Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

czyli wszystko to co nie podpada pod powyższe działy ale ma związek z technikami stosowanymi w modelarstwie

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: Pieth »

Wtedy trzeba połączyć również balansery, a co do wagi to 3kg na dwumetrowca to trochę dużo.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Awatar użytkownika
mmuchomor
Posty: 468
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 20:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: mmuchomor »

3kg na Skua to raczej dopiero początek.
Pozdrawiam,
Maciek
Awatar użytkownika
Dariusz61
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: Dariusz61 »

Witam, jako że dyskusja toczy się o doborze silnika i śmigła mam pytanie.
Jakie powinno być śmigło do silnika Trunigy 3542 800 KV zasilany Lipo 4S model Cessna 182 piankowy rozp. 150 cm.
W takim zestawie spalił się silnik i nie wiem czy może powodem jest źle dobrane śmigło ? Lot trwał ok 3-4 min silnik zamilkł iiii kret...
Mam drugi taki silnik ale nie chcę żeby była powtórka z rozrywki...

Proszę o pomoc.
Darek.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Awatar użytkownika
lotpawel
Posty: 918
Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: lotpawel »

ale jakie miałeś smigło? w komentarzach do tego silnika na hk gościu podaje test śmigło/ciąg/A
Awatar użytkownika
Dariusz61
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: Dariusz61 »

Śmigło APC 12x6 i przy pakietach 3S jakoś to latało a po zmianie na 4S silnik się spalił...
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Awatar użytkownika
Dariusz61
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: Dariusz61 »

A jeszcze razem ze zmianą na 4S zmieniłem regulator na Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC...
Mam obawy, że w takim samym zestawieniu znowu spale motor.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: KamilCK »

A ile Ci brał Amper??
Awatar użytkownika
Dariusz61
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: Dariusz61 »

Nie zdążyłem zobaczyć, to był start na "pełnym gazie" i przy nawrocie strata ciągu i ..... już.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Awatar użytkownika
lotpawel
Posty: 918
Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 01:49
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: lotpawel »

ze specyfikacji silnika wynika że max 42A, w komentarzach ktoś podaje, że przy 4s i śmigle 11x5,5 brał 38A, z ecalca wynika że silnik 800kv i śmigło 12x6 przy 4s to ~45-47A więc mogło być trochę za dużo.
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: KamilCK »

47A może być na granicy ale nic się nie powinni stać ja mam też silnik Turnigy i ma 45a a sprawdzałem go na ziemi i przez 10min na 57A i nie spalił się co prawda był Ciepły ale nic mu nie było wydaje mi się że mogłeś trafić na jakakiś wadliwy egzemplarz. Podłącz drugi i zmierz ile Amper bierze i będziemy wiedzieć co w trawie piszczy
Awatar użytkownika
Dariusz61
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: Dariusz61 »

Dzięki za pomoc.
Teraz muszę poskładać wszystko, amperomierz mam tylko na podglądzie z FPV.
A może to jakieś ustawienia w regulatorze ? Na starym z HK i LiPol 3S jakoś latało a po zmianie na Trunigy 85A i 4S poszedł dym....
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: KamilCK »

Powiem tak że bardzo dużo osób nie zwraca uwagi na ustawienia ESC a jak dla mnie to bardzo ważne i zeczywiscie silnik może się nadmiernie grzać i spalić przez złe ustawienie Regulatora
Awatar użytkownika
Dariusz61
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: Dariusz61 »

Zamówiłem programator do tego regulatora, może już dzisiaj przyjedzie, tylko jakie parametry ustawić dla silnika Trunigy 3542 800 KV ?
Chodzi mi o częstotliwość, timing i ilość pól.

Pozdrawiam
Darek
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Awatar użytkownika
Dariusz61
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: Dariusz61 »

Temat umarł ?
BARDZO PROSZĘ O POMOC.
Szukam na forach i nie mogę nic konkretnego znaleźć ad. ustawienia regla. Jak przeoczyłem to proszę o link.
Czy nie właściwy Timing może spowodować spalenie silnika ?

Pozdr.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
skazi
Posty: 1438
Rejestracja: sobota 19 sty 2013, 10:25
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG

Post autor: skazi »

Raczej mało prawdopodobne żeby silnik spalił się gdy ma zaprogramowane domyślne ustawienia.
Po co zamawiałeś programator, skoro ustawienia można zmieniać aparaturą? :-)
ODPOWIEDZ