Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 24 paź 2018, 04:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Następna
Autor Wiadomość
Post: piątek 11 maja 2018, 14:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Posty: 4060
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Jakia płytka to będzie łatwiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 11 maja 2018, 14:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 883
Lokalizacja: Ruda Śląska
kfc32f3_inav + eleres ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 25 maja 2018, 16:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Posty: 883
Lokalizacja: Ruda Śląska
Marbalonie, miałeś może chwilkę żeby spojrzeć na felerny element?
czy jest on bardzo "potrzebny" czy da się latać bez niego?;)

dzięki

ps. niby wszystko ustawione, telemetria włączona a nie dostaje jej, ani trackmyrc nie działa ani tracker nie chce trybić.
Czy telemetrię przy wbudowanym eleresie też włączamy jakoś z konsoli czy po prostu powinno działać z "włącznika" w konfiguratorze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 28 maja 2018, 09:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
marbalon pisze:
Przełącznik nr4 (tymczasowy na potrzeby trymowania modelu):
Pozycja MAX - SERVO AUTO TRIM - to funkcja pozwalająca na automatyczne ustawienie pozycji centralnej serw w trakcie lotu. Z uwagi na to że kontroler posiada stabilizację żyroskopową to nawet model ze źle wytrymowanymi lotkami będzie leciał prosto po puszczeniu drążków. Aby wytrymować serwa to najlepiej podczas pierwszego oblotu podczas w miarę spokojniej, bezwietrznej pogody gdy model leci prosto kliknąć tą opcję i poczekać kilka sekund (bodaj 5). I teraz jeżeli wylądujemy z tym przełącznikiem w pozycji autotrim to po rozbrojeniu silników kontroler przepisze wartości środkowe serw do konfiguracji podczas rozbrajania silnika


Mam motoszybowiec, laminat a skrzydła z balsy. Wszystko musi się udać za pierwszym razem bo każdy błąd to szufelka i pozamiatane
Do pierwszego lotu wystartowałem w trybie PASTTHRUE czyli bez stabilizacji. Tylko w tym trybie mam kontrolę nad lotkami i sterem wysokości ( wychylają się ). Wzbiłem się i tam włączyłem ANGLE ( stabilizacja żyroskopowa ). Na ziemi w trybie Angle ster wysokości praktycznie nie poddaje się ręcznemu sterowaniu z aparatury a lotki mają bardzo ograniczone wychyelnia. O dziwo rzeczywiście ANGLE działa i model po puszczeniu drążków leci idealnie prosto.
Przechodze do trymowania , włączam AUTOTRIM ( właczam i nie wyłaczam do lądowania )
Wchodze w zakręt przyziemiam bez problemów.
ROZBRAJAM i ...

to co zapamietał kontroler to nie jest żaden trim. Po przebutowaniu kontrolera model budzi się gotowy do gwałtownego skrętu
Próba startu w takim stanie musi zakończyć się obóceniem na plecy i katastrofą
Co żle zrobiłem ?
Czy funkcję AUTOTRIM trzeb włączyć na kilka sekund lotu poziomego i wyłączyć ? W zacytowanej instrukcji jest coś o czekaniu kilka sekund ale kiedy wyłaczyć ?

Jak mogę wykasować złe ustawienia auto trymowania które tak niefortunnie zapisałem ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 28 maja 2018, 11:43 
Offline

Rejestracja: środa 11 mar 2015, 18:21
Posty: 140
W inav configuratorze w zakladce servo jest kolumna midpoints - normalnie powinno byc 1500, po autotrymowaniu moze byc wiecej lub mniej - ja zalozylem ze wartosci ponizej 1450 oraz powyzej 1550 wymagaja poprawki mechanicznej i ponownego trymowania (czyli ustawiam sobie ponownie 1500, i powtarzam procedure)

1. INAV musi dostawac z aparatury 1500, czyli jezeli trymowales model za pomocą aparatury w trybie manual (tak jakbys latal klasycznie) to inav widzi to tak jakbys ciagle mial te drazki wychylone - musisz miec wyzerowane trymy w aparaturze
a) jezeli jednak tak trymujesz model to teraz lecisz w TRYBIE MANUAL, wlaczasz autotrim w tym trybie nie ruszajac dragami, po 2 sekundach fc TYMCZASOWO zapisze sobie nowe wartosci (zauwazysz to tym ze model nagle zacznie ci sie przechylac - bo bedzie myslal ze przechyliles drazki... musisz szybko wycentrowac trymy), ladujesz, disarm - masz je zapisane DOCELOWO (uwaga nietestowane!! - byc moze nie trzeba wtedy startowac, wystarczy uzbroic, wlaczyc autotrim i poczekac 2 sek - powinienes uslyszec ze serwa ustawily sie w innej pozycji, disarm i wyzerowanie trymow)

b) jezeli nie to
2. Centrujesz trymy w aparaturze, startujesz (ja startuje zazwyczaj w trybie acro zalaczonym gdy mam lekko pochylony model w gore) lecisz poziomo wlaczasz autotrim, po 2 sekundach TYMCZASOWO zapisze sobie nwoe wartosci, ladujesz, disarm...
3. Powinno byc dobrze...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 28 maja 2018, 12:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
Bardzo dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie

