Przeróbka regulatora SS 18-20A na I2C
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Ojj Meteor - kombinujesz jakbyś Misiowi chciał fuchę podprowadzić
Weź chłopie drucik 0,3mm (ja swój kupiłem na Alle, taki do robienia biżuterii, w zielonej emalii), lutowniczkę z cienkim grotem, nie pij z rana kawy i do roboty. Dla mnie dolutowanie się do procka to była ta "milsza" część przeróbki, szczególnie przy 3 i 4 reglu jak już się trochę wprawiłem. Masakryczne było poprowadzenie nowych ścieżek a przerabiałem TE regle. Na szczęście Miś czuwał i obyło się bez "uwalania" jakiegokolwiek regla.
Mówię ci - szybciej się normalnie dolutujesz niż jak będziesz kombinował z jakimiś przystawkami a z nowu nie chcesz chyba tego robić w przemysłowych ilościach...
Weź chłopie drucik 0,3mm (ja swój kupiłem na Alle, taki do robienia biżuterii, w zielonej emalii), lutowniczkę z cienkim grotem, nie pij z rana kawy i do roboty. Dla mnie dolutowanie się do procka to była ta "milsza" część przeróbki, szczególnie przy 3 i 4 reglu jak już się trochę wprawiłem. Masakryczne było poprowadzenie nowych ścieżek a przerabiałem TE regle. Na szczęście Miś czuwał i obyło się bez "uwalania" jakiegokolwiek regla.
Mówię ci - szybciej się normalnie dolutujesz niż jak będziesz kombinował z jakimiś przystawkami a z nowu nie chcesz chyba tego robić w przemysłowych ilościach...
Ja za to poszedłem na łatwiznę i próbuję przerobić turnigy plush 30A a czemu? Bo mają wyprowadzone wszystkie potrzebne punkty do programowania z brzegu płytki jedynie co trzeba zrobić to przeciąć dwie ścieżki wylutować regle do bec i podać sda i scl na kabelek wychodzący do FC. Zatrzymałem się na programowaniu - do końca nie wiem jakim programem wrzucić hex i czy muszę jakies fusebity ustawiać czy nie mam programator stk500 to wszystko powoduje że i tak regle towerpro będę u misia robił więc verid taka przeróbka jest dla twardzieli i miś jeszcze długo będzie miał co robić heh
mikun - do wrzucania .hex nadaje się bardzo dobrze PonyProg (darmowy) a fusebity ustawiasz tak jak opisali w tym wątku. Przynajmniej ja tak robiłem....i lata
O ile zrobisz przystawkę taką która będzie działać tak jak zakładasz. To co pokazałeś było właśnie do TQFP jak mnie pamięć nie myli więc jak do MLF jest problem się dolutować to z przystawką również lekko nie będzie. Pomijając fakt że przeprogramowanie procka to tylko jeden krok procedury...pozostaje jeszcze przerobienie ścieżek...to programowanie kolejnych regli zajmie dosłownie kilka sekund
Te 3 kynarki jakoś się przylutuje, po czym kropla kleju i po krzyku. Ale odpada całe piepszenie się z programowaniem.
Ta czarna krecha to nie krecha a namalowane X, czyli znak jakości . Inaczej mówiąc kwalifikacja tego egzemplarza płytki przez producenta płytek jako złom Mam takowych trochę i przydają się do dziwnych rzeczy, np na podstawkę czy cuś innego.
Ta czarna krecha to nie krecha a namalowane X, czyli znak jakości . Inaczej mówiąc kwalifikacja tego egzemplarza płytki przez producenta płytek jako złom Mam takowych trochę i przydają się do dziwnych rzeczy, np na podstawkę czy cuś innego.
Pzdr. -----MIŚ-----
Zależy od regulatora .U mnie w 20-20A trzeba zmienić dwa połączenia .Za to ma wyprowadzone placki pod programator.Laminat do d.... , odłazi od patrzenia .Dawno takiego szajsu nie miałem w rękach.Na cztery kupione regulatory dwa są w TQFP a dwa w MLF , czyli loteria.Wystarczy jedną przeciąć, nic prostszego
Te w TQFP pięć minut i przełączone.w MLF po pół godzinki na sztukę .Dla mnie to już jest wyczyn . Drut nawojowy 0,15 bo kynar za gruby.
Idą do mnie następne regulatory 20A więc placków do programowania nie będzie.Taka podstawka jak pokazał Meteor raczej odpada .Co z tego ze wyfrezuje jak trzeba wywiercić otworki nie większe jak 0.2mm , a najmniejsze moje wiertło ma 0.5mm.N dokładkę styki są na bocznej powierzchni procesora .Zostaje lutowanie drucików lub cztery szpilki umieszczone pod odpowiednim kontem .I mikroskop do ustawienia .
Miś , dzięki za Tester I2C.
Kazimierz
No i w końcu mnie dopadły SS18 na MLF'ach. Wcale nie takie przerażające, i więc muszę obalić mit mówiący że kynar jest za gruby.
Oto dowód:
[img]http://romek_by.republika.pl/MK/Forum/SS18MLF_1.jpg[/img]
A podstawka do programowania spisała się wyśmienicie. W 15min 3 regle zaprogramowane.
[img]http://romek_by.republika.pl/MK/Forum/SS18MLF_2.jpg[/img]
Oto dowód:
[img]http://romek_by.republika.pl/MK/Forum/SS18MLF_1.jpg[/img]
A podstawka do programowania spisała się wyśmienicie. W 15min 3 regle zaprogramowane.
[img]http://romek_by.republika.pl/MK/Forum/SS18MLF_2.jpg[/img]
więc muszę obalić mit mówiący że kynar jest za gruby.
To żaden mit , tylko moja błedna opinia wynikająca ze zbyt małej ilości piwa przed lutowaniem.
A na poważnie to cienki drut da pewniejsze połączenie , cyny jest tam bardzo mało , więc mechanicznie kiepsko.
Pod koniec tygodnia przyszło 10 szt SS18-20 .Ze zdziwieniem zobaczyłem ze to są identyczne z SS20-25A , tylko nie zmontowane są trzy tranzystory mocy.Procesor w obudowie MELF . Bez rezonatora , wersja pierwsza , czyli wykorzystane SDA i SCl.
Żle ze do zmiany są dwa połączenia , dobrze że są placki do programowania. Nie muszę kombinowąć ze szpilkami i mikroskopem.
Kazimierz
SS'y bez rezonatora ? No takich jeszcze nie widziałem.
Zarówno 15-18A jak i 18-20A były z rezonatorem, i nie było mowy o żadnych padach do programowania. Turnigy Plush mają pady, ale nie SS ani TP.
EDIT:
No chyba że chodzi o wersję HW czyli "Card Programmable", bo takowej jeszcze nie miałem.
Po za tym mówisz że mało cyny... można ciut dołożyć, najlepiej ołowiowej, i wtedy będzie się trzymać. A na koniec, po przetestowaniu po kropelce kleju dla utrwalenia efektu i po robocie.
90% sukcesu to porządny topnik do SMD (flux).
Zarówno 15-18A jak i 18-20A były z rezonatorem, i nie było mowy o żadnych padach do programowania. Turnigy Plush mają pady, ale nie SS ani TP.
EDIT:
No chyba że chodzi o wersję HW czyli "Card Programmable", bo takowej jeszcze nie miałem.
Po za tym mówisz że mało cyny... można ciut dołożyć, najlepiej ołowiowej, i wtedy będzie się trzymać. A na koniec, po przetestowaniu po kropelce kleju dla utrwalenia efektu i po robocie.
90% sukcesu to porządny topnik do SMD (flux).