iNav w KFC32F3 i innych.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
KFC32 inav 1.6.1
testowałem dziś EZ-GUI na androida
Przy opcji konfiguracji: zmieniałem na polu alarmy napięcia i FC się od bindowuje z eleresa
wiec radze mieć karteczkę z bindowaniem w CLi
testowałem dziś EZ-GUI na androida
Przy opcji konfiguracji: zmieniałem na polu alarmy napięcia i FC się od bindowuje z eleresa
wiec radze mieć karteczkę z bindowaniem w CLi
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Od nowej wersji jak wypuszczą eLeReS będzie oficjalnie wspierany więc nie powinno być problemu.
A ja dzisiaj oblatałem "Drewniaka". Więcej tutaj.
Generalnie trochę zabawy bo zrobiłem custom mixer aby mieć klapy i lotki ładnie obsługiwane i nawet układ butterfly się bez problemu udało zrobić. Ale sam oblot i trymowanie to już luzik. Jeden start i na przełączniku servo autotrim. Po lądowaniu korekta poziomu minimalnie bo zadzierał. Kolejny lot i auto pidowanie. Lądowanie zapamiętanie i gotowe. Jak zwykle musiałem zmniejszyć mocno siłę nawigacji do 20 a reszta już z górki. Teraz tylko nauczyć się tym latać, szukać termiki itp.
A ja dzisiaj oblatałem "Drewniaka". Więcej tutaj.
Generalnie trochę zabawy bo zrobiłem custom mixer aby mieć klapy i lotki ładnie obsługiwane i nawet układ butterfly się bez problemu udało zrobić. Ale sam oblot i trymowanie to już luzik. Jeden start i na przełączniku servo autotrim. Po lądowaniu korekta poziomu minimalnie bo zadzierał. Kolejny lot i auto pidowanie. Lądowanie zapamiętanie i gotowe. Jak zwykle musiałem zmniejszyć mocno siłę nawigacji do 20 a reszta już z górki. Teraz tylko nauczyć się tym latać, szukać termiki itp.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Witam serdecznie
Jestem już po testach, wszystko wiem.
Jeśli szybując włączę RTH to model nie wróci do domu za nic w świecie, będzie wykonywał jakieś bliżej nie określone manewry sukcesywnie oddalając się od bazy.
Trochę szkoda, trochę to dziwne, fajnie by było gdyby chłopaki od inava zrobili tak, że mimo wszystko w takiej konfiguracji model by chociaż szybował w kierunku domu.
Jeśli przed włączeniem RTH włączę silnik (wystarczy dać tyle gazu aby tylko kręciło śmigłem) model wraca bez najmniejszego problemu do domu.
Testowałem także RTH z poziomu FS czyli szybując wyłączyłem aparaturę. Tutaj też bez zastrzeżeń, autopilot włącza sam silnik i też pięknie leci do domu.
Jestem już po testach, wszystko wiem.
Jeśli szybując włączę RTH to model nie wróci do domu za nic w świecie, będzie wykonywał jakieś bliżej nie określone manewry sukcesywnie oddalając się od bazy.
Trochę szkoda, trochę to dziwne, fajnie by było gdyby chłopaki od inava zrobili tak, że mimo wszystko w takiej konfiguracji model by chociaż szybował w kierunku domu.
Jeśli przed włączeniem RTH włączę silnik (wystarczy dać tyle gazu aby tylko kręciło śmigłem) model wraca bez najmniejszego problemu do domu.
Testowałem także RTH z poziomu FS czyli szybując wyłączyłem aparaturę. Tutaj też bez zastrzeżeń, autopilot włącza sam silnik i też pięknie leci do domu.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Spoko, postaram się to wyjaśnić.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Byś jakiś tutek popełnił dla niepełnosprytnych a la wątki maxiii z APM'em a nie tylko chwalipięcisz i hasełkami rzucaszmarbalon pisze: Generalnie trochę zabawy bo zrobiłem custom mixer aby mieć klapy i lotki ładnie obsługiwane i nawet układ butterfly się bez problemu udało zrobić. Ale sam oblot i trymowanie to już luzik. Jeden start i na przełączniku servo autotrim. Po lądowaniu korekta poziomu minimalnie bo zadzierał. Kolejny lot i auto pidowanie. Lądowanie zapamiętanie i gotowe. Jak zwykle musiałem zmniejszyć mocno siłę nawigacji do 20 a reszta już z górki. Teraz tylko nauczyć się tym latać, szukać termiki itp.
Ten wredny...
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Zajrzyj do postu nr 2. Będzie się rozrastał
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Mam soft 1.7.0. Nie pracują mi równo silniki. Gdzie może być problem? Jak dam na maksa po po 5 sekundach spadają obroty na dwóch silnikach-zdjęte śmigła.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Temat klasyczny, czyli kopter mieli silnikami bez śmigieł zatem nie potrafi skompensować jakiś drobnych wychyłów na skutek czego człon I kontrolera PID narasta powodując nierównomierną pracę silników na postoju.
