Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 19 gru 2018, 02:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 24 paź 2011, 19:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16384
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
a tak przykleję filmik coby na zaś dla wszystkich było bez zbędnego przekopywania forum :-)


_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Ostatnio zmieniony piątek 15 lut 2013, 11:18 przez Rurek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 24 paź 2011, 19:43 
no i jest też dynamiczne wyważanie silników w MK ( klick )


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 25 paź 2011, 15:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:23
Posty: 1690
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Praktycznie przeciw waga do orginalnej naklejki :-)

_________________
Pozdrawiam, Andrzej viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 26 paź 2011, 08:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Posty: 428
Lokalizacja: Warszawa
Dodatkowo polecam zaznaczanie (np. markierem) miejsca, gdzie trzeba coś doklejać. W praktyce znalezienie punktu "perfect" zajmuje znacznie więcej czasu a naklejki w trakcie eksploatacji potrafią się odkleić. W takim przypadku od razu wiemy, gdzie trzeba ponownie dokleić balast.

J.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 26 paź 2011, 09:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Posty: 4868
Lokalizacja: skąd
A nie zawsze ta przeciw waga jest taka sama


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 26 paź 2011, 09:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Posty: 428
Lokalizacja: Warszawa
kefir pisze:
A nie zawsze ta przeciw waga jest taka sama
Nie, czasem wystarczy przykleić 0,5cm2 izolacji, a czasem 4 razy więcej.
Co ciekawe (wyważałem tak 14cie silników) zwykle miejsce naklejenia przeciwwagi ma się nijak do pozycji oryginalnych naklejek - stąd sugestia, aby je zaznaczać.

J


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 26 paź 2011, 10:06 
mi w silnikach emax2822 wychodziło przeważnie na jednym krańcu lub blisko naklejki


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 05 gru 2011, 00:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 04 paź 2010, 15:29
Posty: 810
Lokalizacja: IRL
Przekopując neta napotkałem się jeszcze na taki patent wyważania silników


a dla posiadaczy AJfona/AJpada takie programiki
http://dld-llc.com/Diffraction_Limited_ ... ation.html
http://itunes.apple.com/us/app/myvibrom ... 21007?mt=8

...może komuś się przyda

_________________
Grzegorz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 05 gru 2011, 00:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Posty: 5802
Lokalizacja: Radzionków
Na Ajdroida też są vibrometry :D

_________________
pozdrawiam
Michał


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 05 gru 2011, 08:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Posty: 3371
Lokalizacja: Kraków
laserowe wywazanie silnikow, brzmi zajebiscie :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 05 gru 2011, 10:40 
ja zrobiłem podobnie , tylko zamiast lusterka zamocowałem mini płytke MWC od kukiego i obserwowałem wykresy , rezultat wyważania super !


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: sobota 10 gru 2011, 16:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 16 maja 2010, 20:20
Posty: 372
Lokalizacja: Kutno
Fajne opisy ale to nie jest wyważanie dynamiczne.
Spójrzcie tutaj.

Wyważenie dynamiczne

_________________
Kazimierz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sobota 10 mar 2012, 18:36 
Offline

Rejestracja: sobota 10 mar 2012, 18:30
Posty: 1
Lokalizacja: Łódź
Nieźle...

_________________
Warsztat:
1:4 Ski Doo MX Z JetLion Widebody

I już niedługo quadrokopter...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 06 sie 2012, 13:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Posty: 1157
Lokalizacja: Wa-wa
co by nie uciekło, bo ciężko odnaleźć http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=113396#113396


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 26 paź 2012, 15:19 
Witam
Znalazłem kilka wątków o wyważaniu śmigieł (i silników), ale chyba ten będzie najodpowiedniejszy.. Otóż - generalnie pojawiają się dwa pojęcia związane z wyważaniem, a mianowicie wyważanie statyczne i dynamiczne. Pojęcia te pojawiają się w jednym i tym samym kontekście, ale dotyczą całkiem innych zagadnień, i - jak sądzę - wprowadzają dodatkowe nieścisłości.
O ile silnik ciężko wyważyć statycznie, o tyle śmigło daje się bez problemów. Jednakże połączenie obydwu wcześniej (osobno wyważonych) elementów (śmigła i silnika) może zaskutkować koniecznością dodatkowego wyważania, gdyż powstaje dodatkowa zmienna w postaci dźwigni jaką tworzy oś silnika z zamocowanym śmigłem.
Upraszczając - dynamicznie wyważony silnik ma element ruchomy w postaci pierścienia z magnesami, którego środek ciężkości jest mniej więcej w połowie wysokości magnesów, a punkty podparcia w postaci łożysk również są prawie symetryczne (prawie, bo dochodzi masa "dekielka"). Jednakże zamocowanie osobno wyważonego śmigła na osobno wyważony silnik może być powodem niewyważenia całości, co idealnie widać na linku zapodanym przez kostka dwa posty wcześniej.
Minimalne niedokładności w wyważeniu silnika i śmigła (których nie jesteśmy w stanie wychwycić "na oko" lub "na ucho") tutaj się sumują, a ich wynik jest tym większy, im dźwignia jest dłuższa. Nie jestem teraz w stanie tego rozrysować, ale w technikum budowlanym mieliśmy przedmiot p.t. konstrukcje budowlane, a jednym z elementów były tzw. "beleczki", czyli obliczanie obciążeń powstających na danym elemencie w zależności od punktu podparcia (w naszym przypadku to łożyska silnika), oraz od punktu przyłożenia siły (u nas - środek ciężkości obracającego się elementu, a że mowa o silniku i o śmigle - mamy dwa takie punkty).
Zmierzam do tego, że cała dyskusja o osobnych wyważeniach jest troszkę chybiona bez rozważenia całego zespołu (silnik/śmigło). Nie mam jak tego potwierdzić, ale daję sobie j..a ogolić że ten sam silnik z tym samym śmigłem będzie się inaczej zachowywał gdy śmigło będzie różne zamocowane. Śmigło mocowane na propsawery będzie dawało mniejsze bicie niż śmigło mocowane na adapterze na dłuuuugiej osi - i tu najwyraźniej będzie widać różnicę w wyważeniu przeprowadzonym w domowych warunkach (a ideału nigdy nie osiągniemy)..

Ideałem była by wyważarka działająca jak wyważarka kół samochodowych, w której komputer analizowałby powstające drgania, i podpowiadał - ile i w którym miejscu dołożyć lub ująć balastu. Póki takiej (chyba) nikt nie wymyślił pozostaje nam jak najdokładniejsze wyważanie osobno silnika i śmigła, oraz KONIECZNIE dodatkowe wyważanie całego zespołu.


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.