Polskie Forum FPV
http://rc-fpv.pl/

dynamiczne wyrównoważanie silników [wyważanie ;-) ]
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=37&t=4598
Strona 3 z 5

Autor:  Rumcajs [ piątek 26 paź 2012, 22:43 ]
Tytuł: 

Naklejka zo ryzyko zwiększenia niewyważenia - nie ryzykował bym..

Autor:  bluuu [ piątek 26 paź 2012, 22:48 ]
Tytuł: 

no wlasnie precyzja wklejenia bylaby potrzebna, ale fakt, ryzyko jest, ewentualnie dopatrywanie sie czegos charakterystycznego na obudowie
Trzeba chyba jakos rozwiazac zapamietywanie pozycji silnika.

Autor:  Verid [ piątek 26 paź 2012, 22:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Trzeba chyba jakos rozwiazac zapamietywanie pozycji silnika.


Żółty lub biały marker w większości przypadków.... :mrgreen:

Autor:  Rumcajs [ piątek 26 paź 2012, 23:00 ]
Tytuł: 

Oki, znaczniki mamy załatwione (markery bądź naklejki) - czyli wiemy CO i DLACZEGO, ale wciąż nie wiemy JAK :?: :roll: :lol: ..

Sobota, przed obiadkiem

Wczoraj coś mi nie dawało spokoju odnośnie "wersji" ze stroboskopem, ale z racji późnej godziny dałem sobie spokój. Dziś wróciłem do tematu, i już wiem że temat nie zadziała :cry: .. Stroboskopu można użyć tylko do ustawienia prędkości obrotowej (jak w gramofonach, w których były narysowane kreski na talerzu i na obudowie, a przy ustawianiu zapłonu - na kole pasowym i obudowie). W "naszym" przypadku musiałoby być wieeeele diodek rozłożonych po okręgu, i w danej chwili punktowo błyska ta która jest umieszczona naprzeciw bicia -> niewykonalne!!! Im mniej diodek tym wskazania byłyby mniej dokładne, a rozmieszczenie tylko 36 (dokładność +-10*) wraz z soczewką skupiającą jest chyba niemożliwe do wykonania (a już na 100% nie w warunkach domowych).. Jedyne co mi przychodzi do głowy to taka sytuacja, że mikrokontroler dopasowuje prędkość obrotów silniczka by dioda błyskała w akuratne miejsce..
Za to "wersja" z mikrokontrolerem i n.p. wyświetlaczem 2x8 całkowicie załatwia temat - w pierwszej linijce wyświetlacza odczytujemy wartość kąta bicia, a w drugiej - "wagę" bicia ;-) ..
A tak trochę obok naszych rozważań - na czym polega sposób z laserkiem i lusterkiem :oops: ?? Próbuję go zrozumieć, ale chyba mam za małe IQ bo jedyne co mi przychodzi do głowy to tylko użycie laserka jako wskaźnika amplitudy drgań, a cała zabawa z dobraniem miejsca na balast to nadal loteria (ułatwiona właśnie dzięki laserowi)?..

Pozdrawiam

Autor:  miś [ sobota 27 paź 2012, 22:38 ]
Tytuł: 

Do hiper super duper wyważania potrzebna czarna (lub błyszcząca) kreska na silniku albo na łopacie śmigła, i transoptor refleksyjny. Resztę załatwia soft. Dawno temu wymyślono wyważarki do kół samochodowych. Działają tak samo. Akcelerometr + czujnik położenia.
Znam ten temat, ale... szklanki plus ośka z CD-ROM'u są prostsze :-)
Mnie na to nie namówicie :mrgreen: Paru próbowało, bez efektu :lol:

Autor:  Rumcajs [ sobota 27 paź 2012, 22:47 ]
Tytuł: 

miś pisze:
...Mnie na to nie namówicie :mrgreen: Paru próbowało, bez efektu :lol:


Nie to żebym Cię podpuszczał, ale im nie wychodziło bo oni to nie Ty ;-) :lol: :lol: ..
Pozatym - ośka i szklanki są dobre do śmigieł, a tu mamy ( :?: ..) możliwość wyważenia całego kompletu :-P ..

Autor:  miś [ sobota 27 paź 2012, 22:51 ]
Tytuł: 

Eee tam, niewyważenie silnika to nieistotny pikuś (sorry Pan Pikuś) w porównaniu z bijącym propsem.

Autor:  Rumcajs [ sobota 27 paź 2012, 22:56 ]
Tytuł: 

Można i tak, ale w wojsku mieliśmy takie powiedzonko: "jeden c... to nic, ale sto c... to już beczka mięsa" - a po normalnemu to znaczy, że jak się czegoś zbierze wystarczająco dużo to już coś widać. Osobiście wolę zminimalizować wszystko co tylko mogę, by w razie W mieć większy margines dopuszczalnego błędu ;-) ..