- kamilborkowski
- Posty: 2183
- Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
- Lokalizacja: Opole
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
A po ludzku: załóż śmigła (tylko nie testuj tego w domu)marbalon pisze:Temat klasyczny, czyli kopter mieli silnikami bez śmigieł zatem nie potrafi skompensować jakiś drobnych wychyłów na skutek czego człon I kontrolera PID narasta powodując nierównomierną pracę silników na postoju.
Wyprzedaję wszystko - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=46147
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
No to jeżeli wolno zasugerować:marbalon pisze:Zajrzyj do postu nr 2. Będzie się rozrastał
Pkt.0 Przed instalacją
a) tu wszelkie info dodatkowe a krytyczne i dla nowicjuszy nieoczywiste, typu "zdejmij śmigło", "nie podłączaj płytki z serwami do USB bo spalisz port" czy "do pierwszego wgrania wezmisz czarno kure..."
b) wgraj soft odpowiedni dla swojej płytki, za pomocą młotka/siekiery/odp. programu (niepotrzebne skreślić), do KFC32FTB do pobrania stąd, do KFC32F3 do pobrania skądinąd, do innych płytek zapraszam na Github
c) zrób 6-punktową kalibrację bo wymachiwanie kadłubem szybola może być trochę upierdliwe
Pkt.0, 1 i pozostałe - przydałyby się jakieś screeny. Nie wszyscy soft iNav'a widzieli na oczy a tak będą mieli szanse się oswoić
Pkt.2 "Dla nowych wersji wystarczy" - nowych znaczy których? Od którego numeru? I wersji czego? Softu? Konfiguratora?
"Bindowanie bez zmian" - czyli nie można sobie wklepać z palca sygnatury jak w konfiguratorze eLeReS'a?
BTW - czy raz zbindowana płytka FTB na starym sofcie zapomni bind po wgraniu iNav'a?
Pkt.4 Sugerowane przełączniki zżarły 4 kanały. Przy aparaturze 8-9 kanałowej skromnie zostaje na zabawki typu Pantilt, klapy czy oświetlenie. Rozumiem że Autotrim/autotune można odzyskać po pierwszych lotach - a czy da się jakoś obejść ARM? Nie wiem, kombinacją drążków np.? Albo automatyczne uzbrajanie po złapaniu FIX'a przez GPS?
Autotrim - powinien być załączony w PASSTHROUGH jak mniemam?
Podobne pytanie miałem w temacie FTB czy dany tryb "bogatszy' załącza sobie wszystko czego potrzebuje i jaka jest nadrzędność? Przykładowo na pstryczku 2 mam załączony PASSTHROUGH. Na pstryczku 3 załączam NAV RTL - działa? Czy na 2 muszę dodatkowo wrzucić ANGLE (GYRO+ACC) żeby działał?
Albo na pstryczku 2 mam MID czyli samo żyro (ACRO), na 3 załączam POSHOLD - który tryb będzie obowiązywał? ACRO czy POSHOLD?
Ten wredny...
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Masz rację drogi Veridzie... postaram się w/w punkty opsiać a ty w kolejnym etapie wytykaj kolejne... ale odnosząc się do niektórych Twoich opisów...
I w takiej sytuacji klikamy autotrim elektronika przez kilka sekund zbiera informację jak teraz ustawione są serwa i sobie to zapisuje jakoś punkty centralne dla serw.
Pytanie zatem po co to robić jak elektronika sobie i tak poradzi. A to odpowiedzi są 2: a po to aby kolejne człony PID kontrolera mogły działać w pełnym zakresie, jak rówierz w trybie passhtru model też leciał prosto jak elektornika nic nie stabilizuje tylko robi za mixer.
Kurka muszę to jakoś opisać ale wiecie ile to roboty jest... trochę w między czasie wspomagajcie się wiki od iNav a ja pomyśle jak to przygotować w przyjazdny sposób... może video tutki... takie modne ostatnio...
takich błędów płytka nie posiada USB zasila tylko elektronikę - żadnych peryferiów.Verid pisze:"nie podłączaj płytki z serwami do USB bo spalisz port" czy "do pierwszego wgrania wezmisz czarno kure..."
