iNav w KFC32F3 i innych.

Inne Flight Controlery (sterowniki) niz wyżej wymienione

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
wendry
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek 04 lip 2011, 18:28
Lokalizacja: warszawa

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: wendry »

KFC32 inav 1.6.1
testowałem dziś EZ-GUI na androida
Przy opcji konfiguracji: zmieniałem na polu alarmy napięcia i FC się od bindowuje z eleresa
wiec radze mieć karteczkę z bindowaniem w CLi
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: marbalon »

Od nowej wersji jak wypuszczą eLeReS będzie oficjalnie wspierany więc nie powinno być problemu.

A ja dzisiaj oblatałem "Drewniaka". Więcej tutaj.

Generalnie trochę zabawy bo zrobiłem custom mixer aby mieć klapy i lotki ładnie obsługiwane i nawet układ butterfly się bez problemu udało zrobić. Ale sam oblot i trymowanie to już luzik. Jeden start i na przełączniku servo autotrim. Po lądowaniu korekta poziomu minimalnie bo zadzierał. Kolejny lot i auto pidowanie. Lądowanie zapamiętanie i gotowe. Jak zwykle musiałem zmniejszyć mocno siłę nawigacji do 20 a reszta już z górki. Teraz tylko nauczyć się tym latać, szukać termiki itp. ;-)
Awatar użytkownika
olowsky
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 23 kwie 2017, 12:41
Lokalizacja: Legnica/Bolesławiec

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: olowsky »

Witam serdecznie

Jestem już po testach, wszystko wiem.

Jeśli szybując włączę RTH to model nie wróci do domu za nic w świecie, będzie wykonywał jakieś bliżej nie określone manewry sukcesywnie oddalając się od bazy.

Trochę szkoda, trochę to dziwne, fajnie by było gdyby chłopaki od inava zrobili tak, że mimo wszystko w takiej konfiguracji model by chociaż szybował w kierunku domu.

Jeśli przed włączeniem RTH włączę silnik (wystarczy dać tyle gazu aby tylko kręciło śmigłem) model wraca bez najmniejszego problemu do domu.

Testowałem także RTH z poziomu FS czyli szybując wyłączyłem aparaturę. Tutaj też bez zastrzeżeń, autopilot włącza sam silnik i też pięknie leci do domu.
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: marbalon »

Spoko, postaram się to wyjaśnić.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: Verid »

marbalon pisze: Generalnie trochę zabawy bo zrobiłem custom mixer aby mieć klapy i lotki ładnie obsługiwane i nawet układ butterfly się bez problemu udało zrobić. Ale sam oblot i trymowanie to już luzik. Jeden start i na przełączniku servo autotrim. Po lądowaniu korekta poziomu minimalnie bo zadzierał. Kolejny lot i auto pidowanie. Lądowanie zapamiętanie i gotowe. Jak zwykle musiałem zmniejszyć mocno siłę nawigacji do 20 a reszta już z górki. Teraz tylko nauczyć się tym latać, szukać termiki itp. ;-)
Byś jakiś tutek popełnił dla niepełnosprytnych a la wątki maxiii z APM'em a nie tylko chwalipięcisz i hasełkami rzucasz :mrgreen:
Ten wredny...
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: marbalon »

Zajrzyj do postu nr 2. Będzie się rozrastał ;-)
Awatar użytkownika
nigard
Posty: 68
Rejestracja: wtorek 17 wrz 2013, 10:21
Lokalizacja: Słupca

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: nigard »

Mam soft 1.7.0. Nie pracują mi równo silniki. Gdzie może być problem? Jak dam na maksa po po 5 sekundach spadają obroty na dwóch silnikach-zdjęte śmigła.
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: marbalon »

Temat klasyczny, czyli kopter mieli silnikami bez śmigieł zatem nie potrafi skompensować jakiś drobnych wychyłów na skutek czego człon I kontrolera PID narasta powodując nierównomierną pracę silników na postoju.
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: misiekkk »

... i silniki bez chłodzenia się smażą...
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: kamilborkowski »

marbalon pisze:Temat klasyczny, czyli kopter mieli silnikami bez śmigieł zatem nie potrafi skompensować jakiś drobnych wychyłów na skutek czego człon I kontrolera PID narasta powodując nierównomierną pracę silników na postoju.
A po ludzku: załóż śmigła ;-) (tylko nie testuj tego w domu)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: Verid »

marbalon pisze:Zajrzyj do postu nr 2. Będzie się rozrastał ;-)
No to jeżeli wolno zasugerować:

