Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 29 lis 2020, 20:11

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: środa 18 maja 2016, 15:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Posty: 312
Lokalizacja: Perpignan, Francja
(jeśli uważacie że temat bardziej do Hyde Parku, to proszę o przeniesienie)
No więc jak w temacie. Stara mazda 323F 2.0 diesel. Auto już dożywa swoich dni, ale na razie nie ma możliwości zmiany :-(
Problemy z odpalaniem na zimno już były, ale zawsze w końcu załapywał. Dziś nie załapał. Akumulator wyczerpałem prawie do cna. No i teraz do rzeczy:
jesteśmy na emigracji, brak prostownika, mechanicy w ciul drodzy, nowe akumulatory takoż.
Pyt. 1. Czy wspomnianą ładowarką (IMAX B6AC V2) mogę ładować zwykły aku samochodowy? (około 60Ah). W ładowarce jest opcja Pb z wyborem napięcia co 2.0V, ale wolę upewnić się czy to jest konkretnie do takich akumulatorów.
Pyt. 2. Jeśli winowajcą jest słaby akumulator dający za mały prąd podczas rozruchu, czy mogę podłączyć do klem mojego LiPola Turnigy 5Ah 25-35c? Jeśli tak, to co mogę zrobić żeby nie spalić pakietu podczas kręcenia rozrusznikiem? Da się jakoś ograniczyć pobór prądu z pakietu, żeby nie pobierało więcej niż powiedzmy 120A? (Tak, wiem, widziałem filmik jak odpalali auto z Turnigy nanotech. ale a) mam zwykłego turnigy, b) nie powiedzieli jak takie odpalanie wpłynęło na pakiet).

_________________
"Seagull" - skrzydło z RDS a'la FPV49
Bamboo-copter
Mini motoszybowiec
Statek "Beholder"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 maja 2016, 15:58 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 mar 2015, 22:16
Posty: 135
Lokalizacja: KRK
1. tak, bez problemu
2. też kiedyś o tym myślałem, ale przy benzynie 1.0. Teoretyczne 175A z tego lipola to chyba mało na diesel 2.0. Poza tym podczas rozruchu napięcie na Pb po prostu spadnie przy dużym prądzie, a lipo w tym czasie przynajmniej spuchnie jeśli nie zapali się.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 maja 2016, 16:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Posty: 16419
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)
DawidM pisze:
2. też kiedyś o tym myślałem, ale przy benzynie 1.0. Teoretyczne 175A z tego lipola to chyba mało na diesel 2.0. Poza tym podczas rozruchu napięcie na Pb po prostu spadnie przy dużym prądzie, a lipo w tym czasie przynajmniej spuchnie jeśli nie zapali się.
Pozwolę się nie zgodzić. Napięcie na PB i LiPo będą takie same. Nic nie spuchnie i nie zapali się ponieważ akku samochodowy (pod warunkiem że nie jest totalna padlina bez życia wyciągnięta po 10 latach ze złomowiska) z punktu widzenia LiPo staje się bardzo dobrym filtrem i buforem.

Polecam viewtopic.php?p=252306#p252306 oraz viewtopic.php?p=79925#p79925

_________________
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 maja 2016, 16:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9211
Lokalizacja: Bytom
2. Nie ma problemu z zapalaniem diesla z lipola. Tylko jedna uwaga. Jak już auto zapali to natychmiast odłącz lipola, bo alternator go przeładuje i będą fajerwerki.

A tą madzię masz na wykończeniu. Te auta zapalają po pół obrotu, nawet przy -5 stopniach bez grzania świec. Albo komprechy już nie ma albo pompa na wykończeniu, albo nieszczelny układ paliwowy i się zapowietrza. Wiem co mówię bo też mam taką madzię.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 maja 2016, 16:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Posty: 312
Lokalizacja: Perpignan, Francja
miś pisze:
2. Nie ma problemu z zapalaniem diesla z lipola. Tylko jedna uwaga. Jak już auto zapali to natychmiast odłącz lipola, bo alternator go przeładuje i będą fajerwerki.

tak, jestem tego świadom. a nie zaszkodzi LiPolowi jeżeli po uruchomieniu przez te 3-4 sekundy alternator będzie go ładował prądem większym niż 1-2C?
miś pisze:
A tą madzię masz na wykończeniu. Te auta zapalają po pół obrotu, nawet przy -5 stopniach bez grzania świec. Albo komprechy już nie ma albo pompa na wykończeniu, albo nieszczelny układ paliwowy i się zapowietrza. Wiem co mówię bo też mam taką madzię.

Jest walnięty zawór SPV w pompie wtryskowej. Przy ujemnych temperaturach auto odpala w miarę normalnie. Przy ciepłym silniku, mam zrobionego moda: przełącznik odcinający czujnik temperatury. Auto rzeczywiście odpala od dotknięcia. Przy dodatnich temperaturach i zimnym silniku są problemy. Obawiam się, że trzeba będzie wrócić do metod z przed moda: na noc parkować na górce i odpalać z pychu. To zawsze działa.
Rurku: dzięki za linki. dokształciłem się i jutro spróbuję. Nie rozumiem tylko czemu akumulator działa jak bufor. Jeśli aku daje powiedzmy 50A max a rozrusznik potrzebuje powiedzmy 300A, to przecież wszystkie brakujące ampery będzie ciągnąć z LiPola. Chyba że się mylę, nie jestem orłem w tej dziedzinie...

