iNav w KFC32F3 i innych.

Inne Flight Controlery (sterowniki) niz wyżej wymienione

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: marbalon »

Jakia płytka to będzie łatwiej ;-)
Awatar użytkownika
lotpawel
Posty: 918
Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: lotpawel »

kfc32f3_inav + eleres ;)
Awatar użytkownika
lotpawel
Posty: 918
Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: lotpawel »

Marbalonie, miałeś może chwilkę żeby spojrzeć na felerny element?
czy jest on bardzo "potrzebny" czy da się latać bez niego?;)

dzięki

ps. niby wszystko ustawione, telemetria włączona a nie dostaje jej, ani trackmyrc nie działa ani tracker nie chce trybić.
Czy telemetrię przy wbudowanym eleresie też włączamy jakoś z konsoli czy po prostu powinno działać z "włącznika" w konfiguratorze?
Awatar użytkownika
KrzysW
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: KrzysW »

marbalon pisze:Przełącznik nr4 (tymczasowy na potrzeby trymowania modelu):
Pozycja MAX - SERVO AUTO TRIM - to funkcja pozwalająca na automatyczne ustawienie pozycji centralnej serw w trakcie lotu. Z uwagi na to że kontroler posiada stabilizację żyroskopową to nawet model ze źle wytrymowanymi lotkami będzie leciał prosto po puszczeniu drążków. Aby wytrymować serwa to najlepiej podczas pierwszego oblotu podczas w miarę spokojniej, bezwietrznej pogody gdy model leci prosto kliknąć tą opcję i poczekać kilka sekund (bodaj 5). I teraz jeżeli wylądujemy z tym przełącznikiem w pozycji autotrim to po rozbrojeniu silników kontroler przepisze wartości środkowe serw do konfiguracji podczas rozbrajania silnika
Mam motoszybowiec, laminat a skrzydła z balsy. Wszystko musi się udać za pierwszym razem bo każdy błąd to szufelka i pozamiatane
Do pierwszego lotu wystartowałem w trybie PASTTHRUE czyli bez stabilizacji. Tylko w tym trybie mam kontrolę nad lotkami i sterem wysokości ( wychylają się ). Wzbiłem się i tam włączyłem ANGLE ( stabilizacja żyroskopowa ). Na ziemi w trybie Angle ster wysokości praktycznie nie poddaje się ręcznemu sterowaniu z aparatury a lotki mają bardzo ograniczone wychyelnia. O dziwo rzeczywiście ANGLE działa i model po puszczeniu drążków leci idealnie prosto.
Przechodze do trymowania , włączam AUTOTRIM ( właczam i nie wyłaczam do lądowania )
Wchodze w zakręt przyziemiam bez problemów.
ROZBRAJAM i ...

to co zapamietał kontroler to nie jest żaden trim. Po przebutowaniu kontrolera model budzi się gotowy do gwałtownego skrętu
Próba startu w takim stanie musi zakończyć się obóceniem na plecy i katastrofą
Co żle zrobiłem ?
Czy funkcję AUTOTRIM trzeb włączyć na kilka sekund lotu poziomego i wyłączyć ? W zacytowanej instrukcji jest coś o czekaniu kilka sekund ale kiedy wyłaczyć ?

Jak mogę wykasować złe ustawienia auto trymowania które tak niefortunnie zapisałem ?
rychoo
Posty: 151
Rejestracja: środa 11 mar 2015, 18:21

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: rychoo »

W inav configuratorze w zakladce servo jest kolumna midpoints - normalnie powinno byc 1500, po autotrymowaniu moze byc wiecej lub mniej - ja zalozylem ze wartosci ponizej 1450 oraz powyzej 1550 wymagaja poprawki mechanicznej i ponownego trymowania (czyli ustawiam sobie ponownie 1500, i powtarzam procedure)

1. INAV musi dostawac z aparatury 1500, czyli jezeli trymowales model za pomocą aparatury w trybie manual (tak jakbys latal klasycznie) to inav widzi to tak jakbys ciagle mial te drazki wychylone - musisz miec wyzerowane trymy w aparaturze
a) jezeli jednak tak trymujesz model to teraz lecisz w TRYBIE MANUAL, wlaczasz autotrim w tym trybie nie ruszajac dragami, po 2 sekundach fc TYMCZASOWO zapisze sobie nowe wartosci (zauwazysz to tym ze model nagle zacznie ci sie przechylac - bo bedzie myslal ze przechyliles drazki... musisz szybko wycentrowac trymy), ladujesz, disarm - masz je zapisane DOCELOWO (uwaga nietestowane!! - byc moze nie trzeba wtedy startowac, wystarczy uzbroic, wlaczyc autotrim i poczekac 2 sek - powinienes uslyszec ze serwa ustawily sie w innej pozycji, disarm i wyzerowanie trymow)

b) jezeli nie to
2. Centrujesz trymy w aparaturze, startujesz (ja startuje zazwyczaj w trybie acro zalaczonym gdy mam lekko pochylony model w gore) lecisz poziomo wlaczasz autotrim, po 2 sekundach TYMCZASOWO zapisze sobie nwoe wartosci, ladujesz, disarm...
3. Powinno byc dobrze...
Awatar użytkownika
KrzysW
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: KrzysW »

