Klapolotki w turnigy 9X

czyli wszystko to co nie podpada pod powyższe działy ale ma związek z technikami stosowanymi w modelarstwie

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

W praktyce ta teoria wygląda tak że klapolotki w modelach z reguły robi się wychylane do góry :)
Nie spotkałem się z przypadkiem gdzie lotki opadały.

Opadają klapy które są oddzielne od lotek. :roll:
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

marcin.gala pisze:czyli jak dobrze kumam motylek to lotki w górę przy 0% gazu
ale chyba do motylka to potrzeba mieć na skrzydle zainstalowane klapy...inaczej nie ma z czego uszyć baterflaja :shock:
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
JR65
Posty: 1690
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:23
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: JR65 »

W przypadku kiedy posiadasz klapy to wtedy stosuje klapy w dół lotki w górę tzw motylek oczywiście lotki dalej pracują jak lotki tylko inne neutrum lotek :-D
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Awatar użytkownika
krall
Posty: 3152
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: krall »

Wojtass_nt pisze: Nie spotkałem się z przypadkiem gdzie lotki opadały.
DLG

Wychylenie lotek do góry ma na celu zerwanie strug = zmniejszenie powierzchni nośnej skrzydła.
W modelach DLG gdzie lotki to cały spływ skrzydła stosuje się wychylenie w dół - tu zasada jest inna niż w poprzednim przypadku (gdzie zwykle lotki są tylko na końcach skrzydeł) - wychylenie w dół "zmienia profil" skrzydła - powoduje większy opór aerodynamiczny - model zwalnia. Pięknie widać to w właśnie w modelach DLG gdzie z pełnymi klapami (30-40stopni) schodzi się prawie pionowo w dół jednocześnie zwalniając (lub nie rozpędzając) model...

Takie "gmeranie" przy lotkach trzeba oczywiście kompensować sterem wysokości
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

trzeba Was pogodzić...
lotki - na końcach skrzydeł
klapy - przy kadłubie
klapolotki = po całej długości :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i mamy nową definicję


żartowałem :lol:

PS A jak zaprogramować apkę jak ma się lotki i fizycznie wbudowany hamulec aerodynamiczny? i czy do tego zmiksować SW ?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

Czyli zgłupiałem w Juniorze mam lotki i już ,a hamulec który powinienem mieć bez przeróbek to podnoszenie się lotek do góry :idea:
Czy to muszę miksować ze sterem wysokości bo chyba model zacznie zwalniać ale i zacznie zadzierać nos w górę???
:roll:
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Awatar użytkownika
sułek
Posty: 142
Rejestracja: wtorek 09 lut 2010, 03:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sułek »

marcin.gala pisze:Czyli zgłupiałem w Juniorze mam lotki i już ,a hamulec który powinienem mieć bez przeróbek to podnoszenie się lotek do góry :idea:
Czy to muszę miksować ze sterem wysokości bo chyba model zacznie zwalniać ale i zacznie zadzierać nos w górę???
:roll:
W motoszybowcu hamuję przy lądowaniu lotkami unoszącymi się do góry. Nawet wychylone na max do góry zachowują cechę lotek i model jest sterowny.
Nie polecam miksowania hamulców ze sterem wysokości! To robi się ręcznie jako niewielka korekta przy siadaniu i wymaga manipulowania. Jak dla mnie stały mix to nieporozumienie i pozbawianie się frajdy pełnej kontroli nad modelem...
Helik i parapet, ale bez kamery
Awatar użytkownika
krall
Posty: 3152
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: krall »

Poprawnie ustawione hamowanie (mikser) w modelu powinno powodować że model zwalnia - zasadniczo nie zmieniając zadanej trajektorii lotu.
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

sułek pisze:To robi się ręcznie jako niewielka korekta przy siadaniu i wymaga manipulowania. Jak dla mnie stały mix to nieporozumienie i pozbawianie się frajdy pełnej kontroli nad modelem...
Ale przecież pomimo włączonego miksera możesz sobie robić korekty drążkiem wysokości.
Rurek pisze:PS A jak zaprogramować apkę jak ma się lotki i fizycznie wbudowany hamulec aerodynamiczny? i czy do tego zmiksować SW ?
Tak samo jak podałem tylko że w MIX2 i MIX3 zamiast AIL i FLP musisz wybrać inne kanały które odpowiadają twoim hamulcom.
Awatar użytkownika
JR65
Posty: 1690
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:23
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: JR65 »

Dodawanie do mixu steru wysokości z tym ostrożnie najlepiej sprawdzić zachowanie modelu na bezpiecznej wysokości lecisz spokojnie poziomo włączasz klapy lub klapolotki lub motylek zależy co masz i obserwujesz model jeżeli gwałtownie obniży dziub lub podniesie to wtedy dodajesz do mixa ster wysokości w odpowiednim kierunku z reguły jest to minimalny ruch dlatego zostawiam sobie korektę ręcznie nie mixuje wysokości,

Jeżeli jest ziemia nagrzana to wtedy trudno przyziemić gorące powietrze unosi model wtedy lotki do góry żeby zmniejszyć powierzchnię nośną zmuszając model do przyziemienia :mrgreen: z tym ostrożnie można przesadzić i model ci się zwali na ziemię przepadnie :mrgreen:
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Awatar użytkownika
MGJ
Posty: 196
Rejestracja: środa 24 lis 2010, 12:46
Lokalizacja: Konigshutte
Kontakt:

Post autor: MGJ »

W temacie ustawień klap i lotek znalazłem taki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=L3Mw6jDlUzI
Pozdrawiam.
hornet2
Posty: 1205
Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59

Re: Klapolotki w turnigy 9X

Post autor: hornet2 »

Przez przypadek wykasowałem sobie w TG 9X program z klapolotkami do motoszybowca . Teraz muszę programować wszystko na nowo ! Wcześniej wszystko działało super ! Mam podpięte lotki pod kanały 1 i 6 . Mam mały problem bo lotki "chodzą" mi na odwrót . Jak to zmienić ? W REVERSE ? Jak daję revers w AIL to z kolei obie poruszają się góra/ dół . Doradźcie coś ?
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Awatar użytkownika
Chestnut
Posty: 336
Rejestracja: czwartek 22 sie 2013, 20:28
Lokalizacja: Krosno

Re: Klapolotki w turnigy 9X

Post autor: Chestnut »

ciężko powiedzieć jak masz zmiksowane, zgadując - jak masz podpięte serwa, jaki soft w apce? Er9x, czy stokowy? I jakie masz ustawione mixery w apce?
Mój największy lęk to sytuacja w której ja umieram, a Żona sprzedaje moje "zabawki" za tyle, za ile jej powiedziałem że je kupiłem...
hornet2
Posty: 1205
Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59

Re: Klapolotki w turnigy 9X

Post autor: hornet2 »

O.K. Dzięki ! Jakoś udało mi się samemu rozgryźć problem .
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
ODPOWIEDZ