_________________
"Seagull" - skrzydło z RDS a'la FPV49
Bamboo-copter
Mini motoszybowiec
Statek "Beholder"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 maja 2016, 18:09 
Offline

Rejestracja: niedziela 23 paź 2011, 22:02
Posty: 1828
Lokalizacja: UK
Arthor pisze:
a nie zaszkodzi LiPolowi jeżeli po uruchomieniu przez te 3-4 sekundy alternator będzie go ładował prądem większym niż 1-2C?

Lajtowo.
Ja na pakiecie lion 3s4p(teoretycznie max chwilowy 80A) odpalałem jakiegoś dostawczaka na dieslu, chyba fiat ducato.
Aktualnie mam poskładane ogniwa LiFePO4 firmy A123 26650, 4sp1, prąd do 100A, ale jeszcze muszę dołożyć grube kable.
Taki pakiet powinien poradzić sobie z każdym samochodem osobowym w którym aku nie domaga.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 maja 2016, 18:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9211
Lokalizacja: Bytom
Arthor pisze:
a nie zaszkodzi LiPolowi jeżeli po uruchomieniu przez te 3-4 sekundy alternator będzie go ładował prądem większym niż 1-2C?
Przez kilka sekund nie zaszkodzi.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 19 lis 2020, 13:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 27 kwie 2013, 16:56
Posty: 848
Lokalizacja: Kraków
Zimno się robi, więc podobne tematy wracają ;)

Mój aku w aucie zdycha, albo coś w aucie go rozładowuje...

W każdym razie, takie pytanie mam :-) ... ładował ktoś może aku ładowarką modelarską (mam accucell-6) bez odpinania klem?
Nie było problemu z autkiem? Jakim prądem ładowaliście?


Teoretycznie aku jest mega wielkim filtrem, ale wiadomo jak to na mondrych moto portalach straszą przed takim ładowaniem ;),
więc chciałbym zebrać parę opinii :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 19 lis 2020, 14:53 
Offline

Rejestracja: niedziela 04 cze 2017, 19:26
Posty: 107
Lokalizacja: lubuskie
Kilka razy podładowywałem akumulator w swoim samochodzie przy pomocy Turnigy Accucel 6 i później Turnigy Reactor 300W bez odłączania akumulatora tylko podpinając się pod klemy i nie było żadnego problemu. Raz nawet zostawiłem ładowarkę zasilaną z pakietu żeby podładowała aku przez 15 minut aby odpalić auto jak młody zostawił mi lampkę włączoną w samochodzie i rozrusznik nawet raz nie zakręcił. Te 15 minut wystarczyło do odpalenia benzyny 1.8 bez problemu. turnigy Accucel mam 50W więc ładuje na początku 4,5A i później stopniowo spada. Natomiast turnigy reaktorem ustawiam 6-6,5A i ładuje. Akumulator mam 60Ah wiec ładuje napięciem prądem 1/10 pojemności.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 19 lis 2020, 18:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2811
Lokalizacja: Warszawa
Też ładowałem nie raz bez odpinania klem. Prądy ustawiałem mniejsze, koło 2-3 A na noc, bo i akumulator nieduży.
Kiedyś wiele razy uruchamiałem dizla 1,7 i benzynę 2.0 z pakietu LiFePo 4S (ogniwa A123).

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 20 lis 2020, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 20 wrz 2012, 22:38
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław
Ładowałem aku w samochodzie ładowarką modelarską już nie raz.
Co do odpinania aku, to zależy od auta, ale najlepiej na odłączonym. Dlaczego? Bo nowoczesne auta mają kupę elektroniki, która jak się obudzi, to zjada często dosyć dużo prądu. Bez sensu jest zasilać z ładowarki lampki i komputery zamiast ładować akumulator:)
Mi osobiście zdarzyło się, że jeden z komputerów przy za niskim napięciu zgłupiał i podtrzymywał zasilanie ogrzewania tylnej szyby. Z czymś takim, to żadną ładowarką się nie poradzi.
Ale jak się zna swój samochód i wie kiedy jaki prąd pobiera, to i bez odłączania można się wstrzelić w taki stan, że nie zasila się za dużo elektroniki, a ładuje akumulator.
Co do rozładowywania akumulatora na dłuższym postoju, to polecam wrzucić panel słoneczny na podszybie :) Odkąd tak zrobiłem, to nie mam żadnych problemów z zapalaniem, a auto jest jeżdżone teraz 1-3 razy/miesiąc i akumulator też powoli woła o wymianę.

Tu ładowanie (akurat wszystkie li-po miałem w storage i tylko aku od wkrętarki był pełny, ale wystarczyło):
Obrazek

A tu zapobieganie:
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.