Projekt nowych regulacji EASA

Miejsce gdzie możemy wpływać na kształt i sprawy bieżące forum

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 12999
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Verid »

Zgłaszać może i można ale coś mam smutne wrażenie że będziesz miał spory problem z udowodnieniem że GA był tam gdzie go być nie powinno. Ocena wysokości "na oko" nie zda egzaminu obawiam się.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: cebulator »

Domyślam się, że ciężko by było dochodzić swoich praw. Jedno co to z każdego lotu mam zarejestrowane wideo i parametry (wysokość, pozycja itp.), to nie zwykły model.
Ale co jak co, to nie chciałbym sprawdzać tego w praktyce.
Smutne jest to, że to obie strony powinny się dogadać i przestrzegać reguł "gry"
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Adrián »

Prawda, jedynie nagranie i parametry, Może coś dadzą, chociaż też wątpię, bo z udowodnieniem czegokolwiek będzie ciężko.
W przypadku W.to My będziemy winni..bo mieliśmy mu ustąpić "pierwszeństwa".

W pobliżu naszego jeziora, Bardzo często latają, popisując się kim oni to nie są i jacy z nich mocarze..
To wszystko Zdecydowanie za nisko.. Nalot tuż nad drzewami i zniżenie pułapu nad jeziorem..
Ale co mu zrobisz? Jedynie jak nagrasz przypadkowo, bo lecą na pełnej piz.. i tyle go widziano..
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pma_ »

No tego się spodziewałem co napisaliście.

Czyli wracam do trenowaniu rzutów kamieniem.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 12999
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Verid »

Atlatl albo dobra proca. Inaczej szkoda ręki...
Ten wredny...
Fodzio
Posty: 317
Rejestracja: wtorek 24 sie 2010, 13:19
Lokalizacja: Opole/Wawelno

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Fodzio »

U mnie dwa razy latał taki top gun nad domem, myślałem, ze mi komin rozwali.
Za drugim razem telefon na policje, oficjalne zgłoszenie i spokój :)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9749
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

pawelsky pisze:
PiotrSz pisze:Pojawiła się petycja przeciwko nowym regulacjom
https://www.change.org/p/https-www-easa ... =612134306
Proponuje wrzucic banner na glowna.
Proponuje zdjac banner z glownej, bo petycja juz dawno zamknieta.
hornet2
Posty: 1205
Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: hornet2 »

Czytając to co nas czeka w niedalekiej przyszłości to wesoło nie będzie . Wszystkie drony mają być podzielone na klasy C0 do C4 i podkategorie A1 do A3 w zależności od wagi ,możliwej wysokości lotu , prędkości drona , itp. Najłatwiej będą mieli użytkownicy dronów o wadze do 250g . Te drony będą traktowane jako zabawki i nie będą musiały być rejestrowane. Chociaż DJI Spark Mini raczej do zabawek nie należy . ;-) Każdy dron o wadze powyżej 250g będzie podlegał rejestracji . Najgorzej będą mieli użytkownicy dronów o masie do 4kg a powyżej 900g . Od takiego użytkownika oprócz rejestracji drona będzie wymagane Certyfikat Kompetencji Pilota BSP ( odpowiednik UAVO ). Raczej to wszystko za darmo nie będzie . Tak że ktoś na tym nieźle kasę natrzepie . Szara strefa będzie kwitnąć . Mnóstwo jest dronów zabawek ważących ponad 250g i to też ma być rejestrowane ?
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9749
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

@hornet2 ja Cie bardzo prosze - nie wypowiadaj sie na temat przepisow ktorych nie rozumiesz, bo jeszcze ktos przeczyta, uwierzy i zacznie powtarzac.
hornet2 pisze:Każdy dron o wadze powyżej 250g będzie podlegał rejestracji.
Bzdura. Drony nie podlegaja rejestracji, rejestracji podlega co najwyzej operator.
hornet2 pisze:Najgorzej będą mieli użytkownicy dronów o masie do 4kg a powyżej 900g . Od takiego użytkownika oprócz rejestracji drona będzie wymagane Certyfikat Kompetencji Pilota BSP.
Kolejna bzdura. Certyfikat wymagany bedzie tylko jesli zamierzasz latac w bezposredniej bliskosci ludzi.
hornet2
Posty: 1205
Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: hornet2 »

pawelsky pisze:@hornet2 ja Cie bardzo prosze - nie wypowiadaj sie na temat przepisow ktorych nie rozumiesz, bo jeszcze ktos przeczyta, uwierzy i zacznie powtarzac.
hornet2 pisze:Każdy dron o wadze powyżej 250g będzie podlegał rejestracji.
Bzdura. Drony nie podlegaja rejestracji, rejestracji podlega co najwyzej operator.
hornet2 pisze:Najgorzej będą mieli użytkownicy dronów o masie do 4kg a powyżej 900g . Od takiego użytkownika oprócz rejestracji drona będzie wymagane Certyfikat Kompetencji Pilota BSP.
Kolejna bzdura. Certyfikat wymagany bedzie tylko jesli zamierzasz latac w bezposredniej bliskosci ludzi.
O.K. masz rację .

