Tajemnice PID-ów
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Tajemnice PID-ów
hej
podzielcie sie swoją wiedza w dobieraniu pidów zmnieszaniu zwiekszaniu wartości
P od czego
I od czego
D od czego
mnie np w zawisie sie nowy quadziak delikatnie trzesie ... co by tu zmenić zeby nie dostać siwej brody przy tym
podzielcie sie swoją wiedza w dobieraniu pidów zmnieszaniu zwiekszaniu wartości
P od czego
I od czego
D od czego
mnie np w zawisie sie nowy quadziak delikatnie trzesie ... co by tu zmenić zeby nie dostać siwej brody przy tym
|PROTOS CARBON AC3X|T-Rex 450 BEASTX FBL|Ritewing Zephyr..|TLRS 433|MK DJI
- szymon_wolebez
- Posty: 1241
- Rejestracja: środa 03 lut 2010, 18:33
- Lokalizacja: WARSZAWA
P- współczynnik części proporcjonalnej - im większy odchylenie tym mocniejsza reakcja (np reakcja na odchyłkę od poziomu o 10stopni jest 2 razy mocniejsza niż reakcja na odchyłkę 5stopni)
I - współczynnik członu całkującego - im odchyłka dłużej trwa tym mocniejsza reakcja (np odchyłka o 5stopni utrzymująca się w czasie powoduje coraz silniejszą reakcję)
D - współczynnik członu różniczkującego - uwzględnia szybkość zmian i ich kierunek (np mocniejsza reakcja jeżeli odchyłka jest np 5stopni ale narasta niż jak jest 5stopni ale maleje)
I - współczynnik członu całkującego - im odchyłka dłużej trwa tym mocniejsza reakcja (np odchyłka o 5stopni utrzymująca się w czasie powoduje coraz silniejszą reakcję)
D - współczynnik członu różniczkującego - uwzględnia szybkość zmian i ich kierunek (np mocniejsza reakcja jeżeli odchyłka jest np 5stopni ale narasta niż jak jest 5stopni ale maleje)
jesli chodzi o FC MWC to dałem przedruk: objaśnienie PIDów i raczej tam jest ogólnie dla wszystkich FC objaśnione
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Jesli szybko to za duze D (lub niewlasciwie dobrane DD (deltaD) - w MK to jest GYRO D).,
MK "niestety" dynamizuje wartosc sily stabilizacji w zaleznosci od obrotow silnika.
Nazywa sie to Dynamic Stability. - co utrudnia dobranie odpowiednich parametrow (ale pomaga np przy ladowaniu)
Im wartosc ta jest wieksza, tym silniejsza sila stabilizacji. Jesli w zawisie jest ok, a przy wiekszym gazie trzesie, to trzeba zwiekszyc (lub zmniejszyc - bo to nie jest takie oczywiscie) GYRO D (delta D).
Ogolnie (pomijajac MK) jest tak:
...przy zalozeniu, ze I = 0....
- buja sie - za duze P (lub za male D)
- trzesie sie - za duze D, lub za male DD
- szybko sie trzesie i wpada w szybki rezonans - za duze (lub za male) deltaD.
Najlepiej bedzie jak pokazesz filmik....
PS: witam Wszystkich po dluzszej przerwie :)
MK "niestety" dynamizuje wartosc sily stabilizacji w zaleznosci od obrotow silnika.
Nazywa sie to Dynamic Stability. - co utrudnia dobranie odpowiednich parametrow (ale pomaga np przy ladowaniu)
Im wartosc ta jest wieksza, tym silniejsza sila stabilizacji. Jesli w zawisie jest ok, a przy wiekszym gazie trzesie, to trzeba zwiekszyc (lub zmniejszyc - bo to nie jest takie oczywiscie) GYRO D (delta D).
Ogolnie (pomijajac MK) jest tak:
...przy zalozeniu, ze I = 0....
- buja sie - za duze P (lub za male D)
- trzesie sie - za duze D, lub za male DD
- szybko sie trzesie i wpada w szybki rezonans - za duze (lub za male) deltaD.
Najlepiej bedzie jak pokazesz filmik....
PS: witam Wszystkich po dluzszej przerwie :)
Tyle jesteś wart...ile Twój ostatni projekt
Może przyda się początkującym - w tabelce wyszczególniono śmigła, silniki, odległość silnika od środka CP, rodzaj FC, firmware czy pidy. Na końcu zachowanie koptera w zawisie czy odporność na wiatr... z resztą po co ja to piszę każdy może sam sobie przeczytać i popróbować innych ustawień niż tylko swoich