Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 21 lis 2018, 13:29


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czwartek 31 maja 2018, 08:26 
Offline

Rejestracja: czwartek 04 sty 2018, 18:52
Posty: 5
Lokalizacja: Lubuskie/Dolnoslaskie
Cześć,

mam problem z EV100. Po włączeniu widać tylko szum. Wybiorę odpowiednią częstotliwość dalej szum. Gdy włączę automatyczne wyszukiwanie, gogle znajdą odpowiednią częstotliwość, ale nie ma obrazu tylko szum. Wygląda na problem z odbiorem video. Nadajnik na pewno działa. Sprawdziłem na innych goglach. Czy ktoś z was ma pomysł co może być nie tak? Gdzie szukać błędów?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 09:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11920
Lokalizacja: Mikoszewo
damos pisze:
Wybiorę odpowiednią częstotliwość dalej szum. Gdy włączę automatyczne wyszukiwanie, gogle znajdą odpowiednią częstotliwość

Skąd pewność że wybrałeś odp. częstotliwość i że gogle również to zrobiły a nie po prostu zatrzymały autoscan wobec braku znalezionego sygnału?
damos pisze:
zy ktoś z was ma pomysł co może być nie tak?

Poza powyższym czyli mimo wszystko źle ustawiona częstotliwość i najbardziej ekstremalnym czyli fizyczne uszkodzenie sprzętu, pozostaje jeszcze niewłaściwy tryb gogli. Nie znam tych EV100 zbyt dobrze więc nie wskażę ci dokładnie gdzie masz szukać ale sprawdź czy przypadkiem nie są nastawione na odbiór z zewnętrznego odbiornika bo z tego co kojarzę mają taką możliwość.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 10:26 
Offline

Rejestracja: czwartek 04 sty 2018, 18:52
Posty: 5
Lokalizacja: Lubuskie/Dolnoslaskie
Verid pisze:
damos pisze:
Wybiorę odpowiednią częstotliwość dalej szum. Gdy włączę automatyczne wyszukiwanie, gogle znajdą odpowiednią częstotliwość

Skąd pewność że wybrałeś odp. częstotliwość i że gogle również to zrobiły a nie po prostu zatrzymały autoscan wobec braku znalezionego sygnału?

Widzę po wskazaniach na wyświetlaczu, że znajdują one częstotliwość ustawioną na nadajniku. Zmienię częstotliwość w nadajniku to gogle prawidłowo znajdą nowo ustawioną.
Verid pisze:
damos pisze:
Czy ktoś z was ma pomysł co może być nie tak?

Poza powyższym czyli mimo wszystko źle ustawiona częstotliwość i najbardziej ekstremalnym czyli fizyczne uszkodzenie sprzętu, pozostaje jeszcze niewłaściwy tryb gogli. Nie znam tych EV100 zbyt dobrze więc nie wskażę ci dokładnie gdzie masz szukać ale sprawdź czy przypadkiem nie są nastawione na odbiór z zewnętrznego odbiornika bo z tego co kojarzę mają taką możliwość.

Raczej nie mają włączonego tego trybu. Jeszcze sprawdzę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 10:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11920
Lokalizacja: Mikoszewo
damos pisze:
Widzę po wskazaniach na wyświetlaczu,

No to widzę dwie możliwości - albo to co będziesz sprawdzał albo padło przejście odbiornik-monitory przy czym jedno z drugim może być powiązane. Niektóre gogle mają tak że po wetknięciu wtyczki w gniazdo AV-out z automatu odcinają odbiornik. Jeżeli nie wtykłeś tam tej wtyczki to możliwe że w samym gnieździe coś się zakleszczyło lub smark z lutu ci zwiera i gogle myślą że jesteś w AVout

EDIT - tak mi się przypomniała jeszcze jedna złośliwość chińskich producentów. Masz podpiętą pod nadajnik jakąś kamerę czy inne źródło obrazu? Bo były przypadki "oszustwa" ze strony producentów podglądu do FPV gdzie typowy bluescreen (niebieski ekran z napisem NO SIGNAL) występujący przy zerwaniu zasięgu wideo lub obrazu z kamery był zastępowany sztucznym "śniegiem".

