Jak to wszystko ogarnąc czyli copter od absolutnego początku
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
W takim razie czas zrobić zamówienie w HC :]mifau pisze:Z konwerterami swietnie wspolpracuja na pewno:smootny pisze:mifau można prosić o tą listę regulatorów Turnigy ??
Turnigy Basic (18 i 25A na pewno)
Turnigy Plush (j.w.).
Teraz Rurek ma mi przyslac do testow jeszcze Turnigy A*. Zobaczymy czy one tez sie nadaja.
Jesli macie jakies regulatory (sztuk 4), ktore chcielibyscie sprawdzic pod katem obslugi konwertera, to moge je sprawdzic...
Wazne, zeby mialy kalibracje (max i min pozycja gazu) i obslugiwaly FastPWM (wiekszosc reglu obsluguje).
- alchemique
- Posty: 8
- Rejestracja: środa 08 wrz 2010, 09:58
- Lokalizacja: Lublin//Warszawa
Jaki powinien byc rozstaw silników? Gdzie mogę o tym poczytac?
Jak zamocowac silniki do profili alu - tylko 2 śrubami? Rozumiem że śmigło mocujemy od strony rotora a wał "wkładamy" w profil?
Jakiej średnicy kabli używacie? Chodzi mi o połączenie regulator silnik? Czy te stockowe można odchudzic i zastosowac coś o mniejszym przekroju w celu redukcji wagi?
Jak zamocowac silniki do profili alu - tylko 2 śrubami? Rozumiem że śmigło mocujemy od strony rotora a wał "wkładamy" w profil?
Jakiej średnicy kabli używacie? Chodzi mi o połączenie regulator silnik? Czy te stockowe można odchudzic i zastosowac coś o mniejszym przekroju w celu redukcji wagi?
Pawel
Kisiel jest najlepszy do wodki bo w obie strony smakuje tak samo:)
Kisiel jest najlepszy do wodki bo w obie strony smakuje tak samo:)
Dla 10" stosuje sie przewaznie ramy 45-50cm. Taki standard sie zrobil ;)
Silniki na ogol montowane są 2 srubami, tak jak mowisz.
Kable 16-18AWG. Na pewno starczy do kazdego quada z reglami 25A.
To jeszcze zalezy jakie silniki wybierzesz oczywiscie. Tutaj mozna policzyc prad maksymalny , dlugosc i jaki kabel zastosowac. Trzeba brac jednak poprawke na to ze chinczyki maja coraz mniej miedzi w miedzi :)
Silniki na ogol montowane są 2 srubami, tak jak mowisz.
Kable 16-18AWG. Na pewno starczy do kazdego quada z reglami 25A.
To jeszcze zalezy jakie silniki wybierzesz oczywiscie. Tutaj mozna policzyc prad maksymalny , dlugosc i jaki kabel zastosowac. Trzeba brac jednak poprawke na to ze chinczyki maja coraz mniej miedzi w miedzi :)
pozdrawiam
Michał
Michał
Re: Jak to wszystko ogarnąc czyli copter od absolutnego pocz
Cześć !alchemique pisze: 4) silniki - myślę o Robbe ROXXY 2827-35 ale nie wiem czy dostanę je w rozsądnej cenie w PL, jeśli nie to 2827-34 i odpowiednie śmigiełka
Pewnie już to sam wyczytałeś ale napiszę w razie co :)
Te silniki Robbe ROXXY 2827-35 to specjalna wersja zrobiona dla mikrokoptera posiadaja:
- krótszy wał
- dłuższe kable (52 cm)
- jest "pomalowana" na czarno :)
a tak poza tymi różnicami to jest to samo co Robbe ROXXY 2827-34
W niemieckich internetowych shop'ach nie znalazłem nigdzie tych 2827-35 (z wiadomych względów) a w MK-shop kosztują aż 44,95€ !
Gdzie 2827-34 najtaniej na niemieckich shop'ach kosztuje 27,54€ różnica w cenie 17,41€ więc chyba warto trochę pomajsterkować :) albo pomyśleć nad jakimiś innymi silnikami :)
pozdrawiam
Parę osób, w tym i ja latamy na RCtimer'ach, po 10$ za sztukę...Dobre też są Turnigy SK 2822 (chyba Krall na nich lata) i też po paręnaście dolków...
Jak to mówią: ""Jak nie widać różnicy to po co przepłacać?"