Pkt.0 Przed instalacją
a) tu wszelkie info dodatkowe a krytyczne i dla nowicjuszy nieoczywiste, typu "zdejmij śmigło", "nie podłączaj płytki z serwami do USB bo spalisz port" czy "do pierwszego wgrania wezmisz czarno kure..."
b) wgraj soft odpowiedni dla swojej płytki, za pomocą młotka/siekiery/odp. programu (niepotrzebne skreślić), do KFC32FTB do pobrania stąd, do KFC32F3 do pobrania skądinąd, do innych płytek zapraszam na Github
c) zrób 6-punktową kalibrację bo wymachiwanie kadłubem szybola może być trochę upierdliwe

Pkt.0, 1 i pozostałe - przydałyby się jakieś screeny. Nie wszyscy soft iNav'a widzieli na oczy a tak będą mieli szanse się oswoić

Pkt.2 "Dla nowych wersji wystarczy" - nowych znaczy których? Od którego numeru? I wersji czego? Softu? Konfiguratora?
"Bindowanie bez zmian" - czyli nie można sobie wklepać z palca sygnatury jak w konfiguratorze eLeReS'a?
BTW - czy raz zbindowana płytka FTB na starym sofcie zapomni bind po wgraniu iNav'a?

Pkt.4 Sugerowane przełączniki zżarły 4 kanały. Przy aparaturze 8-9 kanałowej skromnie zostaje na zabawki typu Pantilt, klapy czy oświetlenie. Rozumiem że Autotrim/autotune można odzyskać po pierwszych lotach - a czy da się jakoś obejść ARM? Nie wiem, kombinacją drążków np.? Albo automatyczne uzbrajanie po złapaniu FIX'a przez GPS?
Autotrim - powinien być załączony w PASSTHROUGH jak mniemam?
Podobne pytanie miałem w temacie FTB czy dany tryb "bogatszy' załącza sobie wszystko czego potrzebuje i jaka jest nadrzędność? Przykładowo na pstryczku 2 mam załączony PASSTHROUGH. Na pstryczku 3 załączam NAV RTL - działa? Czy na 2 muszę dodatkowo wrzucić ANGLE (GYRO+ACC) żeby działał?
Albo na pstryczku 2 mam MID czyli samo żyro (ACRO), na 3 załączam POSHOLD - który tryb będzie obowiązywał? ACRO czy POSHOLD?
Ten wredny...
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: marbalon »

Masz rację drogi Veridzie... postaram się w/w punkty opsiać a ty w kolejnym etapie wytykaj kolejne... ale odnosząc się do niektórych Twoich opisów...
Verid pisze:"nie podłączaj płytki z serwami do USB bo spalisz port" czy "do pierwszego wgrania wezmisz czarno kure..."
takich błędów płytka nie posiada USB zasila tylko elektronikę - żadnych peryferiów.
Verid pisze:Pkt.4 Sugerowane przełączniki zżarły 4 kanały. Przy aparaturze 8-9 kanałowej skromnie zostaje na zabawki typu Pantilt
Trzeba czasami trochę pokombinowac o ile aparatura pozwala. Ja np. robię w taranisie tak ze przełącznik zazbrajania daje na jednym kanale z RTL i Pos HOLD. Przełącznik zazbrajania dodaje mi 500 oczek do wybranego kanału a przełącznik RTL/Pos HOLD doaje odpowiednio 0-125-250 oczek zależnie od pozycji, tym samym ARM jest aktywny tylko dla AUX > 1500oczek, RTL dla okolicy 500, a Pos HOLD dla okolicy 750. Co do przełącznika trymowania to oczywiście tylko tymczasowy...
Verid pisze:Autotrim - powinien być załączony w PASSTHROUGH jak mniemam?
Oczywiście odwrotnie niż piszesz... raczej nie powinien być w trybie passthru. Na logikę wytłumaczę. Leci model który ma źle ustawione pozycje lotek. Kontroler widzi (żyroskop mu podpowiada) że pomimo tego że nie ma wymuszenia model wygina na boki więc próbuje to korygować i przestawia serwa tak aby wymusić lot na wprost. To jest to co zawsze podpowiadam - nowym modelem startujemy zawsze w acro, elektronika uratuje nam trochę tyłek korygując błędy ustawienia serw.
I w takiej sytuacji klikamy autotrim elektronika przez kilka sekund zbiera informację jak teraz ustawione są serwa i sobie to zapisuje jakoś punkty centralne dla serw.
Pytanie zatem po co to robić jak elektronika sobie i tak poradzi. A to odpowiedzi są 2: a po to aby kolejne człony PID kontrolera mogły działać w pełnym zakresie, jak rówierz w trybie passhtru model też leciał prosto jak elektornika nic nie stabilizuje tylko robi za mixer.