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 11:54 
Offline

Rejestracja: czwartek 04 sty 2018, 18:52
Posty: 5
Lokalizacja: Lubuskie/Dolnoslaskie
Verid pisze:
No to widzę dwie możliwości - albo to co będziesz sprawdzał albo padło przejście odbiornik-monitory przy czym jedno z drugim może być powiązane. Niektóre gogle mają tak że po wetknięciu wtyczki w gniazdo AV-out z automatu odcinają odbiornik. Jeżeli nie wtykłeś tam tej wtyczki to możliwe że w samym gnieździe coś się zakleszczyło lub smark z lutu ci zwiera i gogle myślą że jesteś w AVout

Myślę, że przejście odbiornik-monitory może być uszkodzone, ale nie wiem od czego. Nic nie wtykałem w gniazdo AV i jest ono czyste. Kolejnym pomysłem jest sprawdzenie co będzie jak wepnę się tam zewnętrznym wyświetlaczem. Sprawdzę.

Verid pisze:
EDIT - tak mi się przypomniała jeszcze jedna złośliwość chińskich producentów. Masz podpiętą pod nadajnik jakąś kamerę czy inne źródło obrazu? Bo były przypadki "oszustwa" ze strony producentów podglądu do FPV gdzie typowy bluescreen (niebieski ekran z napisem NO SIGNAL) występujący przy zerwaniu zasięgu wideo lub obrazu z kamery był zastępowany sztucznym "śniegiem".

Mam ciągle podpiętą kamerkę. Na pewno sprawna.

Po automatycznym wyszukaniu kanału ekran robi się czarny i zostają napisy od EV100 tj. wybrany kanał i napięcie. Dodam, że te gogle były sprawne. Dwa razy były uruchomione na tym moim zestawie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11920
Lokalizacja: Mikoszewo
Chwiiila - pisałeś że przy autotune masz też szum. Jak jest czarny obraz to by świadczyło że wszystko działa....z wyjątkiem kamery.
Taka mała złośliwość - a zdjąłeś dekielek z obiektywu? :mrgreen:

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 13:43 
Offline

Rejestracja: czwartek 04 sty 2018, 18:52
Posty: 5
Lokalizacja: Lubuskie/Dolnoslaskie
Verid pisze:
Chwiiila - pisałeś że przy autotune masz też szum. Jak jest czarny obraz to by świadczyło że wszystko działa....z wyjątkiem kamery.

Kamera działa. Mam pożyczone inne gogle i na nich wszystko jest w porządku. Pomyliłem się z autotunem. Na normalnym przełączaniu kanałów ciągle jest szum. Jak uruchomię autotune to zrobi się czarny ekran. Dokładnie tak jak byłby założony dekielek.
Verid pisze:
Taka mała złośliwość - a zdjąłeś dekielek z obiektywu? :mrgreen:

Tak, tak :-)

Sprawdziłem wyjście AV z EV100 na telewizorze - nie ma obrazu. Nie widzi on źródła sygnału. Podpiąłem inne gogle pod ten sam telewizor i one działały. Z jednej strony są dosyć ciepłe. Myślę, że jest tam odbiornik. Nie widać żadnych niepokojących lutów czy też wadliwych elementów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 31 maja 2018, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11920
Lokalizacja: Mikoszewo
Ciepłe (ale TYLKO ciepłe) mogą być. Normalne że jak elektronika pracuje to się trochę grzeje, szczególnie że temperatury otoczenia teraz mamy deko tropikalne. Natomiast temperatury urządzenia powyżej 60-70stC (parzy) mogą świadczyć o przeciążeniu lub wręcz uszkodzeniu jakiegoś elementu.
Upalenia nie zawsze są widoczne, podobnie jak mikropęknięcia ścieżek i lutów.
Co do efektu że na ręcznym wyborze kanału masz szum a na autotune nie - istnieje prawdopodobieństwo że jest babol w instrukcji i to co wybierasz nie jest w rzeczywistości tym czym chcesz. Forum zna takie przypadki, szczególnie w przypadku gdzie na nadajniku lub odbiorniku są DIPswitch'e. Chińscy producenci wykazują pełną dowolność czy położenie suwaczka to czarny czy może biały kwadracik. Szczyt wszystkiego to instrukcja od monitora SKY-700D gdzie wybór pasma był jednym kolorem a kanału drugim.
damos pisze:
Sprawdziłem wyjście AV z EV100 na telewizorze - nie ma obrazu.

A w drugą stronę? Tj. podanie obrazu np, bezpośrednio z kamery, do gogli?

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 04 cze 2018, 20:36 
Offline

Rejestracja: czwartek 04 sty 2018, 18:52
Posty: 5
Lokalizacja: Lubuskie/Dolnoslaskie
Verid pisze:
A w drugą stronę? Tj. podanie obrazu np, bezpośrednio z kamery, do gogli?

Nie mam jak sprawdzić. Czy ktoś ma może jakieś inne pomysły?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.