienia jak na zdjęciu poniżej

20180603_175706.jpg


Niepokoją mnie niektóre bardzo niskie wartości

Może ktoś to skomentuje zanim coś rozwalę ? Nie czuję tego a chciałbym ustawić wszystko w odpowiedni sposób i bezpiecznie


Ja bym to zrobił tak:
Autotrymowanie ustawiam tak, aby model bez silnika delikatnie opadał i leciał prosto. Z silnikiem czy bez, dla autotrymowania obojętne. Wejdz sobie w tryb angle, obniż delikatnie dziób szybola i włącz autotrim wtedy, kiedy Twoje wymagania do lotu szybowego będą spełnione. Jeśli się uda, to tak zostaw i wyląduj.

Jeśli się boisz że INAV coś wywinie, to pamietaj żeby włączyć kąt 180 st dla uzbrajania (opisałem wyżej) i wyłącz blokadę przed uzbrojeniem gdy nie ma fixa gps. Te ustawienia zwiększą Ci prawdopodobieństwo, że model będzie w stanie się ubzroić bedąc w powietrzu.

Testując swoje ustawienia model mi kilka razy przepadł - w angle, gdy mialem za małą prędkość i przy FS na niskiej wysokości, gdy ustawiłem zbyt duży kąt wznoszenia. Z przepadnięciem generalnie fc radzi sobie, jednak zajmuje to sporo wysokości. Lepiej jest przejść na manual i wyciągnąć ręcznie - nie stracisz tyle na wysokości. Jedyny warunek - musisz mieć pod ręką włącznik manuala, żeby szybko pstryknąć kiedy trzeba :) Wszystko na dużej wysokości i nie powinno Cię nic zaskoczyć.

_________________
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 26 lip 2018, 14:37 
Offline

Rejestracja: sobota 02 sie 2014, 08:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
Dorzuciłem do swojego kfc32f3 czujnik prądu(ten 50a do niedawna dostępny w 4drones). Skalibrowałem go wat miarką i działa do jakichś 17A. Powyżej tej wartości czujnik pokazuje - 62 i rośnie dalej (proporcjonalnie do prądu). Latam na 4s watt miarka pokazuje maksymalny pobór 25A. Offset ustawiłem na 822 a skale na 124. Co. Moge zrobić z tym fantem?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 26 lip 2018, 22:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Posty: 238
Lokalizacja: Ustroń
zgrywcio pisze:
Cześć,
Dorzuciłem do swojego kfc32f3 czujnik prądu(ten 50a do niedawna dostępny w 4drones). Skalibrowałem go wat miarką i działa do jakichś 17A. Powyżej tej wartości czujnik pokazuje - 62 i rośnie dalej (proporcjonalnie do prądu). Latam na 4s watt miarka pokazuje maksymalny pobór 25A. Offset ustawiłem na 822 a skale na 124. Co. Moge zrobić z tym fantem?

Problem został rozwiązany, poproś Marcina o firmware 1.9.3 z tą poprawką.

_________________
Mini Skywalker - X-UAV Talon - Skywalker 1680/1900 - Mini talon - S800 Sky Shadow


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 lip 2018, 17:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Posty: 256
Lokalizacja: Tychy
lgojniczek pisze:
Problem został rozwiązany, poproś Marcina o firmware 1.9.3 z tą poprawką.


To już chyba lepiej 2.0 wgrywać :) Marcin latał na 2.0 rc4 na zlocie, podglądywałem i wyglądało spoko.

_________________
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 547 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.