Bardzo dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie

Z tego zrozumiałem:

- odczyt ustawień trymów następuje jednorazowo po kilku sekundach i jeśli leciałem poziomo to zapisze co trzeba a jeśli bujnęło to wpisze cokolwiek i warto sprawdzić i poprawić ręcznie i ponowić AUTOTRIM w razie wątpliwosci ( O zerowaniu trymów aparatury wiem i pamiętam )

- po tym jednorazowym zapisie w kilka sekund po włączeniu AUTOTRIM mogę sobie latac a zapis ostateczny do pamięci nastąpi po rozzbrojeniu na ziemi

teraz pójdę dalej "

- gdybym wyłaczył AUTOTRIM w locie to zgubię dane a jesli za chwilę włączę AUTOTRIM ponownie to czy zapis ustawień w locie powtórzy się po kilku sekundach czy nie ?

Przy okazji pytanie dodatkowe z innej beczki

Gdzie ustawić trym silnika bo po ARM rusza a ja chcę mieć regulację od zera ( chce szybować bez silnika )
Załączniki
20180527_153200.jpg
20180527_153200.jpg (200.71 KiB) Przejrzano 2742 razy
rychoo
Posty: 151
Rejestracja: środa 11 mar 2015, 18:21

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: rychoo »

KrzysW pisze: - odczyt ustawień trymów następuje jednorazowo po kilku sekundach i jeśli leciałem poziomo to zapisze co trzeba a jeśli bujnęło to wpisze cokolwiek i warto sprawdzić i poprawić ręcznie i ponowić AUTOTRIM w razie wątpliwosci ( O zerowaniu trymów aparatury wiem i pamiętam )
- jezeli bylo przeprowadzone w MANUALU (PASSTRHTU jak kto woli) to bujniecie na wietrze nie powoduje reakcji fc, wiec mozna przyjac ze jest ok
- jezeli w acro lub stab to tak jak piszesz, fc bierze usredniona pozycje z 2 sekund wiec w zaleznosci od warunkow moze byc mocno przestrzelone - ja na te tryby mowie "wylacznik wiatru;)" wiec w osd mozesz nie zauwazyc ze mocniej zawialo... ;)
KrzysW pisze: - po tym jednorazowym zapisie w kilka sekund po włączeniu AUTOTRIM mogę sobie latac a zapis ostateczny do pamięci nastąpi po rozzbrojeniu na ziemi
mozesz latac, aczkolwiek chyba lepszym rozwiazaniem jest powrot na ziemie, disarm i sprawdzenie co sie zapisalo, po pierwsze po 30minutach mozesz zapomniec zrobic disarm tylko odlaczyc pakiet, po drugie warto przed dalszym lataniem miec pewnosc ze wszystko jest ustawione jak nalezy :)
KrzysW pisze: - gdybym wyłaczył AUTOTRIM w locie to zgubię dane a jesli za chwilę włączę AUTOTRIM ponownie to czy zapis ustawień w locie powtórzy się po kilku sekundach czy nie ?
w instrukcji nie jest napisane wprost ze mozna powtorzyc autotrim w jednym locie, jedynie tyle ze wylaczenie tego trybu powoduje powrot do starych wartosci,
KrzysW pisze: Gdzie ustawić trym silnika bo po ARM rusza a ja chcę mieć regulację od zera ( chce szybować bez silnika )
a tutaj badz ostrozny bo domyslnie jest (a moze byla swego czasu) wlaczona opcja disarm po kilku sekundach jezeli silnik wylaczony... nie pamietam szczegolow, opisane tutaj:
https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... wing-guide
"If you intend to glide for more than 10 seconds, in iNav 1.6 & 1.7 it's suggested that you also set this value, so that the model doesn't "failsafe" by itself when using zero throttle during a glide: set failsafe_throttle_low_delay = 0 (This will only stop the low throttle "timed" safety Guard Failsafe and an RC Loss could still result in a DISARM when at low throttle) Stay current with latest iNAV FS options."

co do opcji wylaczenia silnika to zdaje sie ze w konfiguratorze w zakladcce Configuration jest pstryczek "motor stop" czy jakos podobnie... (ale znowu, przeczytaj sobie punkt poprzedni bo zebys nie zdisarmowal w locie przypadkiem)
Awatar użytkownika
KrzysW
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: KrzysW »

Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienia.

