Strona 2 z 3

: środa 07 lip 2010, 12:58
autor: Wojtass_nt
Tak jest baterflaj i nazywa się buterfly :P

Jak go włączam to lotki mam albo max do góry albo max w dół. Nie da się tego wyśrodkować. Żadne zmiany parametrów nie pomagają. Nie wiem właśnie o co kaman.

: środa 07 lip 2010, 13:01
autor: Rurek
a w którym trybie nietrybisz? w acro czy w glidzie? bo może tu jest pies pogrzebany

Edicao: aaa już widzę..w glidzie...bo w acro nie ma baterflaja

BTW motoszybowiec to w glidzie powinien być? Bo mojego juniorka na hitecu flashu 5x ustawiłem w acro...

: środa 07 lip 2010, 13:12
autor: Wojtass_nt
Nie w moto tylko w szybowcu :)
W moto to bym się nie przejmował klapolotkami a tutaj zależy mi na skutecznym zmniejszeniu prędkości żeby łatwiej było wycelować w pas.

: środa 07 lip 2010, 13:35
autor: Wojtass_nt
Zmieniłem na acro.
Zobaczymy czy mi się uda.

UDAŁO SIĘ!

: środa 07 lip 2010, 14:50
autor: Wojtass_nt
Wyczerpując chyba już wszelkie możliwości wydedukowałem raz jeszcze- czy aby na pewno nie ma innej drogi?

Po kilkunastominutowym biegu za psiakiem na polu wpadłem do domu i myślę.

Po chwili żaróweczka jasno się zaświeciła- WIEM!

Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to powróciłem do GLIDER mode.
Następnie wyłączyłem opcję
FLAPPERON- INH
Pognałem do PROG-MIX i wszedłem w opcję MIX1.
Aktywujemy mikser zamieniając INH na ACT.
Jako master ustawiłem AIL (kanał 1) a jako SLAVE- FLP (kanał 6- druga lotka)
Ustawiłem UP RATE- 090
DNRATE 090
Dla SW wybieramy NOR- przełącznik 3 pozycyjny ma być ustawiony na N aby miksery działały.
Akceptujemy wszystko klikając MENU

Mamy już działające lotki tak jak byśmy użyli opcji FLAPPERON ale teraz możliwe jest dalsze miksowanie (poprzednio niemożliwe gdyż wychylały się obie lotki naprzemiennie)

Miksujemy hamulce jako klapolotki z drążkiem gazu.

Wchodzimy w PROG-MIX i wybieramy MIX2
State ACT
Master ARB
Slave AIL
OFFSET +100
UPRATE +100
SW- NOR
Ackeptujemy MENU

Wybieramy MIX3
State ACT
Master ARB
Slave FLP
OFFSET +100
UPRATE -100
SW- NOR
Ackeptujemy MENU

Kiedy ruszymy drążkiem gazu do góry to od połowy zaczną się lotki wychylać do góry- obie jednakowo. Możemy precyzyjnie wybrać sobie zakres wychylenia klapolotek.

Brakuje nam jeszcze zmiksowania steru wysokości- niezbędnego do poprawnego lotu kiedy uruchomimy klapolotki.

Wchodzimy w MIX4
State ACT
Master ARB
Slave ELE
OFFSET 100
UPRATE -40 (to jest moj zakres wyjściowy, który na lotnisku będę korygował do uzyskania właściwego efektu)
SW- NOR
Akceptujemy MENU

Teraz możemy wyjść z ustawień.

Przełączenie pstryczka miksera z pozycji N na 1 lub 2 spowoduje że powyższe ustawienia nie będą działały. Lepiej mieć je od razu na NOR czyli N gdyż najciężej tutaj o pomyłkę.
Aparatura po włączeniu sama sygnalizuje nam złe położenie przełączników a N jest właściwe. A chyba nikt z nas nie chciał by z pośpiechu polecieć z modelem w którym nie działają lotki :roll:

: środa 07 lip 2010, 14:59
autor: JR65
W programie szybowca z tego co pamietam klapy włacza się drążkiem gazu w dół :-)

: środa 07 lip 2010, 15:03
autor: marcin.gala
no też mi się tak zdaje bo jak włączasz klapolotki to chcesz zwolnić a nie trzeba chyba dodawać gazu w modelu...coś się dowiedziałem z tego całego tematu... :lol:

: środa 07 lip 2010, 15:13
autor: Wojtass_nt
Taki mam nawyk, że latam z drążkiem w dół a nie do góry :)
Było by mi nie wygodnie :P

: środa 07 lip 2010, 15:26
autor: JR65
kwestia ustawienia pozycji drąga ale prawidłowo to pełny gaz kalapy schowane schodzenie w dół drągiem gazu wysuwasz klapy :-)

: środa 07 lip 2010, 15:29
autor: Wojtass_nt
JR65 pisze:kwestia ustawienia pozycji drąga ale prawidłowo to pełny gaz kalapy schowane schodzenie w dół drągiem gazu wysuwasz klapy :-)
Yep :) To by działało kiedy latamy normalnie.

Ja latam akrobację więc wygodniej mi majdać kierunkiem mając drążek na dole lub ciut poniżej środka niż u góry :)

: środa 07 lip 2010, 15:33
autor: JR65
Wojtas ustaw tak żeby ci pasowało powinno się dać wiem że ciężko się przestawić :-D

ja tylko mówię jak powinno być każdy lata jak mu pasuje przyzwyczajenie ..... wiem jak to jest dlatego ustaw że od środka dopiero pójdą w dół lub poniżej :-D

: środa 07 lip 2010, 15:46
autor: Wojtass_nt
Ustawione mam od środka w górę idą w górę :)

I basta :mrgreen:

: środa 07 lip 2010, 17:26
autor: marcin.gala
Wojtass jak kto woli jak ja zaczynałem z helikami to najpierw bez wiedzy nauczyłem się zawisu helikiem gdzie drążkiem od ogona sterowałem ogonem "drążek w prawo-ogon w prawo" a prawidłowo jest drążek w prawo - nos helika w prawo itp:. napisali mi że kiedy przejdę do lotów postępowych i zacznę jakiś ósemki kręcić czy inne cuda to wtedy zobacze różnicę - i rzeczywiście jest i to duża,ale to heli tutaj jest co innego i jak komu wygodnie :roll: Podejrzewam ze niedługo ja pomęcze ten temat klapolotek z juniorem i futabą 10c bo narazie czekam na dragon linka a bez tego ani rusz...

: środa 07 lip 2010, 20:56
autor: marceli
Kazdy powinien latać tak jak mu wygodnie.
Motoszybowce przewaznie konfiguruje sie tak, ze na przepustnica 100% to hamulce schowane przepustnica 0% hamulce wysuniete na 100%, przy czym hamulce to albo hamulce aero albo np miks klap z lotkami pt butterfly czyli motylek.
Silnik oczywiscie wlaczamy przelacznikiem.

Jeśli znów mówimy o klapolotkach czyli flaperon to raczej obie w dół, np tutaj jest to opisane

Przynajmniej wg słowników wiki i tym podobnych dupereli ;)

: środa 07 lip 2010, 21:21
autor: marcin.gala
czyli jak dobrze kumam motylek to lotki w górę przy 0% gazu
a
flaperon to lotki w dół ale czy wtedy moge operować np:.lotkami jak aileronem
np:.zwalniam lotki idą np:.50% w dół i podchodze do lądowania wtedy mogę poziomować model uzywając opuszczonych lotek o te 50% jako ailerony ???bo w sumie jeszcze mam jakiś margines ruchu lotkami do póki ich nie opuszczę w dół na 100%... :roll: