Wielowirnikowce 4+

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Hip3q
Posty: 53
Rejestracja: piątek 17 mar 2017, 22:49

Wielowirnikowce 4+

Post autor: Hip3q »

Uprzedzając hejt i inne tego typu czyli "było". "szukaj", "ucz się bambusie języków". Czy hexy lub wielowięcej wirnikowce (czy jak to się fachowo nazywa ośmiokoptery?) nie są bardziej wydajne/stabilne czy lub też bezpieczniejsze? hexa może stracić silnik i lata a quad trochę nie bardzo... są jakieś grubsze minusy wielowirnikowców powyżej 4 napędóww porównaniu do quadów (wyczytałem, że ramy 4+ nie bardzo schodzą)? Mam symkę i kurczaka ale zastanawiam się czy po spłacie kurczaka (w przyszłym roku) nie sklecić sobie czegoś samemu, to cholernie wciąga, to gorsze niż sex czy nikotyna (nie piszcie, że jeżeli chce się czego nauczyć to lepiej klecić etc... to jak dla mnie logiczne, że jeżeli chce się nauczyć anatomii koptera to najlepiej tworząc go od podstaw).

Chcę po prostu się dowiedzieć dlaczego quady zyskują popularność nad 4+.

PS. mój EN to żenada....
Awatar użytkownika
MorF
Posty: 570
Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 13:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wielowirnikowce 4+

Post autor: MorF »

Hip3q pisze:Chcę po prostu się dowiedzieć dlaczego quady zyskują popularność nad 4+.
Koszty budowy? Rozmiary? Waga? Wygoda w transporcie?
Awatar użytkownika
fragles
Posty: 1713
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 22:54
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Re: Wielowirnikowce 4+

Post autor: fragles »

Heksa z dobrym kontrolerem (np. Pixhawkiem) po utracie jednego śmigła/silnika/esc może bezpiecznie wylądować. Quad spadnie jak kamień.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wielowirnikowce 4+

Post autor: Verid »

Hip3q pisze:Uprzedzając hejt i inne tego typu czyli "było". "szukaj", "ucz się bambusie języków"
Dołożę jeszcze jeden - nie bij do giełdy bo to widać. Naklepałeś dziś dobre 13 postów (1/3 twojej dotychczasowej twórczości) z czego spora część z przeprosinami że żyjesz.
Hip3q pisze:czy jak to się fachowo nazywa ośmiokoptery?
Oktokoptery
Hip3q pisze:są jakieś grubsze minusy wielowirnikowców powyżej 4 napędóww porównaniu do quadów (wyczytałem, że ramy 4+ nie bardzo schodzą)
...jak MorF słusznie zauważył...
a jak już koniecznie potrzeba większej ilości silników to popularniejsze wydają się układy Y6 i X8 - mniejsza masa/rozmiar kosztem mniejszej sprawności.
Ten wredny...
Hip3q
Posty: 53
Rejestracja: piątek 17 mar 2017, 22:49

Re: Wielowirnikowce 4+

Post autor: Hip3q »

MorF pisze:Koszty budowy? Rozmiary? Waga? Wygoda w transporcie?
No fakt, niby to argument ale jak to przełożyć na awaryjność napędów (mowa o wszelkich usterkach napędowych w liczbie korzystnej dla 4+ nie tylko samego bezszczotkowca) to quad będzie bardziej boleć po kieszeni po utracie napędu. Ale z drugiej strony analizując różnego rodzaju filmy dotyczące quadów i 4+ to mam mieszane odczucia. Quady same z siebie raczej nie pikują (tak wiem, zdarzają się incydenty), 4+ też się to zdarza. Chyba skusze się na 6. To tak chyba optymalnie, cena vs "bezpieczeństwo". Będzie to dla mnie niezłe przeżycie i frajda ale do tego jesio długa droga (nie w tym roku) i miliony pytań do was :)
Verid pisze:Hip3q pisze:
Uprzedzając hejt i inne tego typu czyli "było". "szukaj", "ucz się bambusie języków"

Dołożę jeszcze jeden - nie bij do giełdy bo to widać. Naklepałeś dziś dobre 13 postów (1/3 twojej dotychczasowej twórczości) z czego spora część z przeprosinami że żyjesz.
E... nie bije do giełdy, na co mnie to?. Fakt, dzisiaj nabiłem postów, nie zaprzeczę, ale nie klepałem też bez sensu, miałem dzisiaj dzień i czas więc czytałem i klepałem. Przepraszam, ponieważ mam taką nature. Wolę z góry przeprosić, niż później się dochodzić o głupoty czy/lub dobijać posty wyjaśniające o głupoty.

Pozdrawiam:
Hip3q.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Wielowirnikowce 4+

Post autor: Verid »

Hip3q pisze:No fakt, niby to argument ale jak to przełożyć na awaryjność napędów (mowa o wszelkich usterkach napędowych w liczbie korzystnej dla 4+ nie tylko samego bezszczotkowca) to quad będzie bardziej boleć po kieszeni po utracie napędu.
Gdyby tak było to wszyscy klepaliby 4+ jak to określasz a tak nie jest jak sam raczyłeś zauważyć więc coś nie do końca z tym rozumowaniem.
Hip3q pisze:Quady same z siebie raczej nie pikują (tak wiem, zdarzają się incydenty), 4+ też się to zdarza.
Sugeruję jednak się wyspać
Hip3q pisze: i miliony pytań do was :)
Nie będą potrzebne jeżeli przyłożysz się do lektury forum. Nie jest po angielsku, dasz radę.
Hip3q pisze: nie klepałem też bez sensu
Zdania na ten temat są podzielone. Inaczej nie mielibyśmy tej dyskusji.
Hip3q pisze:Przepraszam, ponieważ mam taką nature. Wolę z góry przeprosić, niż później się dochodzić o głupoty czy/lub dobijać posty wyjaśniające o głupoty.
Przeprasza się jak się nabroi. A skuteczniejszą metodą unikania ewentualnych konfliktów od przepraszania "na zaś" jest unikanie klepania bez sensu i myślenie co i po co się pisze.
Ten wredny...
ODPOWIEDZ