Verid pisze: Na pstryczku 3 załączam NAV RTL - działa? Czy na 2 muszę dodatkowo wrzucić ANGLE (GYRO+ACC) żeby działał?
RTL sam wymusza tryb stable itp.
Verid pisze:Albo na pstryczku 2 mam MID czyli samo żyro (ACRO), na 3 załączam POSHOLD - który tryb będzie obowiązywał? ACRO czy POSHOLD?
Tu trzeba trochę przyjąć logiczne działanie ;-) Jak do acro dołożysz POS HOLD to oczywiście przejdzie w POS HOLD, każdy dodatkowy tryb wzbogaca poprzednie można tak założyć. Poza jedym wyjątkiem - PASSTHRU - to jest tzw. dupochron nie wiemy co się dzieje z modelem jakiś tryb lotu może na skutek złego pidowania powoduje że model głupieje i nie reaguje na dragi jak byśmy chcieli - załaczamy PASSTHRU i możemy w pełni manualnie sterować modelem.

Kurka muszę to jakoś opisać ale wiecie ile to roboty jest... trochę w między czasie wspomagajcie się wiki od iNav a ja pomyśle jak to przygotować w przyjazdny sposób... może video tutki... takie modne ostatnio...
Awatar użytkownika
olowsky
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 23 kwie 2017, 12:41
Lokalizacja: Legnica/Bolesławiec

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: olowsky »

marbalon pisze:Oczywiście odwrotnie niż piszesz... raczej nie powinien być w trybie passthru. Na logikę wytłumaczę. Leci model który ma źle ustawione pozycje lotek. Kontroler widzi (żyroskop mu podpowiada) że pomimo tego że nie ma wymuszenia model wygina na boki więc próbuje to korygować i przestawia serwa tak aby wymusić lot na wprost. To jest to co zawsze podpowiadam - nowym modelem startujemy zawsze w acro, elektronika uratuje nam trochę tyłek korygując błędy ustawienia serw.
I w takiej sytuacji klikamy autotrim elektronika przez kilka sekund zbiera informację jak teraz ustawione są serwa i sobie to zapisuje jakoś punkty centralne dla serw.
Pytanie zatem po co to robić jak elektronika sobie i tak poradzi. A to odpowiedzi są 2: a po to aby kolejne człony PID kontrolera mogły działać w pełnym zakresie, jak rówierz w trybie passhtru model też leciał prosto jak elektornika nic nie stabilizuje tylko robi za mixer.
Czyli metodyka działania :
W powietrzu PASS (aby model leciał na "golasa" bez żadnych stabilizacji) -> trymowanie do lotu poziomego i gdy model zaczyna lecieć jak po "sznurku" --> autotrim --> trymery na zero lądowanie i disarm - jest nie prawidłowa?
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: marbalon »

Możliwe że to by też zadziałało, ale po co machać trymerami jak tryb ACRO zrobi to za użytkownika ?
Awatar użytkownika
olowsky
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 23 kwie 2017, 12:41
Lokalizacja: Legnica/Bolesławiec

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: olowsky »

marbalon pisze:Możliwe że to by też zadziałało, ale po co machać trymerami jak tryb ACRO zrobi to za użytkownika ?
Zadziała na pewno, mogę potwierdzić bo tak robiłem, taka kolejność wydawała mi się odpowiednia i jedynie słuszna:)

Zanim zacząłem trymować model, miałem go w acro i cały czas kładł się na jedno skrzydło czyli, jak bym wtedy włączył autotrim to model sam by przetrymował się do lotu poziomego?
Czy dobrze to rozumiem?
ODPOWIEDZ