Polskie Forum FPV
http://rc-fpv.pl/

Projekt nowych regulacji EASA
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=30&t=37970
Strona 2 z 7

Autor:  NeXuS [ piątek 14 paź 2016, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

pawelsky pisze:
MacPiston pisze:
A tak btw, jak zmierzą czy leciałem 50 czy 100kmh?

Nikt nie bedzie mierzyl ile leciales, tylko jak szybko Twoje latadlo moze maksymalnie poleciec...
Aha, już widzę procedurę.
- Panie, musimy sprawdzić ile ta Pana 250-tka wyciąga w locie poziomym. Leć Pan na ten radar, tak szybko jak się da.
- Franeeek. Chodź, będziesz patrzył czy Pan trzyma full throttle przy teście. Albo nie, bierz od Pana aparaturę i sam leć na radar na maxa. Tylko Panu maszyny nie rozbij, bo będą koszta....
- Aha jeszcze podpisze się Pan pod oświadczeniem, że maszyna nie ma skonfigurowanego w FC, włączanego tajną kombinacją ograniczenia prędkości obrotowej silników.

Autor:  Verid [ piątek 14 paź 2016, 17:00 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

NeXuS pisze:
Aha, już widzę procedurę.
- Panie, musimy sprawdzić ile ta Pana 250-tka wyciąga w locie poziomym


Znając polskie realia to raczej będzie: "Panie, musimy sprawdzić czy ta Pana 250-tka jest zgodna z wytycznymi EASA. Proszę tu podpisać pokwitowanie, przekazujemy sprzęt do eksperta. Dron będzie do odbioru po około 3 miesiącach. W przypadku nieścisłości grozi Pamu mandat karny wysokości godziliarda oraz będzie Pan zobowiązany do pokrycia kosztów ekspertyzy w wysokości dwóch godziliardów."

Na 500+ się samo nie nazbiera...

Autor:  Marcin A [ piątek 14 paź 2016, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

Fixer pisze:
PiotrSz pisze:
Komuś się bardzo nudzi albo wziął do kieszeni dużo kasy

Ale kasy na co ? albo za co ?

Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.

Autor:  Jagoda [ piątek 14 paź 2016, 19:47 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

Verid pisze:
W razie wątpliwości konfiskata sprzętu i na ekspertyzę.


Masz rację.Cholera.
Podobnie dmuchawkę czy aby więcej niż 17J nie ma.

Uziemią przepisem latadła.

Autor:  Andziak [ piątek 14 paź 2016, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

widze trzeba szybko drona skladac poki takie czesci sa dostepne...

Autor:  Adrián [ piątek 14 paź 2016, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

O to się nie ma co martwić. Gorzej gdzie latać by się nie "przelecieć".

Autor:  PiotrSz [ piątek 14 paź 2016, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

To jest chore ... W przypadku wyścigów quadów latanie fabryczną maszyną to tak jak by dla Krzysztofa Hołowczyca kazać startować w rajdzie WRC samochodem z salonu ...

Autor:  Jambo [ sobota 15 paź 2016, 01:40 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

Marcin A pisze:
Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.

nie masz racji ...
Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft
Rozmawiałem z egazminatorm VLOS na ten temat , i mówił że mają być jeszcze klasy c coś tam .
Ogólnie dla osób z licencją VLOS czy EVLOS nie powinno się zmienić w temacie, a latanie FPV będzie zapwne w kółkach modelarskich i wyznaczonych strefach .

Bardziej się zastanawiam jak będzie z licencjami VLOS w 2017 bo EASA wkońcu pracuje nad standardem EU

Autor:  Marcin A [ sobota 15 paź 2016, 10:00 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

Jambo pisze:
Marcin A pisze:
Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.

nie masz racji ...
Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft

wg http://www.latajmybezpiecznie.org/index ... sl-czy-agl jest 500m nad miastami. Czyli tam gdzie licencje będą najcenniejsze.

Autor:  pawelsky [ sobota 15 paź 2016, 10:10 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

Jambo pisze:
Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft

A skad wziales granice 400ft? :-)

Autor:  Jambo [ sobota 15 paź 2016, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

Z egazminu/kursu VLOS , z tym że ja nie robiłem w PL
400ft czyli 120m do150m zapewne pl jest to samo bo przepisy te wywodzą się z EASA

pozdro

Autor:  pawelsky [ sobota 15 paź 2016, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

Jambo pisze:
Z egazminu/kursu VLOS , z tym że ja nie robiłem w PL
400ft czyli 120m do150m zapewne pl jest to samo bo przepisy te wywodzą się z EASA

W polskich przepisach nie ma wyznaczonej sztywnej gornej granicy dla naszych latadel (poza "zasiegiem wzroku" oczywiscie).

Autor:  PiotrSz [ poniedziałek 17 paź 2016, 14:38 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

Pojawiła się petycja przeciwko nowym regulacjom
https://www.change.org/p/https-www-easa ... =612134306

Autor:  pawelsky [ poniedziałek 17 paź 2016, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

PiotrSz pisze:
Pojawiła się petycja przeciwko nowym regulacjom
https://www.change.org/p/https-www-easa ... =612134306

Proponuje wrzucic banner na glowna.

Autor:  Adrián [ poniedziałek 17 paź 2016, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowych regulacji EASA

No i pięknie, dołączam się.

Strona 2 z 7 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/