Jeżeli za skrócenie wału w Robbe biorą 20 euro od sztuki to ja zapraszam do siebie z nieskróconymi. W promocji zrobię po 10 euro Jedna tarcza do dremela którą uciąłem 5 osiek i się nie zużyła zapłaciłem w castoramie chyba 1,5zł....
I w cenie dorzucę 4 nówki ośki na wymiankę
[w Rctimerze.com paczka osiek 10szt kosztuje $2 chyba...]
Jak to mówią: ""Jak nie widać różnicy to po co przepłacać?"
Jeżeli za skrócenie wału w Robbe biorą 20 euro od sztuki to ja zapraszam do siebie z nieskróconymi. W promocji zrobię po 10 euro Jedna tarcza do dremela którą uciąłem 5 osiek i się nie zużyła zapłaciłem w castoramie chyba 1,5zł....
I w cenie dorzucę 4 nówki ośki na wymiankę
[w Rctimerze.com paczka osiek 10szt kosztuje $2 chyba...]
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Nie wiem tego ale o tych różnicach wyczytałem w tym topiku :diem pisze:A nie sa przypadkiem przewinięte inaczej? Pytam bo wiem ze tak mk z pulso ma zamiar zrobic ale tematu roxxy nie znam.
http://forum.mikrokopter.de/topic-11591.html
No i w samym sklepie MK też piszą tylko o tych różnicach w stosunku do 2827-34.
- alchemique
- Posty: 8
- Rejestracja: środa 08 wrz 2010, 09:58
- Lokalizacja: Lublin//Warszawa
Jeszcze raz wrócę do tematu ramy.
Czyli rozstaw silników ok. 50cm. Rozumiem że im większy rozstaw tym bardziej stabilny quad, analagoczinie mały rozstaw=waryjot. Teraz kolejna sprawa czyli ułożenie ramion. Czy wszystkie kąty mają byc proste czy może dwa ostre dwa rozwarte? Czy to ma jakieś znaczenie dla modelu? W jakiej konfiguracji quad jest bardziej zwrotny a w której spokojny?
Co do silników to rzeczywiście wyglądają na to samo. Myslałem że ten czarny ma inne kv ale przed chwilą sprawdziłem na stronie MK i oba mają 760. Jeśli nie różnią się magnesami/ jakością wykonania to rzeczywiście jakiś idiotyzm. To kv to chyba pod 4s?
Czyli rozstaw silników ok. 50cm. Rozumiem że im większy rozstaw tym bardziej stabilny quad, analagoczinie mały rozstaw=waryjot. Teraz kolejna sprawa czyli ułożenie ramion. Czy wszystkie kąty mają byc proste czy może dwa ostre dwa rozwarte? Czy to ma jakieś znaczenie dla modelu? W jakiej konfiguracji quad jest bardziej zwrotny a w której spokojny?
Co do silników to rzeczywiście wyglądają na to samo. Myslałem że ten czarny ma inne kv ale przed chwilą sprawdziłem na stronie MK i oba mają 760. Jeśli nie różnią się magnesami/ jakością wykonania to rzeczywiście jakiś idiotyzm. To kv to chyba pod 4s?
Pawel
Kisiel jest najlepszy do wodki bo w obie strony smakuje tak samo:)
Kisiel jest najlepszy do wodki bo w obie strony smakuje tak samo:)
Dokladnie. "po kwadracie".alchemique pisze:Teraz kolejna sprawa czyli ułożenie ramion. Czy wszystkie kąty mają byc proste czy może dwa ostre dwa rozwarte?
Inaczej musialbys miec customowy firmware, ktory obslugiwalby inne konfiguracje silnikow.
Teoretycznie jest to mozliwe i odpowiedni konfigurator "dowolnego ustawienia silnikow" jest w planach.
Natomiast z praktycznego punktu widzenia... jesli chcesz zeby quad lepiej stabilizowal sie podczas powrotu z pochylenia do przodu, niz powrotu z pochylenia w tyl... to da sie to zrobic. Tylko po co?:)
Twoj przyszly FC lata tylko w trybie "X".alchemique pisze: W jakiej konfiguracji quad jest bardziej zwrotny a w której spokojny?
Zalozenie projektowe, ktore prawdopodobnie nie ulegnie zmianie.
Robbe od MK chodza gladziutko. Nie czuc oporu stawianego przez magnesy.
Robbe od Robbe... jakoscia wykonania nie przebijaja zbytnio turnigy 2213 (maja jednak duzo lepsze lozyska i prawdopodobnie mniej rozrzucone kV miedzy poszczegolnymi egzemplarzami).
mifau - czy ten regulator nada się równieź ??
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Controller
??
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Controller
??