Strona 3 z 3

: środa 07 lip 2010, 21:48
autor: Wojtass_nt
W praktyce ta teoria wygląda tak że klapolotki w modelach z reguły robi się wychylane do góry :)
Nie spotkałem się z przypadkiem gdzie lotki opadały.

Opadają klapy które są oddzielne od lotek. :roll:

: środa 07 lip 2010, 22:03
autor: Rurek
marcin.gala pisze:czyli jak dobrze kumam motylek to lotki w górę przy 0% gazu
ale chyba do motylka to potrzeba mieć na skrzydle zainstalowane klapy...inaczej nie ma z czego uszyć baterflaja :shock:

: środa 07 lip 2010, 22:15
autor: JR65
W przypadku kiedy posiadasz klapy to wtedy stosuje klapy w dół lotki w górę tzw motylek oczywiście lotki dalej pracują jak lotki tylko inne neutrum lotek :-D

: środa 07 lip 2010, 22:45
autor: krall
Wojtass_nt pisze: Nie spotkałem się z przypadkiem gdzie lotki opadały.
DLG

Wychylenie lotek do góry ma na celu zerwanie strug = zmniejszenie powierzchni nośnej skrzydła.
W modelach DLG gdzie lotki to cały spływ skrzydła stosuje się wychylenie w dół - tu zasada jest inna niż w poprzednim przypadku (gdzie zwykle lotki są tylko na końcach skrzydeł) - wychylenie w dół "zmienia profil" skrzydła - powoduje większy opór aerodynamiczny - model zwalnia. Pięknie widać to w właśnie w modelach DLG gdzie z pełnymi klapami (30-40stopni) schodzi się prawie pionowo w dół jednocześnie zwalniając (lub nie rozpędzając) model...

Takie "gmeranie" przy lotkach trzeba oczywiście kompensować sterem wysokości

: środa 07 lip 2010, 22:58
autor: Rurek
trzeba Was pogodzić...
lotki - na końcach skrzydeł
klapy - przy kadłubie
klapolotki = po całej długości :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i mamy nową definicję


żartowałem :lol:

PS A jak zaprogramować apkę jak ma się lotki i fizycznie wbudowany hamulec aerodynamiczny? i czy do tego zmiksować SW ?

: środa 07 lip 2010, 23:11
autor: marcin.gala
Czyli zgłupiałem w Juniorze mam lotki i już ,a hamulec który powinienem mieć bez przeróbek to podnoszenie się lotek do góry :idea:
Czy to muszę miksować ze sterem wysokości bo chyba model zacznie zwalniać ale i zacznie zadzierać nos w górę???
:roll:

: środa 07 lip 2010, 23:42
autor: sułek
marcin.gala pisze:Czyli zgłupiałem w Juniorze mam lotki i już ,a hamulec który powinienem mieć bez przeróbek to podnoszenie się lotek do góry :idea:
Czy to muszę miksować ze sterem wysokości bo chyba model zacznie zwalniać ale i zacznie zadzierać nos w górę???
:roll:
W motoszybowcu hamuję przy lądowaniu lotkami unoszącymi się do góry. Nawet wychylone na max do góry zachowują cechę lotek i model jest sterowny.
Nie polecam miksowania hamulców ze sterem wysokości! To robi się ręcznie jako niewielka korekta przy siadaniu i wymaga manipulowania. Jak dla mnie stały mix to nieporozumienie i pozbawianie się frajdy pełnej kontroli nad modelem...

: czwartek 08 lip 2010, 00:26
autor: krall
Poprawnie ustawione hamowanie (mikser) w modelu powinno powodować że model zwalnia - zasadniczo nie zmieniając zadanej trajektorii lotu.

: czwartek 08 lip 2010, 08:07
autor: Wojtass_nt
sułek pisze:To robi się ręcznie jako niewielka korekta przy siadaniu i wymaga manipulowania. Jak dla mnie stały mix to nieporozumienie i pozbawianie się frajdy pełnej kontroli nad modelem...
Ale przecież pomimo włączonego miksera możesz sobie robić korekty drążkiem wysokości.
Rurek pisze:PS A jak zaprogramować apkę jak ma się lotki i fizycznie wbudowany hamulec aerodynamiczny? i czy do tego zmiksować SW ?
Tak samo jak podałem tylko że w MIX2 i MIX3 zamiast AIL i FLP musisz wybrać inne kanały które odpowiadają twoim hamulcom.

: czwartek 08 lip 2010, 08:47
autor: JR65
Dodawanie do mixu steru wysokości z tym ostrożnie najlepiej sprawdzić zachowanie modelu na bezpiecznej wysokości lecisz spokojnie poziomo włączasz klapy lub klapolotki lub motylek zależy co masz i obserwujesz model jeżeli gwałtownie obniży dziub lub podniesie to wtedy dodajesz do mixa ster wysokości w odpowiednim kierunku z reguły jest to minimalny ruch dlatego zostawiam sobie korektę ręcznie nie mixuje wysokości,

Jeżeli jest ziemia nagrzana to wtedy trudno przyziemić gorące powietrze unosi model wtedy lotki do góry żeby zmniejszyć powierzchnię nośną zmuszając model do przyziemienia :mrgreen: z tym ostrożnie można przesadzić i model ci się zwali na ziemię przepadnie :mrgreen:

: środa 16 mar 2011, 12:39
autor: MGJ
W temacie ustawień klap i lotek znalazłem taki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=L3Mw6jDlUzI
Pozdrawiam.

Re: Klapolotki w turnigy 9X

: piątek 28 kwie 2017, 07:20
autor: hornet2
Przez przypadek wykasowałem sobie w TG 9X program z klapolotkami do motoszybowca . Teraz muszę programować wszystko na nowo ! Wcześniej wszystko działało super ! Mam podpięte lotki pod kanały 1 i 6 . Mam mały problem bo lotki "chodzą" mi na odwrót . Jak to zmienić ? W REVERSE ? Jak daję revers w AIL to z kolei obie poruszają się góra/ dół . Doradźcie coś ?

Re: Klapolotki w turnigy 9X

: piątek 28 kwie 2017, 12:01
autor: Chestnut
ciężko powiedzieć jak masz zmiksowane, zgadując - jak masz podpięte serwa, jaki soft w apce? Er9x, czy stokowy? I jakie masz ustawione mixery w apce?

Re: Klapolotki w turnigy 9X

: piątek 28 kwie 2017, 12:28
autor: hornet2
O.K. Dzięki ! Jakoś udało mi się samemu rozgryźć problem .