iNav w KFC32F3 i innych.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
To nie to. Wylaczony byl zawsze.
EDIT
A czy moglby ktoś z szybowników zasymulować sytuacje na biurku? Owy problem jest powtarzalny.
Uzbroic model, pomachac silnikiem, lotkami, poruszyc modelem, dać gaz na zero (szybowanie), wylaczyc nadajnik. W tym momencie eleres mi wlacza FS i rozbraja model.
EDIT
A czy moglby ktoś z szybowników zasymulować sytuacje na biurku? Owy problem jest powtarzalny.
Uzbroic model, pomachac silnikiem, lotkami, poruszyc modelem, dać gaz na zero (szybowanie), wylaczyc nadajnik. W tym momencie eleres mi wlacza FS i rozbraja model.
Marek
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Mam ten sam problem dzisiaj w locie.
Mam failsafe pod jedym z przełączników. Włączyłem a tutaj raz zrobił RTH a za każdym następnym razem rozbtajal się w locie z komunikatem
Disarm by Failsafe.
Latalem też szybujac ale rozbtajal się nawet gdy gaz byl powyżej zera.
U. Mnie rozbrojenie I ponowne uzbrojenie było możliwe.
Mam logi z trackmyrc jeśli to coś pomoże to mogę udostępnić.
Wgrany soft of Marbalona z ostatniego posta. W skrzydełku mam z kolei inna wersję starsza 1.7.3 i wszystko działa jak nalezy.
Jakiś babol?
Wygląda na sam problem przy failsafe nie zależnie czy przez utratę linku czy po załączeniu z przełącznika. U mnie w obu przypadkach był problem.
Mam failsafe pod jedym z przełączników. Włączyłem a tutaj raz zrobił RTH a za każdym następnym razem rozbtajal się w locie z komunikatem
Disarm by Failsafe.
Latalem też szybujac ale rozbtajal się nawet gdy gaz byl powyżej zera.
U. Mnie rozbrojenie I ponowne uzbrojenie było możliwe.
Mam logi z trackmyrc jeśli to coś pomoże to mogę udostępnić.
Wgrany soft of Marbalona z ostatniego posta. W skrzydełku mam z kolei inna wersję starsza 1.7.3 i wszystko działa jak nalezy.
Jakiś babol?
Wygląda na sam problem przy failsafe nie zależnie czy przez utratę linku czy po załączeniu z przełącznika. U mnie w obu przypadkach był problem.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Jak byk jest coś na rzeczy. Dobrze, że się obyło bez strat ;) Bardzo nieprzyjemny widok statystyk w górze :) Swoją drogą na całe szczęście włączyłem autotrim i po kilku próbach ładnie udało się złapać poziomy lot bez silnika, zaraz za startem dość mocno ściągało w prawo. Dzięki zapamiętanym midpointach serw ładnie udało się surfera wytrącić ze sporej wysokości i bezpiecznie usiąść u podnóża Chełmu. Dzień pełen atrakcji ;)
EDIT
Grzebiąc dziś w temacie postanowiłem zmienić parametr z aktualnego:
failsafe_throttle_low_delay = 100
na failsafe_throttle_low_delay = 0
Na podstawie tego wpisu:
If you intend to glide for more than 10 seconds, in iNav 1.6 & 1.7 it's suggested that you also set this value, so that the model doesn't "failsafe" by itself when using zero throttle during a glide: set failsafe_throttle_low_delay = 0 (This will only stop the low throttle "timed" safety Guard Failsafe and an RC Loss could still result in a DISARM when at low throttle) Stay current with latest iNAV FS options.
źródło https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... wing-guide
Wątek, który zahacza prawdopodobnie o mój przypadek:
https://github.com/iNavFlight/inav/pull/1799
Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem. Oznacza to że dla samolotu, który potrafi szybować włączenie tej opcji (ustawienie czasu) jest niebezpieczne. W momencie szybowania i złapania FS inav nie rozbroi silnika, jeśli funkcja ustawiona jest na 0.
Drugie co zmieniłem to:
set small_angle = 180 - maksymalna dozwolona wartość.
Prawdopodobnie dlatego nie potrafiłem uzbroić silnika. Wybrałem już miejsce do posadzenia i w tym stresie nie majtałem już przełącznikami. Ustawienie parametru na 180 pozwoli na uzbrojenie silnika, w duuuzo wiekszym zakresie kątów ustawienia modelu, chyba 180 stopni zakresu ;)
Trzecie, co zmieniłem - wywaliłem antenę eleresa w modelu przed statecznik pionowy. Wcześniej byl niemalże schowany w nim. Po południu lecim na testy, już na swoim lotnisku więc i człek bezpieczniej się poczuje :)
EDIT
Grzebiąc dziś w temacie postanowiłem zmienić parametr z aktualnego:
failsafe_throttle_low_delay = 100
na failsafe_throttle_low_delay = 0
Na podstawie tego wpisu:
If you intend to glide for more than 10 seconds, in iNav 1.6 & 1.7 it's suggested that you also set this value, so that the model doesn't "failsafe" by itself when using zero throttle during a glide: set failsafe_throttle_low_delay = 0 (This will only stop the low throttle "timed" safety Guard Failsafe and an RC Loss could still result in a DISARM when at low throttle) Stay current with latest iNAV FS options.
