Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 17 gru 2018, 07:15


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 23 lis 2015, 19:43 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 21 wrz 2015, 15:34
Posty: 7
Tu opisałem problem, już nie truję
viewtopic.php?f=46&t=31718


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 09 lut 2016, 17:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 20:07
Posty: 43
Lokalizacja: konstantynów łódzki
Witam mam pytanie w jakim trybie mam ustawiać pid staram się latać acro+ wiec w tym trybie czy Attitude ? bo nie ogarniam tego na max

_________________
Czas zapier.. . a my jak małe dzieci '-_-'
____________________________
ZMR250, TAROT280;\


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 01 mar 2016, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 lut 2012, 17:38
Posty: 45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Witam, nikt nic nie pisze jak podejść do PID w parametrze ALT proszę o podpowiedz czy ten parametr podlega kalibracji? Ustawiłem PID w Roll , pitch i Yaw lata stabilnie bo ma być to platforma pod filmowanie. Dzięki za pomoc.

_________________
Niebo bezkresne nade mna a ziemia twarda jak zawsze ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 02 mar 2016, 05:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30
Posty: 129
papiok pisze:
Witam mam pytanie w jakim trybie mam ustawiać pid staram się latać acro+ wiec w tym trybie czy Attitude ? bo nie ogarniam tego na max


Raczej w acro.

_________________
Lumenier QAV250, LS210, DI130, Realacc X210, LS210 customized
Bixler 2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 04 mar 2016, 03:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 30 lis 2015, 23:50
Posty: 192
Lokalizacja: Szczecin
Podczas przekopywania internetow wpadłem na coś takiego
Obrazek

Jako że słabo u mnie z.angielskim mam dwa pytania.

1. Czy warto stosować się do tego podczas ustawiania PID ?

2. Jeżeli tak to czy któryś z kolegów mógłby stworzyć polska wersja ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 05 mar 2016, 02:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30
Posty: 129
"If your quad oscillates when descending, try lowering the I gain."

Może się mylę, ale znam dokładnie odwrotną teorię. Podbić wartość jeśli trzepie przy opadaniu, zmniejszyć jeśli przy wzbijaniu się.

_________________
Lumenier QAV250, LS210, DI130, Realacc X210, LS210 customized
Bixler 2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 15 kwie 2016, 10:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Posty: 2183
Lokalizacja: Opole
Opis działania PIDów według Bruce'a z Rc Model Reviews:

_________________
Wyprzedaję wszystko - viewtopic.php?t=45067
------------
Skrypt dla forum - info - każdy musi raz zaktualizować ręcznie skrypt!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 23 maja 2016, 00:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30
Posty: 129
Co zrobić w sytuacji, kiedy pitch Ki jest ustawiony na najniższy możliwy poziom tak, aby trzymać kąt przy mocnym dodawaniu gazu, ale podczas nawrotu zdarzają się takie bujania? :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=H-FfZ-A-G5s

_________________
Lumenier QAV250, LS210, DI130, Realacc X210, LS210 customized
Bixler 2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 23 maja 2016, 14:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 527
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Tutaj kolejny film o pidach, tym razem od ekipy Rotor Riot

_________________
Hangar: De Stik x2.5
Suweren
Fristajlo (w bliskich planach)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 28 maja 2016, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 11 maja 2016, 20:19
Posty: 15
Lokalizacja: Rheinbollen
u mnie jakie wartości bym nie ustawił to nie trzepie ani przy opadaniu, ani przy wznoszeniu bez względu na tryb lotu, jedynie mocniej reaguje na wiatr czy ruchy drążków przy podnoszeniu PID'ów.

_________________
X600 Hexa, Phantom 3 Standard


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 24 lip 2016, 20:41 
Offline

Rejestracja: wtorek 21 paź 2014, 16:12
Posty: 1019
Lokalizacja: Łódź
Rurek pisze:
P - to czułość żyr - wystarczy ze pracuje na 60% zakresu użytecznego - za wysokie będziesz widział ze strzela w silniki.
I - im większe tym quad powinien szybciej wracać do poziomu - przynajmniej u mnie tak to wygląda. Małe I to kopter gdy go pochylisz to powoli wraca do poziomu . Za duże I to przy pochyleniu i puszczeniu drążka quad zakłada za dużą kontrę żeby wyrównać
D - moim zdaniem najważniejsze - małe D quad flakowaty i buja się na boki silniki nie nadążają wyrównywać . D w sam raz quad jest jak skala - przy opadaniu nie telepie nim .
D za duże - strzały w silniki , quad sztywny - przy opadaniu telepie itp.