Trzeba czasami trochę pokombinowac o ile aparatura pozwala. Ja np. robię w taranisie tak ze przełącznik zazbrajania daje na jednym kanale z RTL i Pos HOLD. Przełącznik zazbrajania dodaje mi 500 oczek do wybranego kanału a przełącznik RTL/Pos HOLD doaje odpowiednio 0-125-250 oczek zależnie od pozycji, tym samym ARM jest aktywny tylko dla AUX > 1500oczek, RTL dla okolicy 500, a Pos HOLD dla okolicy 750. Co do przełącznika trymowania to oczywiście tylko tymczasowy...Verid pisze:Pkt.4 Sugerowane przełączniki zżarły 4 kanały. Przy aparaturze 8-9 kanałowej skromnie zostaje na zabawki typu Pantilt
Oczywiście odwrotnie niż piszesz... raczej nie powinien być w trybie passthru. Na logikę wytłumaczę. Leci model który ma źle ustawione pozycje lotek. Kontroler widzi (żyroskop mu podpowiada) że pomimo tego że nie ma wymuszenia model wygina na boki więc próbuje to korygować i przestawia serwa tak aby wymusić lot na wprost. To jest to co zawsze podpowiadam - nowym modelem startujemy zawsze w acro, elektronika uratuje nam trochę tyłek korygując błędy ustawienia serw.Verid pisze:Autotrim - powinien być załączony w PASSTHROUGH jak mniemam?
I w takiej sytuacji klikamy autotrim elektronika przez kilka sekund zbiera informację jak teraz ustawione są serwa i sobie to zapisuje jakoś punkty centralne dla serw.
Pytanie zatem po co to robić jak elektronika sobie i tak poradzi. A to odpowiedzi są 2: a po to aby kolejne człony PID kontrolera mogły działać w pełnym zakresie, jak rówierz w trybie passhtru model też leciał prosto jak elektornika nic nie stabilizuje tylko robi za mixer.
RTL sam wymusza tryb stable itp.Verid pisze: Na pstryczku 3 załączam NAV RTL - działa? Czy na 2 muszę dodatkowo wrzucić ANGLE (GYRO+ACC) żeby działał?
Tu trzeba trochę przyjąć logiczne działanie Jak do acro dołożysz POS HOLD to oczywiście przejdzie w POS HOLD, każdy dodatkowy tryb wzbogaca poprzednie można tak założyć. Poza jedym wyjątkiem - PASSTHRU - to jest tzw. dupochron nie wiemy co się dzieje z modelem jakiś tryb lotu może na skutek złego pidowania powoduje że model głupieje i nie reaguje na dragi jak byśmy chcieli - załaczamy PASSTHRU i możemy w pełni manualnie sterować modelem.Verid pisze:Albo na pstryczku 2 mam MID czyli samo żyro (ACRO), na 3 załączam POSHOLD - który tryb będzie obowiązywał? ACRO czy POSHOLD?
Kurka muszę to jakoś opisać ale wiecie ile to roboty jest... trochę w między czasie wspomagajcie się wiki od iNav a ja pomyśle jak to przygotować w przyjazdny sposób... może video tutki... takie modne ostatnio...
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Czyli metodyka działania :marbalon pisze:Oczywiście odwrotnie niż piszesz... raczej nie powinien być w trybie passthru. Na logikę wytłumaczę. Leci model który ma źle ustawione pozycje lotek. Kontroler widzi (żyroskop mu podpowiada) że pomimo tego że nie ma wymuszenia model wygina na boki więc próbuje to korygować i przestawia serwa tak aby wymusić lot na wprost. To jest to co zawsze podpowiadam - nowym modelem startujemy zawsze w acro, elektronika uratuje nam trochę tyłek korygując błędy ustawienia serw.
I w takiej sytuacji klikamy autotrim elektronika przez kilka sekund zbiera informację jak teraz ustawione są serwa i sobie to zapisuje jakoś punkty centralne dla serw.
Pytanie zatem po co to robić jak elektronika sobie i tak poradzi. A to odpowiedzi są 2: a po to aby kolejne człony PID kontrolera mogły działać w pełnym zakresie, jak rówierz w trybie passhtru model też leciał prosto jak elektornika nic nie stabilizuje tylko robi za mixer.
W powietrzu PASS (aby model leciał na "golasa" bez żadnych stabilizacji) -> trymowanie do lotu poziomego i gdy model zaczyna lecieć jak po "sznurku" --> autotrim --> trymery na zero lądowanie i disarm - jest nie prawidłowa?
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Możliwe że to by też zadziałało, ale po co machać trymerami jak tryb ACRO zrobi to za użytkownika ?
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Zadziała na pewno, mogę potwierdzić bo tak robiłem, taka kolejność wydawała mi się odpowiednia i jedynie słuszna:)marbalon pisze:Możliwe że to by też zadziałało, ale po co machać trymerami jak tryb ACRO zrobi to za użytkownika ?
Zanim zacząłem trymować model, miałem go w acro i cały czas kładł się na jedno skrzydło czyli, jak bym wtedy włączył autotrim to model sam by przetrymował się do lotu poziomego?
Czy dobrze to rozumiem?