Z tego zrozumiałem:

- odczyt ustawień trymów następuje jednorazowo po kilku sekundach i jeśli leciałem poziomo to zapisze co trzeba a jeśli bujnęło to wpisze cokolwiek i warto sprawdzić i poprawić ręcznie i ponowić AUTOTRIM w razie wątpliwosci ( O zerowaniu trymów aparatury wiem i pamiętam )

- po tym jednorazowym zapisie w kilka sekund po włączeniu AUTOTRIM mogę sobie latac a zapis ostateczny do pamięci nastąpi po rozzbrojeniu na ziemi

teraz pójdę dalej "

- gdybym wyłaczył AUTOTRIM w locie to zgubię dane a jesli za chwilę włączę AUTOTRIM ponownie to czy zapis ustawień w locie powtórzy się po kilku sekundach czy nie ?

Przy okazji pytanie dodatkowe z innej beczki

Gdzie ustawić trym silnika bo po ARM rusza a ja chcę mieć regulację od zera ( chce szybować bez silnika )


20180527_153200.jpg
20180527_153200.jpg [ 200.71 KiB | Przeglądany 696 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 28 maja 2018, 13:01 
Offline

Rejestracja: środa 11 mar 2015, 18:21
Posty: 140
KrzysW pisze:
- odczyt ustawień trymów następuje jednorazowo po kilku sekundach i jeśli leciałem poziomo to zapisze co trzeba a jeśli bujnęło to wpisze cokolwiek i warto sprawdzić i poprawić ręcznie i ponowić AUTOTRIM w razie wątpliwosci ( O zerowaniu trymów aparatury wiem i pamiętam )

- jezeli bylo przeprowadzone w MANUALU (PASSTRHTU jak kto woli) to bujniecie na wietrze nie powoduje reakcji fc, wiec mozna przyjac ze jest ok
- jezeli w acro lub stab to tak jak piszesz, fc bierze usredniona pozycje z 2 sekund wiec w zaleznosci od warunkow moze byc mocno przestrzelone - ja na te tryby mowie "wylacznik wiatru;)" wiec w osd mozesz nie zauwazyc ze mocniej zawialo... ;)

KrzysW pisze:
- po tym jednorazowym zapisie w kilka sekund po włączeniu AUTOTRIM mogę sobie latac a zapis ostateczny do pamięci nastąpi po rozzbrojeniu na ziemi

mozesz latac, aczkolwiek chyba lepszym rozwiazaniem jest powrot na ziemie, disarm i sprawdzenie co sie zapisalo, po pierwsze po 30minutach mozesz zapomniec zrobic disarm tylko odlaczyc pakiet, po drugie warto przed dalszym lataniem miec pewnosc ze wszystko jest ustawione jak nalezy :)

KrzysW pisze:
- gdybym wyłaczył AUTOTRIM w locie to zgubię dane a jesli za chwilę włączę AUTOTRIM ponownie to czy zapis ustawień w locie powtórzy się po kilku sekundach czy nie ?

w instrukcji nie jest napisane wprost ze mozna powtorzyc autotrim w jednym locie, jedynie tyle ze wylaczenie tego trybu powoduje powrot do starych wartosci,

KrzysW pisze:
Gdzie ustawić trym silnika bo po ARM rusza a ja chcę mieć regulację od zera ( chce szybować bez silnika )

a tutaj badz ostrozny bo domyslnie jest (a moze byla swego czasu) wlaczona opcja disarm po kilku sekundach jezeli silnik wylaczony... nie pamietam szczegolow, opisane tutaj:
https://github.com/iNavFlight/inav/wiki ... wing-guide
"If you intend to glide for more than 10 seconds, in iNav 1.6 & 1.7 it's suggested that you also set this value, so that the model doesn't "failsafe" by itself when using zero throttle during a glide: set failsafe_throttle_low_delay = 0 (This will only stop the low throttle "timed" safety Guard Failsafe and an RC Loss could still result in a DISARM when at low throttle) Stay current with latest iNAV FS options."

co do opcji wylaczenia silnika to zdaje sie ze w konfiguratorze w zakladcce Configuration jest pstryczek "motor stop" czy jakos podobnie... (ale znowu, przeczytaj sobie punkt poprzedni bo zebys nie zdisarmowal w locie przypadkiem)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 28 maja 2018, 14:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 09:27
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienia.

