Strona 1 z 2

Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 10:17
autor: Tom707
witam wszystkich dziś rano 10.50 jesli można to nazwać rano po 2 miesiącach składania
postanowiłem wypróbować "GO" i co wielkie rozczarowanie
tylko 11 i pół min zawisu z jednym krótkim między lądowaniem
(sprawdzałem F/S przy zaniku sygnału z nadajnika )próba ok
wiem że musze jeszcze troche poprawić wyważenie
po przełączeniu na manual troszkę zaczeło go znosić

wydaje mi się ża za tyle setek złotówek to 10,30 to mało
1 rama iron man 650 +skł.podwozie
2 naza m lite wgrany V2+gps+ iOSD+PWM V2
3 regulatory OPTO 30A 2-4lipo (te białe)
4 silniki T-Motor MT 4008-12 600kw
5 APC 14x4,7
6 wczoraj kupiony pakiet 4s 5200 40c

mam prosbe może ktoś ma jakiś kalkulator i mi obliczył co jest nie tak (wydaje mi się ale tylko wydaje bo mało wiedzy
że wina lezy po stronie śmigieł)
chciałem dołożyć jeszcz gimbala i js6 legend
waga całości bez gimbala i kamery i nadajnika od kamery to 2033g

proszę o opinie

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 10:39
autor: Verid
Podaj masę całości.

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 10:41
autor: Tom707
2323 g z gimb i kamerą na gotowo

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 10:48
autor: Verid
Typowy Phantom 2 z osprzętem i kamerą GP3 to 1200-1300g. Z baterią 5200mAh ale 3S osiąga DO 15minut - z reguły jest to 13 z hakiem do pierwszego alarmu.
Ty jesteś ponad 700g cięższy i to bez osprzętu - samo przejście na 4S tego nie nadgoni więc wynik który uzyskałeś jest w sumie spodziewany...

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 10:53
autor: Tom707
2323 g z gimb i kamerą na gotowo
czyli zostało mi dołożenie kolejnego pakietu lipo?

marze o pełnych 20-30 minutach :)

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 11:04
autor: Verid
To już musiałby się wypowiedzieć ktoś bardziej zaawansowany jaki konkretnie pakiet musiałbyś dołożyć żeby ten klocek latał cokolwiek dłużej i czy to wykonalne na tym napędzie.
Jak na moje to przesadziłeś z ramą i napędem bo jeżeli gimbal i kamera ważą 300g to to nie jest nic więcej ponad ekwiwalent GoPro z Zenmuse. Noszenie tego pod Ironmanem z 14" śmigłami i składanym podwoziem (jeżeli nie masz gimbala 360 to bezsensowna masa tak BTW) to przerost formy nad treścią.

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 12:27
autor: Tanner
Tom707, to te silniki - https://dronesvision.net/tiger-motor-t- ... -12-600kv/ ?

W tabelce jest prawie Twoje śmigło, przy ciągu 590g bierze 4A - akurat idealnie pasuje do Twojej wagi. Masz więc 16A w zawisie, powiedzmy 17A z całym osprzętem. Pakiet 5200 ale wylatasz max 4500, więc liczymy:
4500/16000 * 60min = niecałe 17 minut.

Powinieneś móc te 14-15 min ze startem i jakimiś kółeczkami wylatać.... Tobie wyszło 11:30, ile zużyłeś mAh w tym locie, tzn. ile weszło potem do pakietu do pełna?
Aby zbliżyć się do 30 minut to jedynie coś w stylu maszyny Kuczego, 15" na 6s. Pamietam kiedyś wrzucił filmik, bez gimbala i kamery - 40 minut?
Po prostu duży stosunek wagi pakietu do wagi całości :-)

Phantomy i Maviki tyle latają bo ważą tyle co nic, takie p4pro ma 1388g z pakietem 4s5870mAh - która normalnie waży ponad pół kilo, to na calutką resztę zostaje jakieś 800g. W diy bez szans :)
Mavic pro to samo - 734 g z pakietem 3s3830mah który normalnie wazy jakieś 325g.

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 12:35
autor: pawelsky
Tanner pisze:Phantomy i Maviki tyle latają bo ważą tyle co nic, takie p4pro ma 1388g z pakietem 4s5870mAh - która normalnie waży ponad pół kilo, to na calutką resztę zostaje jakieś 800g. W diy bez szans :)
Mavic pro to samo - 734 g z pakietem 3s3830mah który normalnie wazy jakieś 325g.
Tanner, nie fantazjuj, bateria Mavica wazy niecale 250g a P4Pro niecale 470g.

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 12:54
autor: Tanner
wagi pakietów takich "naszych" podawałem, nie tych DJI-owych :-)
Chodziło mi o to, ile musiałaby ważyć cała reszta przy budowie DIY koptera o wadze p4p i takim samym pakiecie.

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 13:04
autor: Tom707
czyli co podpiąć jeszcze równolegle jedno S4

czy wymienić regle 2S-S6

i przejść na pakiety S6

własnie ładuje pakiet po lataniu zobaczymy ile wejdzie

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 13:15
autor: pawelsky
Tanner pisze:wagi pakietów takich "naszych" podawałem, nie tych DJI-owych :-)
Chodziło mi o to, ile musiałaby ważyć cała reszta przy budowie DIY koptera o wadze p4p i takim samym pakiecie.
No zastanow sie co piszesz. Dlaczego "nasz" pakiet mialby byc ciezszy od DJIowego? Jesli uzywasz takiego samego pakietu, to i waga jest praktycznie ta sama (a pewnie i mniejsza bo masz termokurcza zamiast hardcasea z cala elektronika).

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 13:31
autor: Tom707
no faktycznie wraz z iloscią mah idzie i waga

cały ten mój projekt traci sens

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 14:10
autor: pawelsky
Tom707 pisze:no faktycznie wraz z iloscią mah idzie i waga
Waga idzie nie tylo z iloscia mAh, ale rowniez "S" a takze (o czym sie czesto zapomina) rowniez i "C".

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 14:24
autor: Tanner
pawelsky, Masz rację, tylko nigdzie nie mogę znaleźć pakietu 4s ok. 5870mah który waży ma gotowo niecałe 470g.
Miałem graphene 5200 który miał 475g. Są zippy 5800 które ważą 570g. Zwykle niebieskie turingy 5800 - 624g, 5000 - 537g. Dlaczego? Serio pytam, może czegoś nie dostrzegam, bo oczywiscie to co piszesz o hardcase i elektronice to racja.

Btw ostatnio znalazłem serię tattu plus z podobną elektroniką jak w dji, ale na dużym pakiecie 6s to dodatkowe 100g.

Tom - I ile weszło? Na 6s masz zbyt duże kv wg producenta, Twoje są na 4s, w moim linku jest tez wersja z niższym kv i tam była możliwość 6s.

Re: Pierwszy lot

: niedziela 19 sie 2018, 15:01
autor: pawelsky
Tanner pisze:Dlaczego? Serio pytam, może czegoś nie dostrzegam, bo oczywiscie to co piszesz o hardcase i elektronice to racja.
Bo pewnie szukasz takich w duzym C, podczas gdy pakiety DJI maja cos w okolicach 10-20C