Czy regulator do wymiany?

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

szczemp
Posty: 64
Rejestracja: niedziela 06 wrz 2015, 14:38

Czy regulator do wymiany?

Post autor: szczemp »

Kiedyś miałem taką sytuację jak na filmie: http://u.lkn.pl/mp4/awariaSilnika_fg5a.mp4
Problemem był obluzowany jeden kabel między regulatorem a silnikiem. Poprawiłem lut i problem wyeliminowałem. Jednak wczoraj była ładna pogoda i chciałem coś nagrać. Wystartowałem, ale zapomniałem włączyć kamerę. Wylądowałem, rozbroiłem silniki, włączyłem kamerę, uzbroiłem silniki. A tu znowu takie coś jak na filmie. Jeden silnik nie rusza, szarpie nim. Wróciłem do domu i sprawdziłem kable. Wszystko jest ok. Podłączyłem sprawny silnik pod ten 'wadliwy' regulator, a ten 'wadliwy' silnik pod inny sprawny regulator. Okazało się, że 'wadliwy' silnik nie jest wadliwy i działa na innym regulatorze normalnie. Ale sprawny silnik nie działa na 'wadliwym' regulatorze. Pomyślałem, że trzeba nowy regulator. Ale po kilku godzinach pomyślałem, że może obluzował się przewód od kontrolera lotu do regulatora. Sprawdziłem i nie było nic podejrzanego. Uruchomiłem jeszcze raz maszynę i o dziwo wszystko działało dobrze. Polatałem z 10 minut nisko nad ziemią i nie było awarii. Lądowałem, rozbrajałem, uzbrajałem i stratowałem kilka razy i za każdym razem było w porządku.
Co mogło być przyczyną tamtej awarii? Regulatory to emaxy 4in1 takie http://rc-planeta.pl/pl/simonk/1149-esc ... terow.html.
Mam w planie trochę upgrade maszyny i jakby winny był regulator, to chętnie wymienię na coś innego. Chciałbym coś w zakresie 3s - 6s i jakieś 35A (albo więcej). Co byście polecili? Kontroler mam apm 2.6 i jego chciałbym wymienić na końcu, więc regulatory powinny z nim współpracować. Od kiedy zbudowałem tego koptera, to nie śledziłem nowości i rozwoju sprzętu, więc nie wiem co i jak. Polećcie jakieś sprawdzone regulatory 3s - 6s 35A. Jeśli to ma znaczenie, to maszyna jest na ramie 650, więc dość duża i latam z kamerami gopropodobnymi. Docelowo upgrade ma powiększyć też ramę, ale to chyba nie ma znaczenia. Czy emax bullet 35A się nada to takiego sprzętu i zadziała z apm?
Tomek_sz28
Posty: 57
Rejestracja: sobota 11 mar 2017, 17:26
Lokalizacja: londyn

Re: Czy regulator do wymiany?

Post autor: Tomek_sz28 »

Cześć u mnie był też ten problem. Też nie wiedziałem czemu.
I dalej nie wiem.

Zauważyłem, że jak silnik nie chce wystartować to muszę całym quadcopterem pokręcić na boki i jak ruszył to chodził w locie nigdy się nie zatrzymał.


Używam Naze 32. Jest tam opcja zmiany regulatorów np: oneSHOT multiSHOT i coś tam jeszcze.... zmieniłem ją na Zwykłe PWM i od tamtego momentu niema problemu.
Nie wiem czy to był powód ale od wtedy działa.
A jak jest z APM to nie wiem bo nigdy go nie używałem.

Pozdrawiam.
szczemp
Posty: 64
Rejestracja: niedziela 06 wrz 2015, 14:38

Re: Czy regulator do wymiany?

Post autor: szczemp »

Tamte regulatory chyba są ok, bo coś się poprawiło i działało. Potem postanowiłem je wymienić na większe (40A do 6S). Dziś zamontowałem, polutowałem i było dobrze. Znaczy silniki chodziły, ale każdy kręcił się odwrotnie niż powinien. Zabrałem się za zamianę kabli. I po tej zamianie coś dziwnego się zaczęło dziać z jednym silnikiem. Trochę podobnie jak na filmie z pierwszego posta, ale zaskoczył mnie dźwięk przy podłączaniu baterii.
https://vimeo.com/254699961
Pierwsze 5 sekund. Silnik chodzi podobnie jak na filmie http://u.lkn.pl/mp4/awariaSilnika_fg5a.mp4, szarpie nim, jakby nie mógł wystartować.
Od 5 do 25 sek podłączam i odłączam pakiet. Słychać takie pyknięcie przy podłączaniu i silnik dostaje na starcie trochę obrotów. Raz więcej, raz mniej.
Od 40 sek robię kalibrację regulatorów (wyłączam pakiet, gaz na maksa, podłączam pakiet, po melodyjce gaz do zera, potem znowu gra melodyjka informująca ile cel ma pakiet i kalibracja skończona). Po kalibracji problem zostaje.
Na szybko podłączyłem inny silnik do tego regulatora i było to samo. Zatem silnik jest sprawny. Coś jest nie tak z reglem. Sprawdziłem wszystkie luty i są ok. Ktoś podpowie gdzie szukać usterki? A może regulator jest do wyrzucenia?
szczemp
Posty: 64
Rejestracja: niedziela 06 wrz 2015, 14:38

Re: Czy regulator do wymiany?

Post autor: szczemp »

Trochę więcej wiem. Za pierwszym razem (w reglach 4in1) był zimny lut na wyjściu do silników w jednym module. Poprawiłem wszystkie luty na wyjściach. Regulatory śmigają, jak nowe. Natomiast przy nowych regulatorach (4A do 6S) po prostu jeden regulator padł. To znaczy 'nie ma jednej fazy'. Rozebrałem go i w jednym miejscu jakiś element jest stopiony. Podejrzewam, że można to naprawić wymieniając uszkodzony element. Ale ja specjalnie się na tym nie znam, więc po prostu regiel idzie do wymiany.
Glizzda
Posty: 18
Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: zachpom

Re: Czy regulator do wymiany?

Post autor: Glizzda »

Podlacze sie.

Sluchajcie mam pytanie. Naza lite zaktualizowana do V2. Silniki 2212 920 regle 30A simon. Po podlaczeniu do assystenta i zrobieniu prob poszczegolnych motorow motory 1, 3 i 4 reaguja prawidlowo. Motor nr 2 porusza sie ale nie odpala do konca. Tak jak by go cos blokowalo.

Po odpaleniu w manualu wszystkie 4 motory co prawda startuja, ale przy przechylaniu coptera w reku zauwazylem, ze motor nr 2 w pewnym momencie zatrzymal sie calkowicie i mial problemy z ponownym wystartowaniem.


Acha dodam, ze sprawdzilem jak narazie od tylu dzialanie. Tzn zamienilem motor 4 z 2gim i okazalo sie, ze motor jest sprawny. Czy regulator moze pracowac niewlasciwie jezeli bedzie do niego zle podlaczony kabel z Nazy ?

Przepraszam za troche cha lupniczo napisane, ale juz mi sie w oczach od czytania i rzezbienia z tym mieni. dzieki za odp pozdrawiam
krisker
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 31 paź 2017, 08:02
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Czy regulator do wymiany?

Post autor: krisker »

Kalibrowałeś regle?
Pozdrawiam,
Krisker
-------------
S500 / Naza Lite Upgr. V2 / X2212 980kV II / APC1055MR / RacerStar BlHeli 30A
FS-i6X+antena mod+FS-IA10B / GensAce 5300 3S 30C/60C
ODPOWIEDZ