Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespołów
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespołów
Witam.
Mam problem z moim quadrocopterem. Wszystko zaczęło się od momentu w którym zmieniłem silniki, ESC, śmigła i dokupiłem PDB.
Przed zmianą podzespołów moja konfiguracja wyglądała tak:
Rama: S500
Silniki: EMAX MT 2213 935KV
ESC: READYTOSKY 30A
Śmigła: GEMFAN 10x4.5
FC: APM 2.6 + GPS
Odbiornik: FLYSKY FS-i6A
LiPo: Turnigy 3S 5000mAh 25/35C
Po zmianie:
Rama: S500, delikatnie zmodyfikowana( dołożony jeden pokład więcej, wymieniony centerplate bez pól lutowniczych
Silniki: SUNNYSKY X2216-1250KV
ESC: HOBBYWING XROTOR 40A
Śmigła: HQProp 11x4.5
FC: APM 2.6 + GPS
Odbiornik: FLYSKY FS-i10B
PDB: MATEK 4x30A, BEC12 i 5V.
Gimbal: 2-D pod kamerkę typu MOBIUS z kontrolerem TAROT
Kamerka: Foxeer Legend 2
LiPo: Turnigy 3S 5000mAh 25/35C
Waga całkowita modelu to 1840g.
Przed upgrade`m quadro latało zadowalająco, no może poza cały czas rozkalibrowującymi się ESC, które co trochę trzeba było kalibrować na nowo. Latał w miarę stabilnie, silniki pracowały równo.
Po zmianie podzespołów i ustawieniu wszystkiego od nowa w APM 2.6 zaczęły się dziać dziwne rzeczy a mianowicie- quad startuje bardzo nerwowo i od razu znosi go na lewą stronę. Jak już uniesie się w powietrze(wrzucę mu AltHold) to jeden z silników( lewy tylni) bardzo nie równo pracuje- słychać i nawet widać jak zwalnia i przyspiesza. Ponad to odgłos trochę przypomina "strzelanie". Przy opadaniu trochę nim buja. Po wylądowaniu temperatura lewego tylnego silnika jest wyraźnie wyższa niż pozostałych trzech sztuk. Pomyślałem, że może to silnik jest uszkodzony albo ESC jednak po sprawdzeniu każdego silnika z osobna z założonym śmigłem wszystkie pracują poprawnie w pełnym zakresie wychylenia drążka gazu. Nie wiem gdzie może być problem. Cała konstrukcja jest wyważona na tyle , że nie przechyla się na żadną stronę - wisi równo. ESC skalibrowane i silniki startują i zatrzymują się równo. Czy winna może być płytka PDB, którą założyłem zamiast centerplate`u z polami lutowniczymi? Nie wyrabia prądowo czy co? Czy może śmigła są za duże i one powodują taką sytuację? Dodam, iż śmigła wyważałem na wyważarce magnetycznej. Czy winne mogą być PID`y? Nie mam już pomysłu co dalej sprawdzić dlatego proszę bardziej doświadczonych kolegów o jakieś sugestie gdzie może leżeć problem.
Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Mam problem z moim quadrocopterem. Wszystko zaczęło się od momentu w którym zmieniłem silniki, ESC, śmigła i dokupiłem PDB.
Przed zmianą podzespołów moja konfiguracja wyglądała tak:
Rama: S500
Silniki: EMAX MT 2213 935KV
ESC: READYTOSKY 30A
Śmigła: GEMFAN 10x4.5
FC: APM 2.6 + GPS
Odbiornik: FLYSKY FS-i6A
LiPo: Turnigy 3S 5000mAh 25/35C
Po zmianie:
Rama: S500, delikatnie zmodyfikowana( dołożony jeden pokład więcej, wymieniony centerplate bez pól lutowniczych
Silniki: SUNNYSKY X2216-1250KV
ESC: HOBBYWING XROTOR 40A
Śmigła: HQProp 11x4.5
FC: APM 2.6 + GPS
Odbiornik: FLYSKY FS-i10B
PDB: MATEK 4x30A, BEC12 i 5V.
Gimbal: 2-D pod kamerkę typu MOBIUS z kontrolerem TAROT
Kamerka: Foxeer Legend 2
LiPo: Turnigy 3S 5000mAh 25/35C
Waga całkowita modelu to 1840g.
Przed upgrade`m quadro latało zadowalająco, no może poza cały czas rozkalibrowującymi się ESC, które co trochę trzeba było kalibrować na nowo. Latał w miarę stabilnie, silniki pracowały równo.
