Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 21 sty 2018, 03:42

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 472 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna
Autor Wiadomość
Post: czwartek 16 lis 2017, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 405
Lokalizacja: Warszawa
Można podpiąć moduł bt (np. HC-10 HC-15) pod któryś z uart bez problemu. Miałem tak w modelu.
Jeśli chodzi o androida to jest ezgui.

Z. Mojej perspektywy warto kalibracje akcelerometru zrobić porządnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 16 lis 2017, 11:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 137
Lokalizacja: Warszawa
Po pokonaniu trudnosci przy konfigurowaniu HC-05 zadziałało. Konfigurator iNav łaczy sie z kompem bezprzewodowo
Dzięki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 22 lis 2017, 20:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Posty: 788
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Soft najnowszy, problem z liczeniem odległości. Max odległość podczas lotu to 3km a w statystykach podaje 3,8km, ktoś ma podobny problem?

_________________
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 23 lis 2017, 08:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
Posty: 172
Lokalizacja: Ustroń
arek2081 pisze:
Soft najnowszy, problem z liczeniem odległości. Max odległość podczas lotu to 3km a w statystykach podaje 3,8km, ktoś ma podobny problem?

Arku jaka wersja iNav ?

_________________
Hobbyking X650F Quadcopter - Easy Star II - Skywalker 1680 - Mini talon - S800 Sky Shadow


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 24 lis 2017, 14:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Posty: 788
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Tak jak w opisie w chwili pisania posta miałem wygrany inav w najwyższej wersji.

_________________
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 11:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 137
Lokalizacja: Warszawa
Poproszę o praktyczna radę na etap oblatywania

Mój Rapid ( motoszybowiec ) ma zamontowany KFC , wyważony jest zgodnie z instrukcją i ma za sobą pierwszy lot zakończony szczęśliwym powrotem na ziemię
Jest ciągle w jednym kawałku zdolny do lotu ale....
układ stabilizacji powoduje lekkie zadzieranie nosa co prowadzi do utraty prędkości iprzepadania
Czy można sztucznie jakąś komendą w konfiguratorze obniżyć horyzont by stabilizacja równała niżej i bezpieczniej
Nie chcę stracić modelu na etapie trymowania


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 11:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Posty: 405
Lokalizacja: Warszawa
W zakladce Configuration mozesz ustawic polozenie plytki w kazdej z osi.

moja interpretacja:
Skoro automatyka zadziera nosa to plytka podczas "poziomego lotu" jest pod lekkim katem skierowana ku ziemi, dlatego zadziera nosa zeby wypoziomowac.
Poprawcie jesli sie myle


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 12:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10674
Lokalizacja: Mikoszewo
MorF pisze:
plytka podczas "poziomego lotu" jest pod lekkim katem skierowana ku ziemi, dlatego zadziera nosa zeby wypoziomowac.
Poprawcie jesli sie myle

Blisko choć nie do końca - nie tyle o położenie płytki chodzi a o to co płytce wmówiłeś że jest poziomem (czytaj kalibracja ACC).
Płytka może sobie być skosem o ile podczas kalibracji zapamiętała sobie że to właśnie jest poziom. W przypadku Krzysia najprawdopodobniej podczas kalibracji poziom lekko sobie uciekł dlatego drze mu do góry. Można albo zrobić ponowną kalibrację z poziomicą na SW albo zrobić trymowanie ACC na tym co już jest.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 12:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 137
Lokalizacja: Warszawa
Obaj macie rację,
płytka rzeczywiście opada lekko do przodu ale jest tak ciasno wpasowana że nie ma opcji fizycznego wypoziomowania jej
Machanie skrzydłami w małym pokoju przy ponownej kalibracji trochę mnie przeraża
Szukam prostszego rozwiązania, jak by to skorygować na oko :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 12:47 
Offline

Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
Na oko to chłop w szpitalu :)))))))
Powiem tak: ja w swoim ,raczej dużym szybowcu i moi koledzy kalibrują wstępnie ACC na szklankach.
Tzn: układasz model na szklankach tak jak Ci się wydaje że jest poziomo, tak jak w trakcie lotu. W GUI korygujesz/wpisujesz takie wartości aby w zakładce SETUP pokazywało zero i idziesz latać.
Jeżeli ACC wymaga trymowania robisz to drążkami, ale to jest w wiki opisane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 12:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10674
Lokalizacja: Mikoszewo
KrzysW pisze:
Machanie skrzydłami

Ale po co? Nie mówimy tu o sześciopunktówce.
Kładziesz kadłub z zamontowanym SW na stole, tak co by się nie ruszał.
Poziomica na SW i w obu osiach ma pokazywać poziom.
Ustawiasz jak należy "Board Alignment" w zakładce "Configuration"
https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... alibration

Można ponoć też w locie drążkami https://github.com/iNavFlight/inav/blob ... ontrols.md ale ja tego nigdy nie próbowałem.