"bezzałogowce o masie startowej do 4 kg. (podkategoria A2) będą wymagały od pilota, uzyskania Certyfikatu Kompetencji Pilota BSP, będącego w pewnym zakresie odpowiednikiem obecnego świadectwa kwalifikacji UAVO. Aby otrzymać powyższy dokument będzie wymagane zaliczenie nadzorowanego egzaminu teoretycznego (aktualnie ULC jest na etapie ustalania z EASA jak ma być realizowany taki egzamin) jak również oświadczenie o wystarczających umiejętnościach praktycznych. Podkategoria A2, dzięki powyższym wymaganiom umożliwi latanie w odległości poziomej 30m od osób postronnych, lub w odległości 5 metrów jeżeli BSP posiada uruchomiony tryb niskiej prędkości, który będzie wymagany od BSP produkowanych w przyszłości ".

Czyli gdzieś tam z dala od ludzi i zabudowań będzie można sobie latać takimi dronami bez uprawnień ?
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Adrián »

hornet2 pisze:Czyli gdzieś tam z dala od ludzi i zabudowań będzie można sobie latać takimi dronami bez uprawnień ?
Masz już odpowiedź..
pawelsky pisze:Certyfikat wymagany bedzie tylko jesli zamierzasz latac w bezposredniej bliskosci ludzi.
Awatar użytkownika
mgmusic
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 06 sie 2013, 08:10
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: mgmusic »

Coś z dzisiaj. Warto temat zgłębić bardziej.

Wygląda na to że zwykłych lataczy nie FPV unijne prawo też dosięgnie.
CYTAT
"Modelarze będą mogli latać w ramach oficjalnie powołanego stowarzyszenia/klubu/aeroklubu, w wydzielonych strefach przestrzeni powietrznej lub na zasadach określonych dla BSP w klasie dronów C4 tudzież dronów budowanych samodzielnie do 25kg."

swiatdronow.pl/po-seminarium-ulc-w-sprawie-przepisow-ue-relacja?fbclid=IwAR2WdonXPxyBzENJZVozd-qG1Sp-JGWx5r7A1hP5iiWt6QhbemibrIsw8vg

oraz

swiatdronow.pl/drony-a-prawo-unijne?fbclid=IwAR14T6yM98kAmKj4qN9faAMIJd-F09BXgdJczSHO9qcQv8lyUTYWVQ20wKk
EUROREGIONALNE CENTRUM MODELARSKIE
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9749
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

No ale to zadna nowosc, wiadomo juz od dawna ze nowe unijne przepisy wprowadzaja nieco ulatwien dla czlonkow aeroklubow czy stowarzyszen.
Awatar użytkownika
Głuś
Posty: 1487
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Głuś »

Ło kurna, a mi się prawko na drony skończyło :-D
Opłaca się teraz odnawiać? Z tego co wyczytałem świadectwa kwalifikacji zostaną automatycznie przekonwertowane na nowe zezwolenia ważne do lipca 2021, a co dalej? Znowu kolejna stówa za "egzamin" :-P?

Z tej tabelki co kolega mgmusic podlinkował - źródło.

Obrazek

To wychodziło by, że od lipca, żeby legalnie popylać racerem po łąkach trzeba zrobić szkolenie i egzamin online + rejestracja - dobrze rozumiem?
Moje modele https://fpv.com.pl
Gogielki Eachine EV300D na dwa pasma jednocześnie ;-)

Pozdrawiam
Wojtek
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9749
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

Głuś pisze:To wychodziło by, że od lipca, żeby legalnie popylać racerem po łąkach trzeba zrobić szkolenie i egzamin online + rejestracja - dobrze rozumiem?
Jesli bedziesz chcial latac w kategorii open, a recer jest ciezszy niz 250g to tak.
Głuś pisze:Z tego co wyczytałem świadectwa kwalifikacji zostaną automatycznie przekonwertowane na nowe zezwolenia ważne do lipca 2021, a co dalej?
Nie "na wazne do lipca 2021", tylko "zostana przekonwertowane do lipca 2021". Obecne uprawniena zachowuja swoja waznosc w niezmienionaej formie do lipca 2021. Dalej bedziesz mial nowe przekonwertowane papiery (mozliwe ze bedzie potrzebny jakis dodatkowy egzamin), wiec warto uprawnienia miec aktualne.
ODPOWIEDZ