Wydajność LiIon w modelach latających

czyli wszystko to co nie podpada pod powyższe działy ale ma związek z technikami stosowanymi w modelarstwie

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

Przy lipo łączyłem pakiety ale zawsze tej samej pojemności i poziom rozładowania był zawsze taki sam, to samo w SS2000 wkładam 2X3s2p i też chodzą równo tu po locie w 3s2p weszło 5,9A a w 3s1p 2,6A ten padnięty reanimowałem dwa dni w Accucel6
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KamilCK »

Tak jak pisze łącze Lipo o różnej pojemności i nic się nie dzieje i tak samo z Liion
Awatar użytkownika
mmuchomor
Posty: 468
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 20:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mmuchomor »

A nie zależy to od obciążeń? Pakiety różnej pojemności mają różną wydajność prądową. O ile w Lipo był zapas, o tyle w Liion mógł być problem.
Pozdrawiam,
Maciek
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

mmuchomor pisze:A nie zależy to od obciążeń? Pakiety różnej pojemności mają różną wydajność prądową. O ile w Lipo był zapas, o tyle w Liion mógł być problem.
Ale dlaczego tylko jedno ogniwo z pakietu "latało"?
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Awatar użytkownika
mmuchomor
Posty: 468
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 20:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mmuchomor »

Może zbyt duże obciążenie i równocześnie słabsze parametry tych leniwych ogniw spowodowały w sumie to, że przez nie nic nie poszło?
Pozdrawiam,
Maciek
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2268
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Pieth pisze:Ale dlaczego tylko jedno ogniwo z pakietu "latało"?
1. przed lotem pakiet nie był zbalansowany (to znaczy przed lotem jedno ogniwo było już częściowo rozładowane)
2. To ogniwo które "latało" ma duuuzo mniejszą pojemność od pozostałych

Nie ma innych wyjaśnień.
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

Zbig to pierwsze chyba nie a to drugie muszę sprawdzić, tylko jak to najlepiej zrobić?
Dzisiaj li-lionki dostał mój pierwszy w życiu ufolot F450 ale zapomniałem zmienić nastawienia i wylądował przy 3,5v na celę, muszę to powtórzyć i się pochwalę ale jest obiecująco :mrgreen:
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2268
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Pieth pisze:Zto drugie muszę sprawdzić, tylko jak to najlepiej zrobić?
ładujesz/balansujesz do 4,2V/celę, potem rozładowujesz i sprawdzasz napięcie na celach.
Jeśli któras ma nizszą pojemność, to szybciej na niej spada napięcie. jak spadnie do 3V odczytujesz na ładowarce ile rozładowałeś i już wiesz ile ona ma pojemności.
Jeśli rozladowują się wszystkie w miarę równo (róznica max kilkadziesiąt mV) to jest OK.
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

Dzisiaj kolejny w kolejce, tym razem Ufolot F450 zapakowany 2x3S2P, musiałem mu wyłączyć podejmowanie decyzji o zasilaniu bo lądował przy 3,5v na celę.
Waga do lotu 1550g

Obrazek

Lot w zawisie, ale podczas wiatru więc cały czas musiałem sterować, bo nie używam GPSu
Czas lotu 29min, jak baterie się naładują to poinformuję o "spalaniu"

Spróbowałem zaaplikować mu to samo co w trenerku czyli 2x3S2P+2x3S w tym ten trefny pakiecik ;-) waga 1860g i czas lotu 13min

Obrazek

Po locie okazało się że trefny pakiecik ma walniętą jedną celę jak przewidział Zbig ale pozostałe latały :shock:
Pakiety pobrały: 3S2P 2040mah i 2080mah a 3s 1220mah ten walnięty miał dwie cele rozładowane podobnie a trzecia 0
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Awatar użytkownika
Eman81krk
Posty: 782
Rejestracja: poniedziałek 03 lut 2014, 17:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Eman81krk »

Dobrze że Ci coptera nie spaliło :D to niebezpieczne chyba rozładować do takiego ZERA :)
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

Najpierw testowałem na starym li-po i było 3,2 na celę a Ufolot już nie miał siły i lądował wcale poprawnie więc to zabezpieczenie to taki bajer do niczego nie przydatny a mruga czerwonym światełkiem od połowy lotu, więc wyłączyłem i spokój.
Po naładowaniu pakietów okazało się, że przyjęły odpowiednio 4100 i 4700mah więc teoretycznie mogły jeszcze latać, ale cudak nie chciał, pomimo że go oszukałem.

A tak nawiasem "zali ja sam in Universum" nikt nie lata na tych wynalazkach, żeby podzielić się swoimi doświadczeniami?
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Awatar użytkownika
Eman81krk
Posty: 782
Rejestracja: poniedziałek 03 lut 2014, 17:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Eman81krk »

Ja się nie mogę doczekać na odpowiedź od pana z forum swiatełka. Zamówiłem 40 ogniw 2 tyg temu i nie mam do tej pory nawet nr konta :/

Poza tym lepiej zapoznać się ze specyfikacją rozładowania takiego ogniwa :)
Awatar użytkownika
mmuchomor
Posty: 468
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 20:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mmuchomor »

Ja z Panem ze światełek miałem kontakt, ale nie podał mi numeru konta, choć o to pytałem, tylko odpowiedział na inną część wiadomości. Patrząc na jednak słabą wydajność prądową i pogodę jaka panuje i będzie panowała przez jakiś czas, raczej zapoluje na pakiet Multistar 4s 8-10 Ah. Nie chciałbym mieć problemów z powrotem do bazy jak się zmieni wiatr :D
Pozdrawiam,
Maciek
Awatar użytkownika
Eman81krk
Posty: 782
Rejestracja: poniedziałek 03 lut 2014, 17:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Eman81krk »

Jakie problemy mogą być przy pakiecie 3s9p? Bo 90A to nawet na mojego quada za dużo :)
Assur92
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Assur92 »

W moim wypadku problemem jest spadek napiecia. Mam silniki z niskim kv i duzymi smiglami. Przy pakiecie 3s4p colter by sie wzniesc potrzebuje full gazu, a do zawisu ponad 70% gazu. Co z tego ze do zawizu potrzeba mi okolo 14-15A jak namiecie przysiada i musze go cisnac bardziej by wisial. Bedzie proba z 3s8p czyli ponad 20Ah na pokladzie, jak sie uda to fajnie jak nie to mowi sie trudno, pakiety i tak byly do samolotu zrobione.
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL
ODPOWIEDZ