Na oko to wiesz co...

EDIT - wiesiek był szybszy

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 14:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 137
Lokalizacja: Warszawa
To "na oko " odniosło skutek" Zareagowaliście bardzo szybko , dziekuję :-)

Skoro piszesz żeby ustawić :
wiesiek_kr pisze:
tak jak Ci się wydaje że jest poziomo, tak jak w trakcie lotu

znaczy trochę na oko :-)
Mam problem z tym " tak jak w trakcie lotu "
Mówili mi, że płaszczyna ogona ma byc poziomo ( czy tak ? )
Znaczy centropłat będzie pod katem natarcia do góry ? czy raczej lekko opuścić nos ?
A może przyjąć oś kadłuba jako poziom
Wiem to elementarz ale podobno kto pyta nie błądzi....

Z tego co już wyczytałem, trymerów mam nie tykać bo wszystko ustawi autotrymowanie
Kontroler ma wiedzieć że sterowanie jest na zero, znaczy ma lecieć równo i prosto ( czy to prawda ? )

Ja chcę przeżyć autotrymowanie bez korkociagu i pytam jak się zabezpieczyć . Jak coś pójdzie nie tak to skrzydła z balsy pójdą na podpałkę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 14:56 
Offline

Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
Ja się nie znam, ale ja ustawiam właśnie na tych szklankach bo na ogół dolna płaszczyzna płata jest w poziomie w trakcie lotu.
Ale powtarzam ja się nie znam, ja stosuję taka metodę i u mnie działa :)

PS.
I nie ma czegoś takiego jak autopoziomowanie, jest Auto Tune- do ustawienia PID i AUTO TRIM - do prawidłowego wyznaczenia środkowych pozycji serw.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 27 lis 2017, 15:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 137
Lokalizacja: Warszawa
Chodziło mi o Auto-trim a potem Auto-Pidowanie :-)

Koledzy,
dzieki za cenne wskazówki na start a jeśli ktoś widzi inny sposób i może zaproponować coś jeszcze to poproszę
Pomysł ze szklankami i korygowanie w konfiguratorze kupuję :-)

EDIT - scalenie

Szklanki poszły w ruch ( pod skrzydło w okolicy środka ciężkości )
Wskaźnik horyzontu wykazał "zadzieranie nosa"
Sprowadziłem go do pozoiomu ( pitch i roll = zero )
zmieniając konfiguratorem ustawienia "Board Alignment"

Verid pisze:
"Board Alignment" w zakładce "Configuration"
https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... alibration


Dzięki za radę i wskazanie sposobu

EDIT - scalenie

Dla wtajemniczonych to znane i oczywiste ale niektórzy mogą poszukiwać sposobu więc wspomnę

Kalibracja wskaźnika prądu wymaga włączenia obciążenia ( silnika ) a tu kontroler nie pozwala
Skonfigurowany system nie odblokuje silnika ( nie pozwoli uzbroić ) jeśli nie spełnimy warunków wymaganych do bezpiecznego lotu np.: brak pozycji GPS
Można to ominąć sterując silnikiem z konfiguratora w zakładce MOTORS
Jest tam opcja MOTOR TEST a prędkością obrotową sterujemy przy pomocy suwaka MASTER

UWAGA !!!
Robimy to świadomie i na własne ryzyko
Ostrożnie z suwakiem od zera bo już przy niewielkich wychyleniach powstaje trąba powietrzna i może nas przewiać, w najlepszym przypadku
Reakcja na sterowanie a zwłaszcza wyłączenie może być mocno opóźniona przez komunikację między kontrolerem i konfiguratorem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 gru 2017, 19:22 
Offline

Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
Dziś pogoda nie rozpieszczała, 1 stopień, godzina 9:30 ale nie wytrzymałem i testa trzeba było zrobić :)
RTL działa super, model jakoś tak fajnie za palcem lata, horyzont moim zdaniem dużo lepiej trzyma, ogólnie miodzio. Wgrywajcie 1.8 bo na prawde progres jest.


Ps.
Jakość taka a nie inna, ale nagrywarka taka :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 472 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.