Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Wtedy trzeba połączyć również balansery, a co do wagi to 3kg na dwumetrowca to trochę dużo.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
3kg na Skua to raczej dopiero początek.
Pozdrawiam,
Maciek
Maciek
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Witam, jako że dyskusja toczy się o doborze silnika i śmigła mam pytanie.
Jakie powinno być śmigło do silnika Trunigy 3542 800 KV zasilany Lipo 4S model Cessna 182 piankowy rozp. 150 cm.
W takim zestawie spalił się silnik i nie wiem czy może powodem jest źle dobrane śmigło ? Lot trwał ok 3-4 min silnik zamilkł iiii kret...
Mam drugi taki silnik ale nie chcę żeby była powtórka z rozrywki...
Proszę o pomoc.
Darek.
Jakie powinno być śmigło do silnika Trunigy 3542 800 KV zasilany Lipo 4S model Cessna 182 piankowy rozp. 150 cm.
W takim zestawie spalił się silnik i nie wiem czy może powodem jest źle dobrane śmigło ? Lot trwał ok 3-4 min silnik zamilkł iiii kret...
Mam drugi taki silnik ale nie chcę żeby była powtórka z rozrywki...
Proszę o pomoc.
Darek.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
ale jakie miałeś smigło? w komentarzach do tego silnika na hk gościu podaje test śmigło/ciąg/A
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Śmigło APC 12x6 i przy pakietach 3S jakoś to latało a po zmianie na 4S silnik się spalił...
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
A jeszcze razem ze zmianą na 4S zmieniłem regulator na Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC...
Mam obawy, że w takim samym zestawieniu znowu spale motor.
Mam obawy, że w takim samym zestawieniu znowu spale motor.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
A ile Ci brał Amper??
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Nie zdążyłem zobaczyć, to był start na "pełnym gazie" i przy nawrocie strata ciągu i ..... już.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
ze specyfikacji silnika wynika że max 42A, w komentarzach ktoś podaje, że przy 4s i śmigle 11x5,5 brał 38A, z ecalca wynika że silnik 800kv i śmigło 12x6 przy 4s to ~45-47A więc mogło być trochę za dużo.
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
47A może być na granicy ale nic się nie powinni stać ja mam też silnik Turnigy i ma 45a a sprawdzałem go na ziemi i przez 10min na 57A i nie spalił się co prawda był Ciepły ale nic mu nie było wydaje mi się że mogłeś trafić na jakakiś wadliwy egzemplarz. Podłącz drugi i zmierz ile Amper bierze i będziemy wiedzieć co w trawie piszczy
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Dzięki za pomoc.
Teraz muszę poskładać wszystko, amperomierz mam tylko na podglądzie z FPV.
A może to jakieś ustawienia w regulatorze ? Na starym z HK i LiPol 3S jakoś latało a po zmianie na Trunigy 85A i 4S poszedł dym....
Teraz muszę poskładać wszystko, amperomierz mam tylko na podglądzie z FPV.
A może to jakieś ustawienia w regulatorze ? Na starym z HK i LiPol 3S jakoś latało a po zmianie na Trunigy 85A i 4S poszedł dym....
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Powiem tak że bardzo dużo osób nie zwraca uwagi na ustawienia ESC a jak dla mnie to bardzo ważne i zeczywiscie silnik może się nadmiernie grzać i spalić przez złe ustawienie Regulatora
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Zamówiłem programator do tego regulatora, może już dzisiaj przyjedzie, tylko jakie parametry ustawić dla silnika Trunigy 3542 800 KV ?
Chodzi mi o częstotliwość, timing i ilość pól.
Pozdrawiam
Darek
Chodzi mi o częstotliwość, timing i ilość pól.
Pozdrawiam
Darek
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Temat umarł ?
BARDZO PROSZĘ O POMOC.
Szukam na forach i nie mogę nic konkretnego znaleźć ad. ustawienia regla. Jak przeoczyłem to proszę o link.
Czy nie właściwy Timing może spowodować spalenie silnika ?
Pozdr.
BARDZO PROSZĘ O POMOC.
Szukam na forach i nie mogę nic konkretnego znaleźć ad. ustawienia regla. Jak przeoczyłem to proszę o link.
Czy nie właściwy Timing może spowodować spalenie silnika ?
Pozdr.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
Re: Dobór wydajnego napędu do samolotu ważącego 3KG
Raczej mało prawdopodobne żeby silnik spalił się gdy ma zaprogramowane domyślne ustawienia.
Po co zamawiałeś programator, skoro ustawienia można zmieniać aparaturą?
Po co zamawiałeś programator, skoro ustawienia można zmieniać aparaturą?