Po zmianie podzespołów i ustawieniu wszystkiego od nowa w APM 2.6 zaczęły się dziać dziwne rzeczy a mianowicie- quad startuje bardzo nerwowo i od razu znosi go na lewą stronę. Jak już uniesie się w powietrze(wrzucę mu AltHold) to jeden z silników( lewy tylni) bardzo nie równo pracuje- słychać i nawet widać jak zwalnia i przyspiesza. Ponad to odgłos trochę przypomina "strzelanie". Przy opadaniu trochę nim buja. Po wylądowaniu temperatura lewego tylnego silnika jest wyraźnie wyższa niż pozostałych trzech sztuk. Pomyślałem, że może to silnik jest uszkodzony albo ESC jednak po sprawdzeniu każdego silnika z osobna z założonym śmigłem wszystkie pracują poprawnie w pełnym zakresie wychylenia drążka gazu. Nie wiem gdzie może być problem. Cała konstrukcja jest wyważona na tyle , że nie przechyla się na żadną stronę - wisi równo. ESC skalibrowane i silniki startują i zatrzymują się równo. Czy winna może być płytka PDB, którą założyłem zamiast centerplate`u z polami lutowniczymi? Nie wyrabia prądowo czy co? Czy może śmigła są za duże i one powodują taką sytuację? Dodam, iż śmigła wyważałem na wyważarce magnetycznej. Czy winne mogą być PID`y? Nie mam już pomysłu co dalej sprawdzić dlatego proszę bardziej doświadczonych kolegów o jakieś sugestie gdzie może leżeć problem.
Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Najlepiej podpiąć silnik do innego ESC i sprawdzić co się dzieje.
Poza tym sprawdź czy nie masz oporów w tym silniku.
Moglo coś się dostać do środka albo pada łożysko.
Temoeratura moze też brać się z niewłaściwych ustawień ESC.
Poza tym sprawdź czy nie masz oporów w tym silniku.
Moglo coś się dostać do środka albo pada łożysko.
Temoeratura moze też brać się z niewłaściwych ustawień ESC.
Od śmigła...
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Dzięki za odpowiedź. Każdy jeden silnik sprawdzałem po kolei zakładając śmigło tylko na ten konkretny testowany egzemplarz i każdy pracuje jak należy. Nie ma żadnych oporów - kręci się płynnie. W ESC moge jedynie przez aparaturę zaprogramować timingi (średni albo wysoki). Fabrycznie ustawiony jest średni timing. Mam wrażenie, że jak pracują wszystkie razem coś nie wyrabia. Nie wiem czy dobrze myślę ale może to płytka PDB nie wyrabia z dostarczeniem prądu do wszystkich silników jednocześnie i dlatego ten jeden dostaje czkawki? Niby ma wydajność prądową po 30A na wyjście ale czy aby na pewno? Płytka jest taka jak tutaj: https://www.banggood.com/Realacc-Matek- ... mds=search
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Jak zwykle błąd pilota 1250kV i śmigło 11 cali.
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Jestem początkującym jeśli chodzi o modelarstwo. Czyli co za duże śmigło w stosunku do silnika? Jeśli tak to czy np. 10" będzie odpowiednie?maxiiii pisze:Jak zwykle błąd pilota 1250kV i śmigło 11 cali.
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Pytanie z innej beczki niezwiązane z tematem.
Powiedz kolego ile czasu latał ci ten zestaw w pierwszej konfiguracji i jak wygląda video?
Powiedz kolego ile czasu latał ci ten zestaw w pierwszej konfiguracji i jak wygląda video?
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Zestaw w pierwszej konfiguracji latał kilkanaście godzin. Nie miał ani gimbala ani kamerki. Służył mi głównie do nauki latania. Jak się trochę obznajomiłem ze sprzętem postanowiłem mu dołożyć kamerkę i gimbala+ jeszcze kilka czujników, telemetrię przez co waga zestawu wzrosła, a gdzieś wyczytałem , że silniki EMAX2213 mają ciąg max. około 800g przy 3S i śmigłach 10x4.5 co jak później gdzieś wyczytałem na forum że stosunek masy startowej do maks. ciągu powinien wynosić 1/3. Dlatego zmieniłem silniki na takie które mają mocniejszy ciąg + mocniejsze regulatory i większe śmigła.credens pisze:Pytanie z innej beczki niezwiązane z tematem.
Powiedz kolego ile czasu latał ci ten zestaw w pierwszej konfiguracji i jak wygląda video?
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Nie zrozumieliśmy się, bardziej mi chodziło o czas lotu na jednym pakiecie;)
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Czas zawisu w trybie loiter z tego co pamiętam to było 17-18minut, natomiast przy spokojnym lataniu wychodziło około 13minut.credens pisze:Nie zrozumieliśmy się, bardziej mi chodziło o czas lotu na jednym pakiecie;)
Re: Problem z quadrocopterem na APM po modernizacji podzespo
Fakt że do niego producent zaleca śmigła maks. 10x4.7.maxiiii pisze:Jak zwykle błąd pilota 1250kV i śmigło 11 cali.
Kamilos dla świętego spokoju załóż poprzednie śmigła i sprawdź.
Poza tym to że testowałeś silniki osobno nic nie wniosło do sprawy,bo nadal nie wiesz czy to silnik czy esc.
Jeżeli zmiana śmigieł nic nie da proponuję zamianę esc lub silnika.
Od śmigła...