Strona 2 z 5

: niedziela 09 lis 2014, 10:54
autor: Pieth
Przy lipo łączyłem pakiety ale zawsze tej samej pojemności i poziom rozładowania był zawsze taki sam, to samo w SS2000 wkładam 2X3s2p i też chodzą równo tu po locie w 3s2p weszło 5,9A a w 3s1p 2,6A ten padnięty reanimowałem dwa dni w Accucel6

: niedziela 09 lis 2014, 11:55
autor: KamilCK
Tak jak pisze łącze Lipo o różnej pojemności i nic się nie dzieje i tak samo z Liion

: poniedziałek 10 lis 2014, 07:20
autor: mmuchomor
A nie zależy to od obciążeń? Pakiety różnej pojemności mają różną wydajność prądową. O ile w Lipo był zapas, o tyle w Liion mógł być problem.

: poniedziałek 10 lis 2014, 07:35
autor: Pieth
mmuchomor pisze:A nie zależy to od obciążeń? Pakiety różnej pojemności mają różną wydajność prądową. O ile w Lipo był zapas, o tyle w Liion mógł być problem.
Ale dlaczego tylko jedno ogniwo z pakietu "latało"?

: poniedziałek 10 lis 2014, 10:08
autor: mmuchomor
Może zbyt duże obciążenie i równocześnie słabsze parametry tych leniwych ogniw spowodowały w sumie to, że przez nie nic nie poszło?

: poniedziałek 10 lis 2014, 13:59
autor: Zbig
Pieth pisze:Ale dlaczego tylko jedno ogniwo z pakietu "latało"?
1. przed lotem pakiet nie był zbalansowany (to znaczy przed lotem jedno ogniwo było już częściowo rozładowane)
2. To ogniwo które "latało" ma duuuzo mniejszą pojemność od pozostałych

Nie ma innych wyjaśnień.

: poniedziałek 10 lis 2014, 14:23
autor: Pieth
Zbig to pierwsze chyba nie a to drugie muszę sprawdzić, tylko jak to najlepiej zrobić?
Dzisiaj li-lionki dostał mój pierwszy w życiu ufolot F450 ale zapomniałem zmienić nastawienia i wylądował przy 3,5v na celę, muszę to powtórzyć i się pochwalę ale jest obiecująco :mrgreen:

: poniedziałek 10 lis 2014, 14:31
autor: Zbig
Pieth pisze:Zto drugie muszę sprawdzić, tylko jak to najlepiej zrobić?
ładujesz/balansujesz do 4,2V/celę, potem rozładowujesz i sprawdzasz napięcie na celach.
Jeśli któras ma nizszą pojemność, to szybciej na niej spada napięcie. jak spadnie do 3V odczytujesz na ładowarce ile rozładowałeś i już wiesz ile ona ma pojemności.
Jeśli rozladowują się wszystkie w miarę równo (róznica max kilkadziesiąt mV) to jest OK.

: wtorek 11 lis 2014, 17:33
autor: Pieth
Dzisiaj kolejny w kolejce, tym razem Ufolot F450 zapakowany 2x3S2P, musiałem mu wyłączyć podejmowanie decyzji o zasilaniu bo lądował przy 3,5v na celę.
Waga do lotu 1550g

Obrazek

Lot w zawisie, ale podczas wiatru więc cały czas musiałem sterować, bo nie używam GPSu
Czas lotu 29min, jak baterie się naładują to poinformuję o "spalaniu"

Spróbowałem zaaplikować mu to samo co w trenerku czyli 2x3S2P+2x3S w tym ten trefny pakiecik ;-) waga 1860g i czas lotu 13min

Obrazek

Po locie okazało się że trefny pakiecik ma walniętą jedną celę jak przewidział Zbig ale pozostałe latały :shock:
Pakiety pobrały: 3S2P 2040mah i 2080mah a 3s 1220mah ten walnięty miał dwie cele rozładowane podobnie a trzecia 0

: wtorek 11 lis 2014, 21:55
autor: Eman81krk
Dobrze że Ci coptera nie spaliło :D to niebezpieczne chyba rozładować do takiego ZERA :)

: wtorek 11 lis 2014, 23:08
autor: Pieth
Najpierw testowałem na starym li-po i było 3,2 na celę a Ufolot już nie miał siły i lądował wcale poprawnie więc to zabezpieczenie to taki bajer do niczego nie przydatny a mruga czerwonym światełkiem od połowy lotu, więc wyłączyłem i spokój.
Po naładowaniu pakietów okazało się, że przyjęły odpowiednio 4100 i 4700mah więc teoretycznie mogły jeszcze latać, ale cudak nie chciał, pomimo że go oszukałem.

A tak nawiasem "zali ja sam in Universum" nikt nie lata na tych wynalazkach, żeby podzielić się swoimi doświadczeniami?

: środa 12 lis 2014, 08:00
autor: Eman81krk
Ja się nie mogę doczekać na odpowiedź od pana z forum swiatełka. Zamówiłem 40 ogniw 2 tyg temu i nie mam do tej pory nawet nr konta :/

Poza tym lepiej zapoznać się ze specyfikacją rozładowania takiego ogniwa :)

: środa 12 lis 2014, 12:18
autor: mmuchomor
Ja z Panem ze światełek miałem kontakt, ale nie podał mi numeru konta, choć o to pytałem, tylko odpowiedział na inną część wiadomości. Patrząc na jednak słabą wydajność prądową i pogodę jaka panuje i będzie panowała przez jakiś czas, raczej zapoluje na pakiet Multistar 4s 8-10 Ah. Nie chciałbym mieć problemów z powrotem do bazy jak się zmieni wiatr :D

: czwartek 13 lis 2014, 00:06
autor: Eman81krk
Jakie problemy mogą być przy pakiecie 3s9p? Bo 90A to nawet na mojego quada za dużo :)

: czwartek 13 lis 2014, 06:43
autor: Assur92
W moim wypadku problemem jest spadek napiecia. Mam silniki z niskim kv i duzymi smiglami. Przy pakiecie 3s4p colter by sie wzniesc potrzebuje full gazu, a do zawisu ponad 70% gazu. Co z tego ze do zawizu potrzeba mi okolo 14-15A jak namiecie przysiada i musze go cisnac bardziej by wisial. Bedzie proba z 3s8p czyli ponad 20Ah na pokladzie, jak sie uda to fajnie jak nie to mowi sie trudno, pakiety i tak byly do samolotu zrobione.