Chestnut pisze:
po chłopsku:

P-siła z jaką platforma chce wrócić do poziomu, za wysokie- buja, za niskie- nie stabilizuje wystarczająco,

I-siła z jaką FC wykonuje polecenia z drążków- jeśli duże to szybko i mocno reaguje na drążki, ale jak za duże- to za szybka reakcja powoduje "przestrzelenie" pozycji i wtedy P walczy z I (buja), jak za małe- platforma stabilna, ale ospała w reakcji na drążki. (powoli się odchyla, i powoli wraca do poziomu po wyprostowaniu drąga)

D- ~tłumienie- siła tłumienia wszelkich reakcji (od P i od I) jak delikatnie buja (za duże P lub I) to używamy D- nie tracimy szybkości stabilizacji (duże P) i szybkości reakcji na drągi (duże I) ale też wraz z czasem działania P i I słabnie ich wpływ- więc nie przestrzeliwują (nie buja)
za duże D- i będziemy mieć objaw jakbyśmy mieli za małe P i I- bo stłumi działanie jednego i drugiego, platforma będzie sterowała się jak w miodzie (przy czym grawitacja i wiatr działają na nią normalnie)



chyba troche rozbieżne zalecenia ustawiania PIDów. Których się słuchać?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 25 wrz 2017, 20:10 
Offline

Rejestracja: sobota 23 lip 2016, 20:14
Posty: 83
Lokalizacja: Myślenice
Temat jakby "starszawy" ale cóż - odkopię... A jak PID-ować w przypadku łódki a nie koptera? Które wartości są istotne i jak je zmieniać ?
Obrazek
Chciałbym zmienić sposób pływania z takiego https://www.youtube.com/watch?v=XjfJEvhKkl0 napływanie po prostej (bez tych zygzaków).
Pomoże ktoś?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 lip 2018, 20:49 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
Czy pytanie o wyjaśnienie wszystkich opcji dotyczących trybu Angle/Horizon jest uzasadnione? Większość ludzi skupia się na Acro, a w zakładce PID Settings są te dwa tryby też.
Są tam opcje:

1. Strength
2. Transition
3. Angle Limit - to akurat jasne
4. D Setpoint Weight
5. D Setpoint transition
6. Anti Gravit Gain
7. Anti Gravity Threshold
8. TPA
9. TPA Breakpoint

Te dwa ostatnie chyba tylko do throttle się odnoszą
Może ktoś wyjaśnić, jaki mają wpływ na zachowanie quada?

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 lip 2018, 22:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 527
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
W racerach mało kogo obchodzi angle i horizon bo to tylko złe nawyki wprowadza. D setpoint weight i transition głównie wpływają na to czy kopter ma odczucie płynne czy robotycznie sztywne, trudno to wytłumaczyć (chociaż po najechaniu na "i" obok suwaka jest info). Antigravity ogólnie podbija parametr I po gwałtownym zdjęciu gazu żeby kopter był równo, a nie pływał, gain to jak bardzo zwiększa, treshold - jak szybko ruszasz gaz z punktu A do B żeby zaczęło działać (wartość domyślna jest ok). TPA zmniejsza pidy o dany % po przekroczeniu danej wartości gazu (breakpoint) żeby przy wyższych wartościach gazu nie było dodatkowych oscylacji spowodowanych wyższą mocą i np wibracjami silników.

_________________
Hangar: De Stik x2.5
Suweren
Fristajlo (w bliskich planach)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 14 lip 2018, 22:52 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 maja 2018, 01:30
Posty: 98
Lokalizacja: Piotrowice k.Oświęcimia
Dzięki Majk, używam wszystkich trybów na razie i trochę się dziwiłem, bo ustawiłem rate'y, expo itd, piękne hiperbole porobiłem, a quad latał jak przedtem, zmieniło się tylko yaw, roll i pitch były jak wcześniej. Oczywiście potem "zauważyłem", że te wszystkie ustawienia dotyczyły tylko ACRO (oprócz zmodyfikowanego yaw, które się "wcięło" zamiast starego liniowego), a nie ANGLE, w którym latałem.
Majk99 pisze:
W racerach mało kogo obchodzi angle i horizon bo to tylko złe nawyki wprowadza.
No zgadza się, ale od 2015 latałem tylko na ANGLE, były symy, hubsany itd., więc że tak powiem, po ogródku między krzakami latam na razie ANGLE i potrzebowałem dużej precyzji na drążkach.

A jeszcze pytanie za milion, doczepiłem mobiusa mini do rodeo 110, dron to odczuwa jednak. Czy potrzebne są jakieś nowe ustawienia pidów, czy po prostu trzeba się przyzwyczaić i ostrożnie latać, bez gwałtownych manewrów?

_________________
Walkera Rodeo 110 i F210


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.