Autor:  Migu [ piątek 22 lut 2013, 15:55 ]
Tytuł: 

Podepnę się.. chciałbym u siebie wyważyć silniczki ale pojawia się zasadnicze pytanie, gdzie dostanę regulator z możliwością określania obrotów?

Aktualnie mój set to silniczki DJI i regulatory 30A z zestawu, może dostanę gdzies jakiś prosty sterownik do tych regulatorów tak żeby zmontować sobie deseczkę do mierzenia wibracji?:)

Autor:  Rurek [ piątek 22 lut 2013, 16:06 ]
Tytuł: 

Migu pisze:
gdzie dostanę regulator z możliwością określania obrotów?
To się nazywa tester serw, najszybciej na serwisie aukcyjnym.

Autor:  wilqFR [ piątek 01 mar 2013, 23:29 ]
Tytuł: 

Lub opracować mikroprocesorowy tester oparty na np. atmedze8. Ustawiamy w % wypełnienie PWM (uwaga, nie wiem jak się to ma do PPM, myślę że to samo). Dodatkowo mamy diodę IR nadawczą i jakiś fototranzystor jako odbiornik IR. Służyłoby to do zliczania przerwań wiązki światła w czasie. Do mikrokontrolera podłączony wyświetlacz LCD, na którym wyświetlane były by obroty. Program musi uwzględniać ilość łopat w śmigle.

Inna opcja to użyć fotokomórki do sprzężenia zwrotnego, dzięki czemu możliwe byłoby zastosowanie regulatora PD lub PID do utrzymania zadanych obrotów.

Autor:  qmamczacze [ czwartek 20 cze 2013, 06:08 ]
Tytuł: 

czy ktoś może zna namiary na firmę w której można wyważyć silniki ???


najlepiej Warszawa lub Białystok


kupiłem już śmigła E-prop ale galarety się nie do końca pozbyłem, muszę zająć się silnikami ....

Autor:  KrzysiekB. [ środa 13 lis 2013, 21:22 ]
Tytuł: 

od kilku dni walczę z wyważaniem zespołu silnik - śmigło.

Najpierw wiadomo, śmigło.

Wyważarka magnetyczna
1) Odnajduję cięższą łopatę, szlifowanie/taśma, aż do momentu w którym stoją idealnie w poziomie (po wielokrotnej zmianie położenia)
2) Śmigło w pion i sprawdzamy w którą stronę opada. Doważam cięższą stronę rzepem samoprzylepnym + CA

Teraz śmigło staje nieruchomo w każdej pozycji.

Silnik - Najpierw szybka opaska, szukam punktu w którym trzeba "dodać masy".
Tutaj odnosząc się do postu Rumcajsa, zmieniam wysokość położenia opaski. Różnica jest znaczna i znajduje dokładnie punkt przyłożenia w osi X i Z

Silnik wyważony.

Zakładam śmigło i co ? Mało śrub nie urwie z wibracji.

Tak wiem, to kwestia dźwigni, która uległa zmianie po nałożeniu śmigła na silnik.

Ale w tym właśnie punkcie tkwie już kilkanaście godzin, bo za cholere nie mogę znaleźć miejsca do dociążenia, ani tym bardziej wagi elementu (eksperymentuje z ołowiem na zaklejonym taśmą)

istnieją na to jakieś rady ? czy tylko metoda prób i błędów?

EDIT:

Dochodzę tym czasem do wniosku, który padał już często odnośnie wyażania zespołu Silnik śmigło - że często nie ma sensu wyważać każdego elementu osobno, skoro i tak trzeba będzie zrobić trzecie podejście na całość. NIe lepiej oszczędzić czas i wyważyć wszystko na raz ?. Tym samym nie psuć geometrii śmigła, która przecież jest tu najwazniejsza

Autor:  shaggee [ środa 13 lis 2013, 21:25 ]
Tytuł: 

KrzysiekB.,
Na końcu wyważasz cały zespół czyli śmigło + silnik. Nie wyważaj wszystkiego na raz bo dostaniesz k**icy :D

Autor:  KrzysiekB. [ środa 13 lis 2013, 21:32 ]
Tytuł: 

A ramię na którym mocujecie silnik ze śmigłem do wyważania??.

Ja używam listewki o grubości jakieś 11mm. Po "pstryknięciu" palcem dosyć mocno silnik podskakuje. Ale tutaj rozumiem, ze im elastyczniejsze ramie, tym lepsze wskazanie lasera (umieszczonego przy silniku).

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/