źródło https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... wing-guide
Wątek, który zahacza prawdopodobnie o mój przypadek:
https://github.com/iNavFlight/inav/pull/1799
Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem. Oznacza to że dla samolotu, który potrafi szybować włączenie tej opcji (ustawienie czasu) jest niebezpieczne. W momencie szybowania i złapania FS inav nie rozbroi silnika, jeśli funkcja ustawiona jest na 0.
Drugie co zmieniłem to:
set small_angle = 180 - maksymalna dozwolona wartość.
Prawdopodobnie dlatego nie potrafiłem uzbroić silnika. Wybrałem już miejsce do posadzenia i w tym stresie nie majtałem już przełącznikami. Ustawienie parametru na 180 pozwoli na uzbrojenie silnika, w duuuzo wiekszym zakresie kątów ustawienia modelu, chyba 180 stopni zakresu ;)
Trzecie, co zmieniłem - wywaliłem antenę eleresa w modelu przed statecznik pionowy. Wcześniej byl niemalże schowany w nim. Po południu lecim na testy, już na swoim lotnisku więc i człek bezpieczniej się poczuje :)
Marek
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Daj znać, ja jestem prawie pewien że ustawiłem ten parametr na zero zgodnie z opisem ale teraz nie mam modelu pod ręką żeby sprawdzić
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Panowie, jest tutaj ktoś z mini talonem a w nim kfc32inav i podzieli się swoimi ustawieniami?
Teoretycznie mam wszystko ustawione jak inav wiki przewiduje, samolot zazbrojony, gps z fixem, przy włączonej stabilizacji lotki i ogon pracują w dobrych kierunkach, silnik ma całkiem niezły ciąg a lecieć nie chce.
Dzisiaj zrobiłem 5 wyrzutów i wszystkie skończyły się dość mizernie...
gaz na full, wyrzut i od razu samolot przewala na któreś skrzydło i spada w dół.
Teoretycznie mam wszystko ustawione jak inav wiki przewiduje, samolot zazbrojony, gps z fixem, przy włączonej stabilizacji lotki i ogon pracują w dobrych kierunkach, silnik ma całkiem niezły ciąg a lecieć nie chce.
Dzisiaj zrobiłem 5 wyrzutów i wszystkie skończyły się dość mizernie...
gaz na full, wyrzut i od razu samolot przewala na któreś skrzydło i spada w dół.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
A tego ciągu to ile jest?
Żeby nie było tak jak u nas na lotnisku... Ciąg był, a samolot zwalał się zaraz po wyrzucie lub trochę później... A okazało się, że śmigło odwrotnie założone. Po założeniu dobrze - zaczęło się samo odkręcać.
Żeby nie było tak jak u nas na lotnisku... Ciąg był, a samolot zwalał się zaraz po wyrzucie lub trochę później... A okazało się, że śmigło odwrotnie założone. Po założeniu dobrze - zaczęło się samo odkręcać.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
ciągu jest dosyć. 600kv, smiglo 11x5,5 i 6s.
pierwszy mój samolot ale skrzydel juz troche przerobilem wiec tu jestem pewny ze jest ok.
pierwszy mój samolot ale skrzydel juz troche przerobilem wiec tu jestem pewny ze jest ok.
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
A wyważony dobrze?
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
testowane kilka opcji: 55,6065,70mm - internet jest rozbieżny w tym temacie. fakt faktem ciezki jest bo 2kg waga pokazala. ale skrzydlo o tej rozpietosci mialo 2.5kg i szło pionowo w gore...
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
MorF pisze:Daj znać, ja jestem prawie pewien że ustawiłem ten parametr na zero zgodnie z opisem ale teraz nie mam modelu pod ręką żeby sprawdzić
Po zmianie parametrów, które wyżej opisałem, sytuacja rozbrojenia w locie się nie powtórzyła. Najpierw symulowałem na ziemi, później w locie w znanym mi miejscu na wyskości i niiiic :) Potjunowałem i pogodziłem się znowu z INAVem ;) Przy okazji znalazłem też przyczynę słabego zasięgu eleresa. Należy zawsze sprawdzać anteny, nawet jeśli są produkcji naszych fachur :)
Marek
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Cieszę się że temat DISARM przy przejściu w FS przy wyłaczonym silniku pojawił się tutaj akurat terazwrzech pisze:Grzebiąc dziś w temacie postanowiłem zmienić parametr z aktualnego:
failsafe_throttle_low_delay = 100
na failsafe_throttle_low_delay = 0
a jeszcze bardziej z tego że jest na to sposób który opisujesz wyżej
Ja z moimi balsowymi skrzydłami nie mogę pozwolić sobie na niszczące błędy więc zawracam wam głowę
i już dostałem konkretną pomoc od Rchoo
Mam za sobą pierwsze podejście do autotrymowania w locie z zapisem, wiem już jak to zrobić i jak się ewentualnie wycofać
Teraz mój szybowiec leci poziomo ale mógłby wolniej opadać ( poniżej 1 m/s)
Warunek konieczny to szybkość > 40 km/h ( poniżej przepada )
Mam pytanie: czy autotrymowanie prowadzić szybując czy w locie na silniku ? Jakieś sugestie...