Niestety ostatnia odpowiedz zaniepokoiła mnie i zmartwiła

rychoo pisze:
a tutaj badz ostrozny bo domyslnie jest (a moze byla swego czasu) wlaczona opcja disarm po kilku sekundach jezeli silnik wylaczony...


Co to za szybowiec który musi szybować na silniku :-(
Na dodatek planowałem kamerę w kokpicie

A tak przy okazji już przeszedłem zdisarmowanie w w locie.
Myslałem że ARM zadziała jak wyłacznik silnika i za chwilę włączy go
Na ekranie jeszcze w locie wyświetliły się statystyki i zostały już do końca Na szczęście udało się wylądować szybując
Nie chciałbym tego powtórzyć gdzieś dalej od bazy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 28 maja 2018, 14:03 
Offline

Rejestracja: środa 11 mar 2015, 18:21
Posty: 140
ja szybuje bardzo duzo skrzydlem, czasami po kilka ladnych minut, generalnie nie ma sie czym martwic tylko trzeba ustawic tak jak w instrukcji i sprawdzic na ziemi biegajac (jak nie powiem kto:D) z modelem w rece symulujac lot :)))

powodzenia!

edit: jeszcze mi sie przypomnialo, poniewaz bedziesz operowac sterem kierunku przy wylaczonym silniku to arm/disarm zrob sobie na przelaczniku - wtedy ponowny arm w locie jest latwiejszy (gaz na zero, drazki puszczone, przelaczyc na disarm i ponownie arm, w razie gdyby nie zadzialalo - powtorzyc :D)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 17:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Posty: 268
Lokalizacja: Tychy
marbalon pisze:
No to dla tych co czekali na 1.9.1.... oczywiście testowana tylko na biurku ;-)

http://baliniak.2box.pl/qq/inav_1.9.1_KFC32F3_INAV.zip


Wyświetlanie napięcia baterii na OSD jest zaokrąglane w dół do pełnej wartości. Stan napięcia baterii w konfiguratorze jest pokazywana dobrze (14,86V) natomiast osd wyświetla 14V. Tak samo z napięciami na celę. Tak ma być, czy coś poprzestawiałem?

_________________
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 19:05 
Offline

Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Posty: 419
Lokalizacja: Kraków
wrzech pisze:
[
Wyświetlanie napięcia baterii na OSD jest zaokrąglane w dół do pełnej wartości. Stan napięcia baterii w konfiguratorze jest pokazywana dobrze (14,86V) natomiast osd wyświetla 14V. Tak samo z napięciami na celę. Tak ma być, czy coś poprzestawiałem?


Wyswietlanie wartosci napiecia mozna ustawic nawet do dwóch miejsc po przecinku. Poszukaj w CLI


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Posty: 268
Lokalizacja: Tychy
wiesiek_kr pisze:
wrzech pisze:
[
(...)

Wyswietlanie wartosci napiecia mozna ustawic nawet do dwóch miejsc po przecinku. Poszukaj w CLI


Dzięki! Poszukiwana komenda to set osd_main_voltage_decimals = 2 :)

_________________
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 21:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 12 sie 2015, 19:46
Posty: 89
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pytanie do Marbalona - przewidujesz nową wersję iNAV dla starszej płytki - KFC32FTB v1.1? Ostatnia dostępna to 1.7.1.4?

Drugie pytanie: czy jest możliwość wlutowania większej kości pamięci flash niż oryginalna 8MB? Lub bardziej ekstremalnie - wylutować tą pamięć i wstawić gniazdo karty SD?

_________________
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: Nieśmiertelny Easy Star II; MPX Heron; MPX Easy Glider 4; Skywalker X6


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 02 cze 2018, 16:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Posty: 268
Lokalizacja: Tychy
Panowie pomocy ;)
Sytuacja z dzisiejszego dnia zlotu na gorce Chełm.
KFC32f3 latałem sobie testując nową maszynę, okazało się, że trochę schrzaniłem antene eleresa w modelu ale do 2 km zasięg był, co jakiś czas łapał FS. Sytuacja która mnie zaskoczyła: latałem szybując, czyli bez silnika aż tu nagle FS i DISARM w locie :D Ponowne uzbrojenie było niemożliwe. Komunikat : disarmed by failsafe. Udało mi się zorientować w przestrzeni i usiąść w polu na dole górki ;)

Razem z jaśkiem i toretem (sorki za odmiane :) ) udało nam się sytuacje zasymulować na ziemi i powtórzyło się. Szybowanie plus fail safe rozbraja model.


Czy jest jakiś parametr którym można to wyłączyć ?

_________________
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 02 cze 2018, 16:42 
Offline

Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
Posty: 419
Lokalizacja: Kraków
W konfiguratorze masz włączony KILL SWITCH


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.