Pixhawk - kłopot z odczytem prądu przez czujnik?
: niedziela 17 lut 2019, 13:34
Cześć,
Mamy w kopterze czujnik prądu tupu:
Kalibrowaliśmy go silnikami bez śmigieł dla 4A. Niestety nie bardzo się nam zgadzał pobór prądu, więc dzisiaj odwrócenie i przekładka śmigieł, miernik w szereg z zasilaniem i test ze śmigłami dla większego prądu.
Mission Panner i amperomierz pokazują praktycznie to samo, ale do 11,05A. To jest maksymalna wartość pokazywana przez MP, mimo, że amperomierz pokazuje więcej. Po zejściu niżej niż 11A znowu wskazania są zgodne, po przekroczeniu w górę 11A, wskazania w MP zamrażane są na 11,05A pomimo rzeczywistego większego poboru.
O co kaman? Uszkodzony czujnik prądu? Kalibracja była wg filmu instruktażowego na wiki.
W sekcji BATT pozycja Curr mamy równo jak linijką (co też jest dziwne) wartość 8,4.
Wg wiki: Curr - Current drawn from the battery in amps * 100, to nam 840A wychodzi z tego logu???
EDIT: Zrobiliśmy test z odwróconymi i zamienionymi miejscami śmigłami i throttle 60%. Rzeczywisty prąd to około 27-25A a w Mission Plannerze najpierw 8,5A a później 11A.
Poniżej 10A działa poprawnie. Czy można jakoś dojść czy to czujnik padnięty czy Pixhawk, czy lepiej już kupować nowy czujnik? Jeśli tak, to jaki? Raczej wysyłka z PL, bo czas...
EDIT2: Pamiętam, że na forum ktoś pokazywał jakieś lepsze czujniki, ale "czarny ogonem przykrył" i znaleźć nie mogę...
EDIT3: Usunięto nieaktywny link.
Mamy w kopterze czujnik prądu tupu:
Kalibrowaliśmy go silnikami bez śmigieł dla 4A. Niestety nie bardzo się nam zgadzał pobór prądu, więc dzisiaj odwrócenie i przekładka śmigieł, miernik w szereg z zasilaniem i test ze śmigłami dla większego prądu.
Mission Panner i amperomierz pokazują praktycznie to samo, ale do 11,05A. To jest maksymalna wartość pokazywana przez MP, mimo, że amperomierz pokazuje więcej. Po zejściu niżej niż 11A znowu wskazania są zgodne, po przekroczeniu w górę 11A, wskazania w MP zamrażane są na 11,05A pomimo rzeczywistego większego poboru.
O co kaman? Uszkodzony czujnik prądu? Kalibracja była wg filmu instruktażowego na wiki.
W sekcji BATT pozycja Curr mamy równo jak linijką (co też jest dziwne) wartość 8,4.
Wg wiki: Curr - Current drawn from the battery in amps * 100, to nam 840A wychodzi z tego logu???
EDIT: Zrobiliśmy test z odwróconymi i zamienionymi miejscami śmigłami i throttle 60%. Rzeczywisty prąd to około 27-25A a w Mission Plannerze najpierw 8,5A a później 11A.
Poniżej 10A działa poprawnie. Czy można jakoś dojść czy to czujnik padnięty czy Pixhawk, czy lepiej już kupować nowy czujnik? Jeśli tak, to jaki? Raczej wysyłka z PL, bo czas...
EDIT2: Pamiętam, że na forum ktoś pokazywał jakieś lepsze czujniki, ale "czarny ogonem przykrył" i znaleźć nie mogę...
EDIT3: Usunięto nieaktywny link.