Przy próbie autopidowania pojawiły się następujące ustawienia jak na zdjęciu poniżej
Niepokoją mnie niektóre bardzo niskie wartości
Może ktoś to skomentuje zanim coś rozwalę ? Nie czuję tego a chciałbym ustawić wszystko w odpowiedni sposób i bezpiecznie
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Ja bym to zrobił tak:KrzysW pisze:[...]
Teraz mój szybowiec leci poziomo ale mógłby wolniej opadać ( poniżej 1 m/s)
Warunek konieczny to szybkość > 40 km/h ( poniżej przepada )
Mam pytanie: czy autotrymowanie prowadzić szybując czy w locie na silniku ? Jakieś sugestie...
Przy próbie autopidowania pojawiły się następujące ustawienia jak na zdjęciu poniżej
Niepokoją mnie niektóre bardzo niskie wartości
Może ktoś to skomentuje zanim coś rozwalę ? Nie czuję tego a chciałbym ustawić wszystko w odpowiedni sposób i bezpiecznie
Autotrymowanie ustawiam tak, aby model bez silnika delikatnie opadał i leciał prosto. Z silnikiem czy bez, dla autotrymowania obojętne. Wejdz sobie w tryb angle, obniż delikatnie dziób szybola i włącz autotrim wtedy, kiedy Twoje wymagania do lotu szybowego będą spełnione. Jeśli się uda, to tak zostaw i wyląduj.
Jeśli się boisz że INAV coś wywinie, to pamietaj żeby włączyć kąt 180 st dla uzbrajania (opisałem wyżej) i wyłącz blokadę przed uzbrojeniem gdy nie ma fixa gps. Te ustawienia zwiększą Ci prawdopodobieństwo, że model będzie w stanie się ubzroić bedąc w powietrzu.
Testując swoje ustawienia model mi kilka razy przepadł - w angle, gdy mialem za małą prędkość i przy FS na niskiej wysokości, gdy ustawiłem zbyt duży kąt wznoszenia. Z przepadnięciem generalnie fc radzi sobie, jednak zajmuje to sporo wysokości. Lepiej jest przejść na manual i wyciągnąć ręcznie - nie stracisz tyle na wysokości. Jedyny warunek - musisz mieć pod ręką włącznik manuala, żeby szybko pstryknąć kiedy trzeba :) Wszystko na dużej wysokości i nie powinno Cię nic zaskoczyć.
Marek
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Cześć,
Dorzuciłem do swojego kfc32f3 czujnik prądu(ten 50a do niedawna dostępny w 4drones). Skalibrowałem go wat miarką i działa do jakichś 17A. Powyżej tej wartości czujnik pokazuje - 62 i rośnie dalej (proporcjonalnie do prądu). Latam na 4s watt miarka pokazuje maksymalny pobór 25A. Offset ustawiłem na 822 a skale na 124. Co. Moge zrobić z tym fantem?
Dorzuciłem do swojego kfc32f3 czujnik prądu(ten 50a do niedawna dostępny w 4drones). Skalibrowałem go wat miarką i działa do jakichś 17A. Powyżej tej wartości czujnik pokazuje - 62 i rośnie dalej (proporcjonalnie do prądu). Latam na 4s watt miarka pokazuje maksymalny pobór 25A. Offset ustawiłem na 822 a skale na 124. Co. Moge zrobić z tym fantem?
-
- Posty: 382
- Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
- Lokalizacja: Ustroń
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
Problem został rozwiązany, poproś Marcina o firmware 1.9.3 z tą poprawką.zgrywcio pisze:Cześć,
Dorzuciłem do swojego kfc32f3 czujnik prądu(ten 50a do niedawna dostępny w 4drones). Skalibrowałem go wat miarką i działa do jakichś 17A. Powyżej tej wartości czujnik pokazuje - 62 i rośnie dalej (proporcjonalnie do prądu). Latam na 4s watt miarka pokazuje maksymalny pobór 25A. Offset ustawiłem na 822 a skale na 124. Co. Moge zrobić z tym fantem?
Re: iNav w KFC32F3 i innych.
To już chyba lepiej 2.0 wgrywać :) Marcin latał na 2.0 rc4 na zlocie, podglądywałem i wyglądało spoko.lgojniczek pisze: Problem został rozwiązany, poproś Marcina o firmware 1.9.3 z tą poprawką.
Marek