Strona 2 z 14

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: piątek 14 paź 2016, 16:39
autor: NeXuS
pawelsky pisze:
MacPiston pisze:A tak btw, jak zmierzą czy leciałem 50 czy 100kmh?
Nikt nie bedzie mierzyl ile leciales, tylko jak szybko Twoje latadlo moze maksymalnie poleciec...
Aha, już widzę procedurę.
- Panie, musimy sprawdzić ile ta Pana 250-tka wyciąga w locie poziomym. Leć Pan na ten radar, tak szybko jak się da.
- Franeeek. Chodź, będziesz patrzył czy Pan trzyma full throttle przy teście. Albo nie, bierz od Pana aparaturę i sam leć na radar na maxa. Tylko Panu maszyny nie rozbij, bo będą koszta....
- Aha jeszcze podpisze się Pan pod oświadczeniem, że maszyna nie ma skonfigurowanego w FC, włączanego tajną kombinacją ograniczenia prędkości obrotowej silników.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: piątek 14 paź 2016, 17:00
autor: Verid
NeXuS pisze:Aha, już widzę procedurę.
- Panie, musimy sprawdzić ile ta Pana 250-tka wyciąga w locie poziomym
Znając polskie realia to raczej będzie: "Panie, musimy sprawdzić czy ta Pana 250-tka jest zgodna z wytycznymi EASA. Proszę tu podpisać pokwitowanie, przekazujemy sprzęt do eksperta. Dron będzie do odbioru po około 3 miesiącach. W przypadku nieścisłości grozi Pamu mandat karny wysokości godziliarda oraz będzie Pan zobowiązany do pokrycia kosztów ekspertyzy w wysokości dwóch godziliardów."

Na 500+ się samo nie nazbiera...

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: piątek 14 paź 2016, 19:08
autor: Marcin A
Fixer pisze:
PiotrSz pisze:Komuś się bardzo nudzi albo wziął do kieszeni dużo kasy
Ale kasy na co ? albo za co ?
Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: piątek 14 paź 2016, 19:47
autor: Jagoda
Verid pisze: W razie wątpliwości konfiskata sprzętu i na ekspertyzę.
Masz rację.Cholera.
Podobnie dmuchawkę czy aby więcej niż 17J nie ma.

Uziemią przepisem latadła.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: piątek 14 paź 2016, 20:37
autor: Andziak
widze trzeba szybko drona skladac poki takie czesci sa dostepne...

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: piątek 14 paź 2016, 20:53
autor: Adrián
O to się nie ma co martwić. Gorzej gdzie latać by się nie "przelecieć".

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: piątek 14 paź 2016, 21:25
autor: PiotrSz
To jest chore ... W przypadku wyścigów quadów latanie fabryczną maszyną to tak jak by dla Krzysztofa Hołowczyca kazać startować w rajdzie WRC samochodem z salonu ...

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: sobota 15 paź 2016, 01:40
autor: Jambo
Marcin A pisze:Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.
nie masz racji ...
Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft
Rozmawiałem z egazminatorm VLOS na ten temat , i mówił że mają być jeszcze klasy c coś tam .
Ogólnie dla osób z licencją VLOS czy EVLOS nie powinno się zmienić w temacie, a latanie FPV będzie zapwne w kółkach modelarskich i wyznaczonych strefach .

Bardziej się zastanawiam jak będzie z licencjami VLOS w 2017 bo EASA wkońcu pracuje nad standardem EU

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: sobota 15 paź 2016, 10:00
autor: Marcin A
Jambo pisze:
Marcin A pisze:Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.
nie masz racji ...
Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft
wg http://www.latajmybezpiecznie.org/index ... sl-czy-agl jest 500m nad miastami. Czyli tam gdzie licencje będą najcenniejsze.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: sobota 15 paź 2016, 10:10
autor: pawelsky
Jambo pisze:Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft
A skad wziales granice 400ft? :-)

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: sobota 15 paź 2016, 22:23
autor: Jambo
Z egazminu/kursu VLOS , z tym że ja nie robiłem w PL
400ft czyli 120m do150m zapewne pl jest to samo bo przepisy te wywodzą się z EASA

pozdro

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: sobota 15 paź 2016, 22:51
autor: pawelsky
Jambo pisze:Z egazminu/kursu VLOS , z tym że ja nie robiłem w PL
400ft czyli 120m do150m zapewne pl jest to samo bo przepisy te wywodzą się z EASA
W polskich przepisach nie ma wyznaczonej sztywnej gornej granicy dla naszych latadel (poza "zasiegiem wzroku" oczywiscie).

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: poniedziałek 17 paź 2016, 14:38
autor: PiotrSz
Pojawiła się petycja przeciwko nowym regulacjom
https://www.change.org/p/https-www-easa ... =612134306

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: poniedziałek 17 paź 2016, 19:59
autor: pawelsky
PiotrSz pisze:Pojawiła się petycja przeciwko nowym regulacjom
https://www.change.org/p/https-www-easa ... =612134306
Proponuje wrzucic banner na glowna.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: poniedziałek 17 paź 2016, 19:59
autor: Adrián
No i pięknie, dołączam się.