umiejscowienie FC
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
umiejscowienie FC
rozwiazuje wlasnie problem drobnej niestabilnosci mojego latadla, ktorej wydaje mi sie, ze na poprzedniej ramie nie bylo.
zastanawiam sie, czy moze miec znaczenie, ze plytke czujnikow mam 3cm na gornym centerplatejtem. wczesniej mialem nizej i wydaje mi sie, ze dzialalo to nieco lepiej.
w sumie, na chlopski rozum (ktory, w przypadku kopterow juz nie raz mnie zawiodl) czujniki powinny byc w osi obrotu ramy czyli chyba na przecieciu ramion.
w takim przypadku do obrotu czujnikow nie powinna sie dolaczac skladowa postepowa ?
zastanawiam sie, czy moze miec znaczenie, ze plytke czujnikow mam 3cm na gornym centerplatejtem. wczesniej mialem nizej i wydaje mi sie, ze dzialalo to nieco lepiej.
w sumie, na chlopski rozum (ktory, w przypadku kopterow juz nie raz mnie zawiodl) czujniki powinny byc w osi obrotu ramy czyli chyba na przecieciu ramion.
w takim przypadku do obrotu czujnikow nie powinna sie dolaczac skladowa postepowa ?
No najlepiej by tak było. O ile w przypadku żyroskopów to nie ma to chyba większego znaczenia to akcelerator umieszczony nie w osi będzie dawał zafałszowane sygnały.w sumie, na chlopski rozum (ktory, w przypadku kopterow juz nie raz mnie zawiodl) czujniki powinny byc w osi obrotu ramy czyli chyba na przecieciu ramion.
W pierwszym kuku maiłem fc umieszczone ok 3cm nad przecięciem osi i do tego żyroskopy były z przodu płytki.
Wiadomo jak kuk latał więc w drugiej wersji dałem fc tuż nad centerplatem oraz płytkę cofnałem do tyłu albu zbliżyć żyrka do przecięcia osi.
Zmian nie zauważyłem.
kto to jest ten cholo, ze ma taka taktykediem pisze:Przyjmę taktykę Chola
jak bede mial jaks film to wrzuce.
to w sumie jest lekkie bujanie i raczej niezalezne od wibracji bo nie zmienia sie przy zmianie poziomu filtracji odczytow z czujnikow.
zrobie po prostu test i zamontuje imu na poziomie centerplate'a. zobaczymy czy bedzie lepiej.
no wlasnie, skoro model wisi na smiglach to srodek obrotu powinien byc na poziomie smigiel i tak wlasnie mam teraz plytke. ale nic to, zrobie test i zobaczymy.diem pisze:Tylko że center masz na poziomie śmigieł. Ponadto to i tak zależy od tego jak wysoko masz SC. Generalnie nie zauważyłem różnicy przy zmianie położenia FC 10/15/20mm.
Rame masz mniejszą lżejszą? Gdy środek ciężkości jest powyżej poziomu śmigiel to kopter zaczyna dziwnie reagować.
ciekawe czy ten offset uwzględnia np MK w swoim sofcie...pod swoją fabryczną ramę, pod silniki które oferują, wychodzi im jakieś tam powiedzmy 6cm i w sofcie na stałe zadają ten parametr do korekcji obliczeń, wyliczenia wirtualno-rzeczywistej osi obrotu....tak pytam, ciekawe czy ktokolwiek w jakimkolwiek sofcie do kopterów uwzględnia taki offset położenia sensorów względem płaszczyzny śmigieł...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...