Niestety ostatnia odpowiedz zaniepokoiła mnie i zmartwiła
rychoo pisze:a tutaj badz ostrozny bo domyslnie jest (a moze byla swego czasu) wlaczona opcja disarm po kilku sekundach jezeli silnik wylaczony...
Co to za szybowiec który musi szybować na silniku :-(
Na dodatek planowałem kamerę w kokpicie

A tak przy okazji już przeszedłem zdisarmowanie w w locie.
Myslałem że ARM zadziała jak wyłacznik silnika i za chwilę włączy go
Na ekranie jeszcze w locie wyświetliły się statystyki i zostały już do końca Na szczęście udało się wylądować szybując
Nie chciałbym tego powtórzyć gdzieś dalej od bazy
rychoo
Posty: 151
Rejestracja: środa 11 mar 2015, 18:21

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: rychoo »

ja szybuje bardzo duzo skrzydlem, czasami po kilka ladnych minut, generalnie nie ma sie czym martwic tylko trzeba ustawic tak jak w instrukcji i sprawdzic na ziemi biegajac (jak nie powiem kto:D) z modelem w rece symulujac lot :)))

powodzenia!

edit: jeszcze mi sie przypomnialo, poniewaz bedziesz operowac sterem kierunku przy wylaczonym silniku to arm/disarm zrob sobie na przelaczniku - wtedy ponowny arm w locie jest latwiejszy (gaz na zero, drazki puszczone, przelaczyc na disarm i ponownie arm, w razie gdyby nie zadzialalo - powtorzyc :D)
Awatar użytkownika
wrzech
Posty: 275
Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Lokalizacja: Tychy

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: wrzech »

marbalon pisze:No to dla tych co czekali na 1.9.1.... oczywiście testowana tylko na biurku ;-)

http://baliniak.2box.pl/qq/inav_1.9.1_KFC32F3_INAV.zip
Wyświetlanie napięcia baterii na OSD jest zaokrąglane w dół do pełnej wartości. Stan napięcia baterii w konfiguratorze jest pokazywana dobrze (14,86V) natomiast osd wyświetla 14V. Tak samo z napięciami na celę. Tak ma być, czy coś poprzestawiałem?
Marek
wiesiek_kr
Posty: 505
Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Lokalizacja: Kraków

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: wiesiek_kr »

wrzech pisze:[
Wyświetlanie napięcia baterii na OSD jest zaokrąglane w dół do pełnej wartości. Stan napięcia baterii w konfiguratorze jest pokazywana dobrze (14,86V) natomiast osd wyświetla 14V. Tak samo z napięciami na celę. Tak ma być, czy coś poprzestawiałem?
Wyswietlanie wartosci napiecia mozna ustawic nawet do dwóch miejsc po przecinku. Poszukaj w CLI
Awatar użytkownika
wrzech
Posty: 275
Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Lokalizacja: Tychy

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: wrzech »

wiesiek_kr pisze:
wrzech pisze:[
(...)

Wyswietlanie wartosci napiecia mozna ustawic nawet do dwóch miejsc po przecinku. Poszukaj w CLI
Dzięki! Poszukiwana komenda to set osd_main_voltage_decimals = 2 :)
Marek
Awatar użytkownika
Avatar
Posty: 127
Rejestracja: środa 12 sie 2015, 19:46
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: Avatar »

Pytanie do Marbalona - przewidujesz nową wersję iNAV dla starszej płytki - KFC32FTB v1.1? Ostatnia dostępna to 1.7.1.4?

Drugie pytanie: czy jest możliwość wlutowania większej kości pamięci flash niż oryginalna 8MB? Lub bardziej ekstremalnie - wylutować tą pamięć i wstawić gniazdo karty SD?
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Awatar użytkownika
wrzech
Posty: 275
Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Lokalizacja: Tychy

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: wrzech »

Panowie pomocy ;)
Sytuacja z dzisiejszego dnia zlotu na gorce Chełm.
KFC32f3 latałem sobie testując nową maszynę, okazało się, że trochę schrzaniłem antene eleresa w modelu ale do 2 km zasięg był, co jakiś czas łapał FS. Sytuacja która mnie zaskoczyła: latałem szybując, czyli bez silnika aż tu nagle FS i DISARM w locie :D Ponowne uzbrojenie było niemożliwe. Komunikat : disarmed by failsafe. Udało mi się zorientować w przestrzeni i usiąść w polu na dole górki ;)

Razem z jaśkiem i toretem (sorki za odmiane :) ) udało nam się sytuacje zasymulować na ziemi i powtórzyło się. Szybowanie plus fail safe rozbraja model.


Czy jest jakiś parametr którym można to wyłączyć ?
Marek
wiesiek_kr
Posty: 505
Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Lokalizacja: Kraków

Re: iNav w KFC32F3 i innych.

Post autor: wiesiek_kr »

W konfiguratorze masz włączony KILL SWITCH
ODPOWIEDZ