Strona 1 z 5

Wydajność LiIon w modelach latających

: sobota 01 lis 2014, 15:42
autor: Pieth
Dzisiaj załadowałem SS2000 dwoma pakietami 3s2p czyli 12ah wyszło wszystko na styk bo silnik pobiera 40A, chciałem polatać jak motoszybowcem czyli winda i swobodna żegluga, ale
pakieciki nie wyrabiały, więc pokręciłem się w kółko na minimalnych obrotach aby utrzymać wysokość i wyszło: 1godz 15min i dystans 40,5km, musiał by dźwigać przynajmniej 3s5p

: sobota 01 lis 2014, 16:53
autor: KamilCK
Pieth pisze:Dzisiaj załadowałem SS2000 dwoma pakietami 3s2p czyli 12ah wyszło wszystko na styk bo silnik pobiera 40A, chciałem polatać jak motoszybowcem czyli winda i swobodna żegluga, ale
pakieciki nie wyrabiały, więc pokręciłem się w kółko na minimalnych obrotach aby utrzymać wysokość i wyszło: 1godz 15min i dystans 40,5km, musiał by dźwigać przynajmniej 3s5p
To coś masz nie tak mnie w konfiguracji 3S4P bez problemu ciągnie 4-5m/s do góry i bez problemu pakiet daje sobie radę.
Ps. Jaki masz Silnik i śmigło ???

: sobota 01 lis 2014, 18:17
autor: Pieth
Silnik Ray3536/05 śmigło APC 9x6 http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 05-pelikan danymi się nie sugeruj bo pod mocnym obciążeniem (duża waga modelu)
pobiera około 40A + 4 serwa, bo resztę wydłubałem, więc na styk.
Latając DG1000 wydajność pakietu była trochę większa od poboru i było OK http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=22723

: sobota 01 lis 2014, 18:27
autor: KamilCK
Coś Dziwnego bo co prawda mam stockowy silnik i mi pobiera maX 27.3A a do poziomego lotu około 7A
Oczywiście śmigło takie same

: sobota 01 lis 2014, 19:28
autor: Pieth
Ja już przerobiłem trzy silniki, również na 4s i z tego co czytam to w przypadku SS2000
ten stockowy jest OK.

: sobota 01 lis 2014, 19:58
autor: KamilCK
Powiem tak że mam stockowy silnik i nie mogę złego słowa powiedzieć na śmigle 9x6 mam wznoszenie 4m/s i max pobór prądu wynosi mi 27.3a

: sobota 01 lis 2014, 23:02
autor: Eman81krk
Pieth, jak masz pakiet na styk to nie ma się co dziwić że nie idzie :) 10A na ogniwo to max rozładowanie więc tak nie powinno się latać. Tym bardziej że przy takim rozładowaniu raczej max pojemności nie wyciszniesz z ogniwa.

: niedziela 02 lis 2014, 07:38
autor: Pieth
W zasadzie do spokojnego lotu FPV w dobrych warunkach pogodowych by starczył, a "zmęczyłem" go trochę na początku tymi windami.

: środa 05 lis 2014, 15:19
autor: Pieth
Dzisiaj poleciał na tym samym zasilaniu mój trenerek na bazie Pioneera- Pelikana i U Can Fly- Hype, Model do lotów pokazowych uzbrojony na co dzień w rakiety, prom kosmiczny, spadochroniarzy, bomby, świecę dymną i co tam sobie kto zażyczy, silnik Ray CD 3536/05 i śmigło FSK06 9-3/4 x 6-1/4 po rozbrojeniu ważył jak SS2000 czyli 2kg ale znacznie lepiej lata przy takim obciążeniu i mógłby zabrać dwa razy więcej ogniw bez specjalnego uszczerbku dla właściwości lotnych.
Obrazek
Czas lotu 1dodz 13min dystans 40km
Zostanie dozbrojony w klamotki FPV i na zimę jak znalazł bo ma narty ;-)

PS
Próbowałem zmienić tytuł na "Wydajność LiIon w SS2000 i innych" ale cóś niegramotny jestem w tym temacie :-(
edit
Przy ładowaniu ogniw okazało się, ze 2 były nierozładowane więc leciał na 10

: sobota 08 lis 2014, 17:56
autor: Pieth
Nie mogę rozwiązać tej zagadki, może ktoś bardziej kumaty się podejmie.
Do lotu trenerkiem pakiety były ze względu na SC w takiej konfiguracji jak na foto czyli 2x3s + 3s2p i po locie okazało się, że dwie cele jednego z pojedynczych pakietów były nie rozładowane obie miały 4,20v a jedna "brała udział" w locie i miała 2,8v.
Wszystkie połączenia sprawdziłem i jest OK, dzisiaj trefny pakiecik przetestowałem w modelu i normalnie się rozładowuje, więc co mogło być przyczyną?
Obrazek

: sobota 08 lis 2014, 23:22
autor: szeri88
Specem też nie jestem, ale tak sobie myślę, że te dwa ogniwa mogą mieć większą rezystancję wewnętrzną (może na skutek przypadkowego zwarcia, przeciążenia czy przegrzania) i przy połączeniu równoległym z ogniwami o niższej oporności większy prąd popłynie z tych "lepszych" ogniw i powoduje to nierównomierne rozładowanie, ale czy aż do tego stopnia?

Piszesz, że potem przetestowałeś i było OK, czy test robiłeś w takiej konfiguracji jak podczas pierwszego lotu, tzn. z pozostałymi pakietami, czy może testowałeś sam pakiet 3S?

: niedziela 09 lis 2014, 00:26
autor: Pieth
Sam pakiet, ale jak jutro będzie względna pogoda to polatam i zobaczymy.

: niedziela 09 lis 2014, 00:49
autor: szeri88
Pieth pisze:Sam pakiet, ale jak jutro będzie względna pogoda to polatam i zobaczymy.
Czyli moja teoria by się zgadzała. Prąd jest "leniwy" i przy połączeniu równoległym większość energii pobierze z ogniwa z mniejszą rezystancją, czyli z tych lepszych (na dłuższą metę może to doprowadzić do uszkodzenia tych celi). Przy połączeniu szeregowym nie ma wyjścia i tak musi popłynąć przez wszystkie ogniwa i rozbieżności mogą być mniejsze. Dziwi mnie tylko dlaczego różnice są aż tak duże, wygląda na to, że te dwa ogniwa w ogóle nie brały udziału w tym locie :roll:

: niedziela 09 lis 2014, 08:23
autor: mmuchomor
A czy fakt, że masz spięte 3 różne piemnościowo pakiety nie ma znaczenia? Logika podpowiada, że nie powinny być mieszane 2p z 1p.

: niedziela 09 lis 2014, 09:30
autor: KamilCK
mmuchomor pisze:A czy fakt, że masz spięte 3 różne piemnościowo pakiety nie ma znaczenia? Logika podpowiada, że nie powinny być mieszane 2p z 1p.
A jak mieszasz LiPo np. 5500 i 2200 to też nie może być? Ja mieszam Liion 3S4P i 3S1P równolegle i jakoś mi się dobrze rozładowuje.
Coś ta twoja Logika Ci źle podpowiada